2025-07-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jair.Bolsonaro
Ja. Alla klagar på höga priser på livsmedel och höga räkningar. Man kan inte låna till att köpa en bil eller lägenhet för att räntor är astronomiska. Hennes släkt är utbildade och i städerna vill man ha fred. Ett slut. Putins väg är inte populär alls. Kanske hos några få outbildade och i äldre generationen.

Ute på landsbygden får de sin information från statskontrollerad media men opinionen ska ha svängt även där. Många variabler spelar roll i nedgången. Höga priser, 25 år med Putin, internationell isolering mm. En sådan sak som att Ryssland inte får vara med i VM och OS retar många vanliga ryssar. Sedan har det gått rykten om att ryska städer kommer att bombas inom kort. Kaoset på ryska flygplatser hjälpte inte till att höja Putins popularitetssiffror. Många är förbannade. Frugan visade mig pedofilskandalen bland ryska eliten vilket fick mig att spy. Putins kompisar köpte oskulder från barn. Inte populärt bland vanliga ryssar.

Du kan läsa själv här. Frugan visade mig artikeln på engelska.

https://istories.media/en/stories/20...ginity/?tztc=1

“They Told Me: Deripaska Is the Client. Don’t You Want To Sell Your Virginity?”

How a network for selling sex with teenagers was built in Russia — and which of its influential clients managed to escape responsibility. An investigation by IStories and Verstka

Tackar tackar!!

Väldigt informativt! Inte bara för mig men alla här som och vem i samhället är inte intresserad!

Galet tragiskt för ryssarna som kämpar o arbetar. Dom led fruktansvärt och förtrycktes under flera sekler så att revolutionen störtade aristokratin o korruptionen

Tiotals miljoner offer under båda världskrigen o så väldigt mycket elände o lidande o nu dras dom in i samma skit igen

Tack igen!!
Citera
2025-07-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Militära mål är ok att bomba. Det är det Ryssland gör i Kiev.
Men finns det militära mål i Sankt Petersburg?
Det känns så nära och därför extra otäckt. Det ligger strax öster om Helsingfors.
Enligt ryskt sätt att se på saken finns det massor av militära mål i Sankt Petersburg.
Ryssarna har ju bombat hur mycket hyreshus, sjukhus, restauranger, dagis, stormarknader, pensionärshem, bondgårdar, teatrar och bombat sönder hela städer till exempel Mariupol. Det är sånt som ryssarna har kallat militära mål. Jävla dumfitta!
Senast redigerad av jonkebonke 2025-07-15 kl. 19:38.
Citera
2025-07-15, 19:46
Medlem
Jag tror inte Ryssarna hade vågat (för dom förstår konsekvenserna av det) använda kärnvapen även om dom så blev bombade av Ukraina i Moskva.

Vad folk sällan tänker på är att om en kärnvapen bomb exploderar i en stad så kan du inte fortsätta leva på 100 år i det området pga radioaktivitet. Ponera då en kärnvapen attack på Manhattan, New York eller Moskva.

Skjuter dom en atombomb i Kiev så kommer det ramla ned en atombomb i Moskva så då byter Putin ut sin egna huvudstad mot Kiev.
Citera
2025-07-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Ja ja, helt rätt att bomba inne i Ryssland och bomba gärna Kreml, ondskans epicentrum!
Nu talar Trump som en sann fredspristagare. Så länge kriget inte på allvar påverkar befolkningen i Moskva och Sankt Petersburg så kommer kriget att fortsätta i all oändlighet.

Om de städerna dränks i lika många bomber som ryssarna dränker Kiev i (dagligen), så kommer de folkliga protesterna mot Putins "specialoperation mot knarkarna och nazisterna i Kiev" att övervinna Putins repressiva styre.

Putin har undvikit en större mobilisering från dessa stora städer för då kan marken börja gunga under fötterna på honom.

Jag har tyckt ganska illa om Trump. Inte nu längre! Nu när han gjort en 180 grader tvärvändning och verkar se på Putin som resten av den civiliserade, fria och demokratiska världen!

Lyssna på Trump! Befria världen från Putin. Låt Medvedev i sin vanliga fylla komma med sitt vanliga kärnvapenhot för femtiotrettonde gången.
Senast redigerad av lont 2025-07-15 kl. 20:05.
Citera
2025-07-15, 20:04
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag tror inte Ryssarna hade vågat (för dom förstår konsekvenserna av det) använda kärnvapen även om dom så blev bombade av Ukraina i Moskva.

