2025-07-15, 19:03
Medlem
löls avatar
Jag tänker att det kan räcka med att St: pet och Moskva får el eller vatten problem vid några tillfällen, för att få Putin att tänka om?
Citera
2025-07-15, 19:04
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Han försöker avleda uppmärksamheten från Epsteinaffären. Trumpen är troligen rejält insyltad och diverse personer har hållhakar på honom.

Mycket troligt, men han kan ju bara benåda sig själv som president.
Citera
2025-07-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Trump är besviken på Putin och uppmuntrar Ukraina att bomba Moskva och Sankt Peterburg - enligt Financial Times.

Han ska ha sagt det i ett möte.
"Enligt källor inifrån mötet ska Donald Trump ha frågat:
– Volodymyr, kan du nå Moskva? ... Kan du nå Sankt Petersburg också?

https://www.expressen.se/nyheter/var...ill-zelenskyj/

Betalvägg
https://www.ft.com/content/b66f03b5-...a-516a527d588c

Om det här är sant och om de bombar Sankt Petersburg - går jag över till ryska sidan och hoppas de atombombar hela jävla Ukraina och kuk usa.
Trump har tyvärr visat sig vara en pajas. Jag ska erkänna att jag trodde på honom innan valet, men jag hade tyvärr fel.
Eftersom Europas politiker unisont driver oss mot ett tredje världskrig så lär vi hamna där snart nog. Innan valet så lät det ju som att Trump skulle vara en motvikt, men det har han med all tydlighet visat att han inte är.
Citera
2025-07-15, 19:17
Medlem
Sunimods avatar
Kanske dags att lugna sig i spekulationerna.
Trump har fler gånger visat att det han säger inte är samma som de sedan gör.

Ni krigshetsare kanske får se ett känt fenomen som kallas Västgötaklimax

"Ett västgötaklimax är en retorisk stegring som abrupt avslutas med ett antiklimax. En typisk sådan skildras i Olle Adolphsons Slagsmålet på Tegelbacken, där kontrahenterna föresatt sig att ta rättvisan i egna händer men finner modet svikta i det avgörande ögonblicket varpå de slokörat lommar hem."

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6taklimax
Citera
2025-07-15, 19:20
Medlem
Trump har trollat er och väst. Det var bara en fråga till Zelenskj. Han svarade ja om USA skickar fler vapen. Nu kommer USA definitivt inte skicka dessa vapen.
Citera
2025-07-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Trump har tyvärr visat sig vara en pajas. Jag ska erkänna att jag trodde på honom innan valet, men jag hade tyvärr fel.
Eftersom Europas politiker unisont driver oss mot ett tredje världskrig så lär vi hamna där snart nog. Innan valet så lät det ju som att Trump skulle vara en motvikt, men det har han med all tydlighet visat att han inte är.

Alltid komiskt med alla tomtar som seriöst trodde på att Trump skulle fixa fred genom ett telefonsamtal genom att på nått magiskt sätt ge bort Ukraina till Ryssfittorna.
Tomtar som seriöst trodde att Trump satt och sög av deras älskade favoritdiktator Putin under bordet.

Ryssland är ett litet obetydligt skitland som ingen vill vara vän med, förutom Nord Korea. Varför i hela friden skulle USA vilja vara vän men Ryssland?

Sedan detta snack om 3e världskriget är bara patetiskt.

------------------------------

Foxnews just nu:

Citat:
With the U.S. and NATO entering into an arms deal to supply Ukraine with weapons, Russian President Vladimir Putin may be about to find out the hard way that he has severely underestimated President Trump’s resolve to end the war in Ukraine. #foxnews

https://www.youtube.com/watch?v=i-AwyMRv3eg
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-07-15 kl. 19:27.
Citera
2025-07-15, 19:21
Medlem
Torkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Goda nyheter. Det kanske kan bli så att ni får skåda det nukleära skenet ändå, trots allt? Att bomba Moskva och St Petersburg med amerikanska missiler kommer inte att ske utan konsekvenser. Samtidigt är ju TACO känd för sitt sätt att ”förhandla”, dvs att börja med en totalt horribel utgångspunkt för att sedan skala tillbaka och tillbaka tills han får ut något i retur. Han börjar med ”bomba Moskva” och sedan rinner det ut i att Ukraina köper lite avlagda amerikanska missiler för bästa-pris-kompis.

