• 4
  • 5
2025-07-22, 01:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Redan i din föreställning att autistiska skulle ha problem så har du fel. Autism ligger på ett spektrum, så det ser ut på många sätt och de som är autistiska anses inte ha problem.

"Könsbytarmaffian" (??) antar... Antar vad? Att könsbyte får någon att må bra? Slappheten i att kalla könskorrektion för könsbyte tycks ha fastnat i debatten och brukas väl främst av förnekarna av transsexualitet vi det här laget. Det går förvisso att låta genomföra juridiskt könsbyte, men det handlar om pennstreck snarare än biologiska förändringar och borde inte uppröra.

Om du råkar vara är en anhängare av moralpaniken om transsexuella som Trump-kampanjen piskade upp inför det senaste amerikanska presidentvalet så är du kanske berörd och håller en hatare som Agnes W högt.

Så länge som den sistnämnda står på Sveriges radios lönelista så antar jag att hennes hat är som något man accepterar där - doktorshattar och akademiska titlar till trots.

Om vi ska vara seriösa så är jag ganska säker på att du inte förstår dig på varken komplexiteten i transsexualitet eller vad autism innebär. Genom att det är obegripligt för dig så kallar du det för saker som "född i fel kropp" och problem.
Jag är ganska väl insatt i ämnet kan man säga men det innebär inte att jag är intresserad av att ha samma infantila goooda åsikter som åsiktspöbeln som du tillhör.
Du har bara skrivit en rad pk klyschor, man kan anta att du har läst en kurs i "källkritik" på en socialdemokratisk folkhögskola eller så har du kastat bort en massa studielån på någon "högskolekurs" på ett "universitet" som Södertörn eller Umeå.
"Redan i din föreställning att autistiska skulle ha problem så har du fel"
Hahha så jävla dumt.
Du använder säkert ordet "funktionsvarierad" ofta också.
Senast redigerad av Slackoff 2025-07-22 kl. 01:25.
Citera
2025-07-22, 02:26
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag är ganska väl insatt i ämnet kan man säga men det innebär inte att jag är intresserad av att ha samma infantila goooda åsikter som åsiktspöbeln som du tillhör.
Du har bara skrivit en rad pk klyschor, man kan anta att du har läst en kurs i "källkritik" på en socialdemokratisk folkhögskola eller så har du kastat bort en massa studielån på någon "högskolekurs" på ett "universitet" som Södertörn eller Umeå.
"Redan i din föreställning att autistiska skulle ha problem så har du fel"
Hahha så jävla dumt.
Du använder säkert ordet "funktionsvarierad" ofta också.
Du gör ett antal påståenden om mig som jag kan vederlägga ett efter ett:

Jag tillhör en åsiktspöbel: Jag har mina åsikter, som jag delger delar av men jag redogör även för fakta i våran diskussion.

Jag har bara skrivit politiskt korrekta klyschor: Bara? Jag har inte skrivit klyschor med avsikt och jag kan inte avgöra vad du syftar på. Troligtvis inte du heller.

Jag har läst källkritik på folkhögskola eller universitet: (ditt påstående är i samma anda som "Har du slutat slå din fru?") Nej, jag har inte gått på folkhögskola eller universitet. Jag värdesätter källkritik som en viktig del av ha ett kritiskt tänkande.

Jag har eller har haft studielån: Nej, inget sånt.

Jag använder ordet "funktionsvarierad" ofta: Nej, inte ofta. Min användning här var faktiskt den första gången och det var ditt användande som jag då återgav.

Ser du ned på autistiska? Tycker du att de är mindre värda? Har du umgåtts med eller ens träffat en autistisk person? Du antyder att du är insatt, men du tydliggör inte hur eller vad ämnet du är insatt i ens är.
Citera
2025-07-22, 02:33
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Du gör ett antal påståenden om mig som jag kan vederlägga ett efter ett:

Jag tillhör en åsiktspöbel: Jag har mina åsikter, som jag delger delar av men jag redogör även för fakta i våran diskussion.

Jag har bara skrivit politiskt korrekta klyschor: Bara? Jag har inte skrivit klyschor med avsikt och jag kan inte avgöra vad du syftar på. Troligtvis inte du heller.

Jag har läst källkritik på folkhögskola eller universitet: (ditt påstående är i samma anda som "Har du slutat slå din fru?") Nej, jag har inte gått på folkhögskola eller universitet. Jag värdesätter källkritik som en viktig del av ha ett kritiskt tänkande.

Jag har eller har haft studielån: Nej, inget sånt.

Jag använder ordet "funktionsvarierad" ofta: Nej, inte ofta. Min användning här var faktiskt den första gången och det var ditt användande som jag då återgav.

Ser du ned på autistiska? Tycker du att de är mindre värda? Har du umgåtts med eller ens träffat en autistisk person? Du antyder att du är insatt, men du tydliggör inte hur eller vad ämnet du är insatt i ens är.
Jag har en autism diagnos din jävla pk tönt.
Jag ser ner på folk som dig.
Dessutom skriver du dina inlägg med chat gtp din själlösa kretin.
Senast redigerad av Slackoff 2025-07-22 kl. 02:50.
Citera
2025-07-22, 02:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Jag har en autism diagnos din jävla pk tönt.
Jag ser ner på folk som dig.
Folk som mig? Folk som är vakna om nätterna och diskuterar med andra på nätet? Män? Hittills har vi allt det nämnda gemensamt.