Vad folk sällan tänker på är att om en kärnvapen bomb exploderar i en stad så kan du inte fortsätta leva på 100 år i det området pga radioaktivitet. Ponera då en kärnvapen attack på Manhattan, New York eller Moskva.

Skjuter dom en atombomb i Kiev så kommer det ramla ned en atombomb i Moskva så då byter Putin ut sin egna huvudstad mot Kiev.
Ryssland/Putin kommer aldrig låta Eu/Usa beslagta deras Naturtillgångar utan en fight.
Med andra ord ett kärnvapenkrig, hellre än att förnedras!
Skulle USA, exempelvis, tillåta att Mexico lade beslag på Kalifornien?
Citera
2025-07-15, 20:09
Medlem
swedenistanis avatar
Undrar vad ayatolla Putin gör just nu i Kreml med tanke på Trumps uttalande ?
Citera
2025-07-15, 20:14
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Fel. Det är fullt liv i miljonstäderna Hiroshima och Nagasaki idag, och har varit det sedan WW2 - trots att de blev kärnvapenbombade. Googla själv så får du ser.
Citera
2025-07-15, 20:18
Medlem
Delar tyvärr inte optimismen i tråden.

Reps och Dems har i månader tryckt på för att Trump skall införa sanktioner, allt är egentligen klappat och klart.

Då ger Trump Putin 50 dagars frist, precis som om inte Putin nyligen gått ut och sagt att de vill ha hela Ukraina.

Sedan läcks, lägligt nog, ett samtal där Trump babblar om att bomba Moskva...

Jag ser en Trump som förhalar i det längsta. Något eller några patriot system ändrar inte den bilden.
Citera
2025-07-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sitter Putin på Epstein listan kanske? Det har blivit ett jävla liv på peddo gubben i väst! Men bra att något äntligt händer

Skulle Trump gå från pro Putin till detta om Putin har listan? Snarare eliten i väst som i så fall använder listan emot Trump i detta fall?

Med det sagt varför ska vi ta notis över vad Trump säger? Nästa vecka är allt Biden och Zelenskys fel igen.
Citera
2025-07-15, 20:24
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Nu talar Trump som en sann fredspristagare. Så länge kriget inte på allvar påverkar befolkningen i Moskva och Sankt Petersburg så kommer kriget att fortsätta i all oändlighet.

Om de städerna dränks i lika många bomber som ryssarna dränker Kiev i (dagligen), så kommer de folkliga protesterna mot Putins "specialoperation mot knarkarna och nazisterna i Kiev" att övervinna Putins repressiva styre.

Putin har undvikit en större mobilisering från dessa stora städer för då kan marken börja gunga under fötterna på honom.

Jag har tyckt ganska illa om Trump. Inte nu längre! Nu när han gjort en 180 grader tvärvändning och verkar se på Putin som resten av den civiliserade, fria och demokratiska världen!

Lyssna på Trump! Befria världen från Putin. Låt Medvedev i sin vanliga fylla komma med sitt vanliga kärnvapenhot för femtiotrettonde gången.

Han bytte skepnad nu när det blev dags att stå till svars om Epstein och vad han lovat!
Fredspriset som sagt är ju nåt han verkligen vill vill ha, och lär få när han tystat ner sanningen ovan.
Jag måste erkänna att jag trodde stenhårt på Trump och hans löfte om att släppa allt angående fallet.
Gubben är under den eviges klor och det är billigare att skifta fokus till Ukraina igen.
Citera
2025-07-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Undrar vad ayatolla Putin gör just nu i Kreml med tanke på Trumps uttalande ?

Tvättar kalsonger? Om han inte går Trumpen till mötes och lägger ned krigandet kan det gå som för Iran. Putin kan ju inte göra mkt mer än att fortsätta provocera lagom mycket och försöka förhala och vinna tid. Gör Trump allvar av sina hot lär Putin sitta ganska löst.
Citera
2025-07-15, 20:35
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Ryssland/Putin kommer aldrig låta Eu/Usa beslagta deras Naturtillgångar utan en fight.
Med andra ord ett kärnvapenkrig, hellre än att förnedras!
Skulle USA, exempelvis, tillåta att Mexico lade beslag på Kalifornien?
Dumfittan Putin & tattararmén har ju förnedrats sedan invasionens början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in