Citat:
Hej! Tack för ett fint svar. 💕
Starkt utav dig! Fortsätt såhär. Tro mig. Jag har också tagit mig ur ett rejält benso beroende och det tar tid att bli sig själv igen. Du kan dock påskynda processen genom att röra på dig (träna lätt om du kan, annars gå promenader). Det KOMMER bli bättre. Sömnen kommer vara jobbig ett tag. Skaffa något att sova på (Propavan, Alimemazin eller Quetiapin) tex. och gärna Cannabis. Hjälpte mig enormt när jag klev av.
Ditt centrala nervsystem håller på att reparera sig och därför känner du alla dessa symptom som stelhet osv. Kontinuitet är nyckeln här. Ta en dag i taget, en timme i taget när det känns jobbigast.
Hör av dig om du behöver fler tips eller bara vill ventilera.
Ditt centrala nervsystem håller på att reparera sig och därför känner du alla dessa symptom som stelhet osv. Kontinuitet är nyckeln här. Ta en dag i taget, en timme i taget när det känns jobbigast.
Hör av dig om du behöver fler tips eller bara vill ventilera.
Sömnen har varit ett problem sen lång tid tillbaka. Har stått på de du nämner och det hjälper inte. Kommer starta en sömnutredning om ett tag. Tränar 2 gånger i veckan och känner noll motivation. Men kör för att det bara är att göra det.
Det här är mina frågor: jag känner mig extremt ensam i det här och får ingen hjälp eller förståelse från vården. Nu är jag nollad sen 3,5 veckor och undrar när jag blir mig själv? Hur det blir med jobb och när energin återvänder?
Jag fick antidepressiva insatt av vården samtidigt som jag började med nedtrappningen. Jag vill inte ha det längre och har beslutat mig för att ta bort det. Vad tycker du om det?
Har du några generella tips? Tycker det är jobbigt att bara gå hemma och inte ha något att göra också.
Förstår om detta är svårt att svara på men känner mig så ensam i det här.
Allt väl