• 1
  • 2
2025-07-15, 18:34
Medlem
I Danmark avskedades sju poliser år 2024:

https://politi.dk/-/media/mediefiler...esume-2024.pdf
Citera
2025-07-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Du kanske sitter på kännedom om ca 340 'incidenter' då, som kan rendera avsked?

Eller drar du bara en slutsats ur arslet för att det låter lite coolt med FTP?

"Coolt med FTP". Du får gärna förklara vad du menar. Det FTP jag känner till är File Transfer Protocol men det passar inte in här.
Citera
2025-07-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Låter hel galet om du frågar mig, dem ska straffas hårdare enligt mig. Samt vid antagningen som sker ha mycket bättre underlag på personerna som anställs.

Så även i vården. Fasar för den dagen man behöver vård i hemmet då jag läser varje dag om vad äldre och sjuka utsätts för.
Citera
2025-07-15, 18:48
Medlem
Låter väldigt lågt. Inkompetensen är väldigt hög hos den svenska polisen. Dessutom finns det nog en hel del korrupta snutar som inte avslöjats som borde få kicken, jag hade iofs också varit korrupt om jag var en gris med tanke på den usla lönen.
Citera
2025-07-15, 19:03
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
"Coolt med FTP". Du får gärna förklara vad du menar. Det FTP jag känner till är File Transfer Protocol men det passar inte in här.
https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=ftp

Ditt ursprungliga inlägg var tydligt raljant och innehöll ett oerhört poliskritiskt budskap, innebärande att det bara är en av tio poliser som fått sparken jämfört med vad man borde ha sparkat.

Således multiplicerade jag de avskedade 34 poliserna med 10 och fick siffran 340, vilket är totalt antal 'incidenter' - ditt ordval - som borde finnas för att ditt påstående skall bära sanningens prägel.

Känner du till uppåt trehundra avskedsvärdiga ärenden som inte gått till åtgärd? Om inte så ifrågasätter jag verklighetsförankringen i ditt ursprungliga inlägg.

Tydligt?
Citera
2025-07-15, 21:20
Medlem
Citat:
https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=ftp

Ditt ursprungliga inlägg var tydligt raljant och innehöll ett oerhört poliskritiskt budskap, innebärande att det bara är en av tio poliser som fått sparken jämfört med vad man borde ha sparkat.

Således multiplicerade jag de avskedade 34 poliserna med 10 och fick siffran 340, vilket är totalt antal 'incidenter' - ditt ordval - som borde finnas för att ditt påstående skall bära sanningens prägel.

Känner du till uppåt trehundra avskedsvärdiga ärenden som inte gått till åtgärd? Om inte så ifrågasätter jag verklighetsförankringen i ditt ursprungliga inlägg.

Tydligt?

Nej, inte tydligt. Jag använder det svenska språket och inte någon variant av slang i mina inlägg. För övrigt överdriver du ditt försök att förklara. Att minst 340 av nuvarande poliskår är direkt olämpliga som poliser råder det väl ingen tvekan om.
Citera
2025-07-16, 07:27
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Att minst 340 av nuvarande poliskår är direkt olämpliga som poliser råder det väl ingen tvekan om.
Vad baserar du slutsatsen på?
Citera
2025-07-16, 07:48
Medlem
Citat:
Vad baserar du slutsatsen på?

Grundförutsättningen för att vara polis är att leva ett laglydigt liv. Vi nås ständigt av information om att poliser varit inblandade i lagöverträdelser. Allt från snatterier, krogslagsmål, rattonykterhet till övergrepp i rättsak. Varje sådan lagöverträdelse borde rendera i avsked. Vi har rätt att ställa betydligt högre krav på poliser i det avseendet än på en "vanlig Svensson".
Citera
2025-07-16, 08:45
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Grundförutsättningen för att vara polis är att leva ett laglydigt liv. Vi nås ständigt av information om att poliser varit inblandade i lagöverträdelser. Allt från snatterier, krogslagsmål, rattonykterhet till övergrepp i rättsak. Varje sådan lagöverträdelse borde rendera i avsked. Vi har rätt att ställa betydligt högre krav på poliser i det avseendet än på en "vanlig Svensson".
Och dina belägg för att dessa händelser inte lett till åtgärder? Du pratar ju om trehundra osparkade poliser, det måste finnas massor av artiklar här som sopats under mattan av polisen
Citera
2025-07-16, 10:38
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Kollar man sen på Polismyndighetens anställda är det omkring 40 000,
alla som fått sparken är nog inte poliser i yttre tjänst, som den ena med barnporrtittandet är ju bara polisanställd helikopterpilot och inte "polis".

Nej, han är ingen "bara polisanställd helikopterpilot", han är en helt vanlig polis med en helt vanlig polisutbildning som har en tjänst som helikopterpilot hos polisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in