Samtidigt kommer detta att vara chansen många av er rekorderliga morske svenske män väntat på. Ska Zelensky storma Moskva kommer han att behöva manskap. Ukraina har ont om sånt efter tre år av skyttegravskrig. Ta nu frivilligvärvning i den ukrainska armén och låt farbror Trump utrusta er med amerikanska vapen för bättre chans än såhär att göra en Berlin -45 kommer ni inte att få. Nog snackat, det går färjor från Ystad till Polen varje eftermiddag. Ni kan vara på plats redan i slutet av veckan och invänta leveranserna från Washington.

Jaså, är det goda nyheter? Är det Europas krig nu? Och kommer du missa det nukleära skenet?

Lustigt att du tycker att det vore helt horribelt att bomba Moskva och St Petersburg, men att det samtidigt är helt i sin ordning att terrorbomba civilbefolkningen i Ukraina, för det tycker du väl?
Citera
2025-07-15, 19:22
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Om det här är sant och om de bombar Sankt Petersburg - går jag över till ryska sidan och hoppas de atombombar hela jävla Ukraina och kuk usa.
Gör det, hoppas de skjuter dig och slänger dig i en massgrav sen, din landsförrädare.
Citera
2025-07-15, 19:29
Medlem
Citat:
Militära mål är ok att bomba. Det är det Ryssland gör i Kiev.
Men finns det militära mål i Sankt Petersburg?
Det känns så nära och därför extra otäckt. Det ligger strax öster om Helsingfors.

Klart det finns. Vad jag hittade nedan. Men det finns säkert mer

1. Admiralty Shipyards - En av Rysslands största militärskeppsvarv
.
2. Obukhov State Plant - En tungindustriell anläggning som tillverkar artilleripjäser och försvarsrelaterade metallprodukter.

3. Kronstadt naval cluster - En marinbas

4. Pushkin Air Base - En militärflygbas söder om staden
.
5. Wagner Centre - Även om det presenterats som forskningscenter, är det kopplat till Wagner‑gruppen som spelar aktiv roll i Ukraina.

6. Lokala Anti‑luftvärns*batterier, radar och missilbaser
Citera
2025-07-15, 19:29
Medlem
Callits avatar
Det som kan få Putin på fall är att döda så många rysska soldater som möjligt. Dom finns ju i Ukraina redan så det räknas som försvar.
Citera
2025-07-15, 19:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Gör det, hoppas de skjuter dig och slänger dig i en massgrav sen, din landsförrädare.
Käften din dumma jävel.

Jag är emot Ryssland lika mycket som alla andra.
Men det är vidrigt att wokevänstern i EU och USA blodtörstigt dregla och mana på för att bomba oskyldiga i norra europa.

Det har ingen som helst påverkan för att vinna kriget. Tvärtom kommer Putin att slå tillbaka ännu mer.
Att ryssland bombar Kiev är inget vi i väst kan göra något åt - men vi kan göra något åt att fler civila inte dör i Ryssland
Citera
2025-07-15, 19:33
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Trump är besviken på Putin och uppmuntrar Ukraina att bomba Moskva och Sankt Peterburg - enligt Financial Times.

Han ska ha sagt det i ett möte.
"Enligt källor inifrån mötet ska Donald Trump ha frågat:
– Volodymyr, kan du nå Moskva? ... Kan du nå Sankt Petersburg också?

https://www.expressen.se/nyheter/var...ill-zelenskyj/

Betalvägg
https://www.ft.com/content/b66f03b5-...a-516a527d588c

En MOAB i Moskva skulle sitta som pitten i Greta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in