Citat:
Ursprungligen postat av
Levitah
Hej, jag tror detta ämne passar bäst i filosofi forumsdelen. Jag har funderat en del på det här med LGBTQ och Anti-lgbtq och hur mycket utrymme lgbtq fått i och med att det finns i politiken, samhället i stort (skolan t.ex.), pridetåg m.m.
Vad är eran syn på det hela, är ni för eller emot LGBTQ? (HBTQ i Sverige). Hur mycket tror ni det påverkar samhället och synen kring sexualitet?
Jag uppfattar att det iprincip infiltrerat stora delar av samhället och jag är mycket skeptisk till att ha det i skolan och högre utbildning framförallt t.ex. i ämnen där det saknar relevans, varför ska hela samhället cirkulera med lgbtq/hbtq? Jag förstår inte riktigt syftet ärligt talat det känns som man tvingat på befolkningen det här i hela västvärld. Jag är inte personligen emot HBTQ personer om nu någon skulle undra utan mer emot hela grejen kring HBTQ rörelsen och hur den utvecklats.
Angående synen på sexualitet och HBTQ tror jag det kan skapa både andra begräsningar och friheter för människor, det gör det bekvämt för dom flesta individer att inte ha någon hållning eller inställning till det hela. Känns som man måste vara försiktig att uttala sig offentligt också, kan eventuellt krympa utrymmet och debatten? Titta t.ex. på transdebatten verkar vara få partier som bryr sig om det är bra eller dåligt för barnens och deras utveckling.
Jag tycker man gör narr av HBTQ-personer genom att ha med det ”överallt” i samhället där det saknar relevans och syfte. Det känns som det vattnar ur poängen med att uppmärksamma dom, "paradoxalt" nog. Om agendan verkligen hade varit att visa HBTQ-personer omtanke och bekräftelse så hade det skett på ett annat sätt som inte gör att folk börjar störa sig på HBTQ som begrepp. Men det är som vanligt med woke, det är skadligt för alla.