• 4
  • 5
2025-07-16, 23:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Men whatabout damhockey?

Du framstår som ett missogynt svin när du påstår att damidrott är totalt ointressant. Men det är okej på den här plattformen att tänka så.

Har Hockey VM för damer gått på betalkanal sen 90-talet?
Du förstår att topic är DAMIDROTT? Eller lärde du dig inte det på gruppboendet.

Just det, du är inte där än.
(FB) Trolla sig till en plats på gruppboende?

Damidrott ÄR ointressant och de som absolut vill kolla på det borde betala för det själva istället för att kräva att skattebetalarna ska betala för det.

Alternativt så kunde de lägga ner ett antal av våra värdelösa myndigheter och använda de pengarna till att ge pengar till SVT.
Citera
2025-07-16, 23:19
Medlem
IRMEs avatar
Det räcker alltså inte med att SVT tar närmare 1 miljard av våra gemensamma pengar för att kasta bort på sport !??? (deras totala kostnader är dock 6 miljarder+ (2024))

Asså jag hade ju lite förhoppningar om att L kunde nytändas - kanske till och med bli ett liberalt parti, men nä. Mer gemensamma medel ska tas från bland annat mig till helt onödiga saker som jag inte ens brukar.

fy.
Citera
2025-07-17, 02:35
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Det räcker alltså inte med att SVT tar närmare 1 miljard av våra gemensamma pengar för att kasta bort på sport !??? (deras totala kostnader är dock 6 miljarder+ (2024))

Asså jag hade ju lite förhoppningar om att L kunde nytändas - kanske till och med bli ett liberalt parti, men nä. Mer gemensamma medel ska tas från bland annat mig till helt onödiga saker som jag inte ens brukar.

fy.

Finns inget mer gummilikt än liberalism. Det kan betyda precis vad som helst. Här betyder det att flickor i skolåldern får se på damfotboll och sedermera har diskussionsämnen när skolan väl drar igång igen. Liberalism är så härligt!
Citera
2025-07-17, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Naturligtvis ska inte en enda krona ytterligare gå till sport på public service. Ända sedan uppväxten har man fått dras med att den jävla sporten knuffar undan andra program.

Förr behövde man i alla fall inte betala för skiten, vilket man tvingas till nu för tiden...

Är detta ytterligare ett bevis på att L inte har något vettigt att tillföra politiskt? Jävla bojsänke...
Av samma anledning hatar jag alla sportsändningar. Och sedan att folk skulle vara så sportintresserade, vilket dravel. 99.9999 % av alla kvinnor kollar ALDRIG på sport, och praktiskt taget alla killar jag stött på i olika sammanhang (skolor, utbildningar, jobb) har aldrig sagt att de kollar på sport så där allmänt.
Det enda har varit att en del kan ha slökollat på typ slutfinal i vm i ishockey, men annars, nej.
När stenmark spöade alla i utförsåkning då var det många som kollade, men efter det, nää.
Citera
2025-07-17, 08:42
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Finns inget mer gummilikt än liberalism. Det kan betyda precis vad som helst. Här betyder det att flickor i skolåldern får se på damfotboll och sedermera har diskussionsämnen när skolan väl drar igång igen. Liberalism är så härligt!

Tycker Liberalism är ganska tydligt definierat olikt många andra ideologier. Att folk hittar på att det betyder annat ibland kanske jag håller med om.

Mer stat (regler eller pengar/resurser) är mindre liberalism i min mening.
Citera
2025-07-17, 20:54
Medlem
bl-gr-ns avatar
Liberal Libanesen flirtar med statsmedia för att få aktivisterna inom SVT/SR att ge dom samma positiva reportage och TV/radio-tid som MP och Fi fick.

Statsmedia vet om att de saknar förtroende och anses som slöseri av en stor/ökande andel av befolkningen.

Mohamsson flirt ger dom hopp om fortsatt 4 dagar i veckan arbete och en generös månadslön, under lång tid framöver...
Motprestationen är positiva reportage om L och deras elit.

Liberala mutor åt SVT/SR på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in