Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Jag är ganska väl insatt i ämnet kan man säga men det innebär inte att jag är intresserad av att ha samma infantila goooda åsikter som åsiktspöbeln som du tillhör.
Du har bara skrivit en rad pk klyschor, man kan anta att du har läst en kurs i "källkritik" på en socialdemokratisk folkhögskola eller så har du kastat bort en massa studielån på någon "högskolekurs" på ett "universitet" som Södertörn eller Umeå.
"Redan i din föreställning att autistiska skulle ha problem så har du fel"
Hahha så jävla dumt.
Du använder säkert ordet "funktionsvarierad" ofta också.
Du gör ett antal påståenden om mig som jag kan vederlägga ett efter ett:
Jag tillhör en åsiktspöbel: Jag har mina åsikter, som jag delger delar av men jag redogör även för fakta i våran diskussion.
Jag har bara skrivit politiskt korrekta klyschor: Bara? Jag har inte skrivit klyschor med avsikt och jag kan inte avgöra vad du syftar på. Troligtvis inte du heller.
Jag har läst källkritik på folkhögskola eller universitet: (ditt påstående är i samma anda som "Har du slutat slå din fru?") Nej, jag har inte gått på folkhögskola eller universitet. Jag värdesätter källkritik som en viktig del av ha ett kritiskt tänkande.
Jag har eller har haft studielån: Nej, inget sånt.
Jag använder ordet "funktionsvarierad" ofta: Nej, inte ofta. Min användning här var faktiskt den första gången och det var ditt användande som jag då återgav.
Ser du ned på autistiska? Tycker du att de är mindre värda? Har du umgåtts med eller ens träffat en autistisk person? Du antyder att du är insatt, men du tydliggör inte hur eller vad ämnet du är insatt i ens är.