Jag vet inte så mycket om hur autism yttrar sig, men det är förstås främst en individuell fråga så det är svårt att generalisera.

Pk - politisk korrekthet - är vad man kallar det som är i enlighet med Mao Zedongs irrläror baserade på hans tolkningar av Marx. Är det verkligen relevant? Mao har varit död sedan 1976 och Marx sedan 1800-talet, så dessa två kan vi förhoppningsvis överge.
Citera
2025-07-22, 03:01
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Folk som mig? Folk som är vakna om nätterna och diskuterar med andra på nätet? Män? Hittills har vi allt det nämnda gemensamt.

Jag vet inte så mycket om hur autism yttrar sig, men det är förstås främst en individuell fråga så det är svårt att generalisera.

Pk - politisk korrekthet - är vad man kallar det som är i enlighet med Mao Zedongs irrläror baserade på hans tolkningar av Marx. Är det verkligen relevant? Mao har varit död sedan 1976 och Marx sedan 1800-talet, så dessa två kan vi förhoppningsvis överge.
Att uttala sig kategoriskt om saker man förr eller senare måste erkänna att man har noll koll på är definitionen av dumhet.
Vilket du har gjort
Och chat gtp kan inte vinna diskussionen åt dig,.
För att återknyta till ämnet.
Agnes Wold har rätt.
Senast redigerad av Slackoff 2025-07-22 kl. 03:04.
Citera
2025-07-22, 08:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Att uttala sig kategoriskt om saker man förr eller senare måste erkänna att man har noll koll på är definitionen av dumhet.
Vilket du har gjort
Och chat gtp kan inte vinna diskussionen åt dig,.
För att återknyta till ämnet.
Agnes Wold har rätt.
Det är av respekt till dig som individ som jag uttrycker min ovetskap om hur autism yttras. Du har en personlighet bortom din autism. Bär inte din autismdiagnos som en hedersutmärkelse eller medalj, det låter jag bli att göra själv.

Jag använder inte ChatGPT eller någon annan AI. Men du har påstått att jag gör det i två svar till mig, så nu tror du att jag gör det genom att du har övertygat dig själv.

Agnes W är en virrig tant som helt utgår från sin transexkluderande radikalfeminism. Som läkare borde hon veta bättre än att patologisera autism, men tydligen är hennes hatbudskap om transsexualitet viktigare än hennes integritet. Om hon med sitt delade av ett inlägg på den naziägda nazistsajten X också menar att hon håller med inläggets budskap får vi nog fråga henne om innan vi kan avgöra om hon har rätt eller ej.
Citera
2025-07-22, 22:55
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det är av respekt till dig som individ som jag uttrycker min ovetskap om hur autism yttras. Du har en personlighet bortom din autism. Bär inte din autismdiagnos som en hedersutmärkelse eller medalj, det låter jag bli att göra själv.

Jag använder inte ChatGPT eller någon annan AI. Men du har påstått att jag gör det i två svar till mig, så nu tror du att jag gör det genom att du har övertygat dig själv.

Agnes W är en virrig tant som helt utgår från sin transexkluderande radikalfeminism. Som läkare borde hon veta bättre än att patologisera autism, men tydligen är hennes hatbudskap om transsexualitet viktigare än hennes integritet. Om hon med sitt delade av ett inlägg på den naziägda nazistsajten X också menar att hon håller med inläggets budskap får vi nog fråga henne om innan vi kan avgöra om hon har rätt eller ej.
"patologisera autism"
Du är en fullkomlig idiot.
Autism är ett allvarligt tillstånd och i det här kontextet är det relevant eftersom suicid risken bland transexuella ska botas med könskorrigering...vilket inte inträffar eftersom autister har en mycket hög suicid risk.

Citat:
“Our analyses showed that the risk of suicide attempts and suicides was far higher among individuals with autism.
Autism linked to greatly increased risk of suicidal behaviour
https://news.ki.se/autism-linked-to-...idal-behaviour

Det finns massor av forskning som stödjer det jag pratar om .
Exempelvis:
Gender identity and sexual orientation in autism spectrum disorder
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28914080/

Könskorrigerings maffian ägnar sig åt önsketänkande och är inte intresserade av hur verkligheten ser ut.
De utsätter folk för mediciner och behandlingar /kastrering som är skadliga och inte ger de effekter de påstår.
De är charlataner.
Senast redigerad av Slackoff 2025-07-22 kl. 23:06.
Citera
2025-07-23, 03:28
Medlem
Näringsförbud och böter.

Jag tror att det är bättre låsa in de som utgör ett hot. Blir de av med sin titel är de ganska ofarliga.

De ska framförallt inte jobba med människor.
Citera
2025-07-23, 04:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Agnes W är en virrig tant som helt utgår från sin transexkluderande radikalfeminism. Som läkare borde hon veta bättre än att patologisera autism, men tydligen är hennes hatbudskap om transsexualitet viktigare än hennes integritet.

Hon har ju aldrig läst på om ämnet men hittar på sina egna teorier. Så gör man inte om man vill vara saklig.

Dessutom har hon ju själv autism bara att hon inte vet det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in