2025-07-17, 13:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Vi har haft ett på och av förhållande
Ena stunden är vi tillsammans andra stunden inte
Så kanske jag som inte hängde med då det svängde fort fram och tillbaka

Hur kunde du inte veta? Det var väl ni som bestämde gemensamt om det var "av" eller "på"?
Citera
2025-07-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur kunde du inte veta? Det var väl ni som bestämde gemensamt om det var "av" eller "på"?

Nä för vi var tillsammans
Men hon träffade andra bakom ryggen
Därför jag känner mig lurad

Men lägger ner detta och omvärderar nu
Citera
2025-07-17, 13:29
Medlem
Kollektivtrafikens avatar
Var lugn och förklara att du inte klarar av att träffa henne på ett tag. Säg att du inte vet hur du vill göra med vänskap förrän du är okej med dig själv. Sen tar du din tid, flera år om det så krävs och antingen skriver du eller inte då du känner att hjärtat ditt läkt.

Det är bara just efter alla dina känslor som du kan göra det valet, så tänk inte på att göra det nu
Citera
2025-07-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektivtrafiken
Var lugn och förklara att du inte klarar av att träffa henne på ett tag. Säg att du inte vet hur du vill göra med vänskap förrän du är okej med dig själv. Sen tar du din tid, flera år om det så krävs och antingen skriver du eller inte då du känner att hjärtat ditt läkt.

Det är bara just efter alla dina känslor som du kan göra det valet, så tänk inte på att göra det nu

Tack för bra svar,
många verkar gått igenom detta och klarat sig
Citera
2025-07-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De har barn ihop. Så du missade den tredje anledningen.

3. Hon ville vara vän, för barnens skull.

Men vänskap är ju inte detsamma som att hon inte får träffa andra män. Som jag förstår trådstarten så har hon inte varit otrogen. Men haft sex med en man och blivit tillsammans ned en annan man under tiden hon och TS var ex och vänner.

Man ska givetvis hålla god ton med varandra dom gångarna man oundvikligen måste träffas för att barnen ska över till den andre och se till att barnen inte får lida av föräldrarnas skit mellan varandra. Men mer än så behöver det inte vara. Man behöver faktiskt inte ha någon kontakt alls med den andre.
Citera
2025-07-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Man ska givetvis hålla god ton med varandra dom gångarna man oundvikligen måste träffas för att barnen ska över till den andre och se till att barnen inte får lida av föräldrarnas skit mellan varandra. Men mer än så behöver det inte vara. Man behöver faktiskt inte ha någon kontakt alls med den andre.

Men det är lättare att samarbeta i det gemensamma föräldraskapet om man faktiskt kan var vänliga och "vänner". Lägga grollet åt sidan, för barnens skull. Att föräldrar har ett bra samarbete, är det mest hälsosamma för barnen efter en separation.

Så. TS ex kanske helt enkelt ville vara vän med TS, för barnens skull. För samarbete skull.
Citera
2025-07-18, 00:58
Medlem
Citat:
Vi har haft ett på och av förhållande
Ena stunden är vi tillsammans andra stunden inte
Så kanske jag som inte hängde med då det svängde fort fram och tillbaka

Varje gång hon inte har någon annan så kommer hon tillbaka
Så mina känslor slits väldigt hårt

Ni var kks med andra ord. På när ni sågs, av när ni inte sågs. Och utan några spelregler alls. I det läget var hon faktiskt fri att ligga med andra. Hon har inte svikit dig. Men dina känslor för henne gör givetvis att du ändå känner dig sårad och sviken.

Fokusera på att få en vänlig och neutral relation till henne. Försök se henne som endast modern till dina barn. Inget annat. Och modern/fadern till sina barn bör man vilja allt gott.

Och fokusera på era barn och på dig själv. Att ni ska må bra och ha det bra.
Citera
2025-07-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Funkar väldigt sällan att vara vänner med de man haft en relation till som slutat i svek.
Ja, det är dumt att ens försöka! Hålla kontakten med barnen och den "nödvändiga" kontakten med exet om tills barnen de vuxit upp. Det är mitt råd och jag är gammal och erfaren.

Spelar ingen roll man haft en lång historia tillsammans, sveket/sveken kommer för alltid överskugga det som varit. Det vet hon lika väl som jag. Bäst är att bara ha den nödvändiga kontakten om barnen och aldrig något personligt.

Det är mitt råd till TS. och de som befinner sig i hans situation. Blir kvinnan dumpad kommer hon försöka ta sig tillbaka till tryggheten temporärt, men det är temporärt tills nästa toyboy dyker upp.

En hel drös ensamstående småbarnsmorsor har jag använt för sädestömning, men ingen man vill bilda familj med direkt.

Min erfarenhet skiljer sig från din. Min partner som jag har barn med och jag separerade, men vi fann tillbaka till för cirka två år sedan och har nu rättat till det som inte fungerade så bra då.

I TS fall låter det som att han och hans ex har haft någon form av kk relation efter uppbrottet. Det är som dömt att misslyckas
Citera
2025-07-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ni var kks med andra ord. På när ni sågs, av när ni inte sågs. Och utan några spelregler alls. I det läget var hon faktiskt fri att ligga med andra. Hon har inte svikit dig. Men dina känslor för henne gör givetvis att du ändå känner dig sårad och sviken.

Fokusera på att få en vänlig och neutral relation till henne. Försök se henne som endast modern till dina barn. Inget annat. Och modern/fadern till sina barn bör man vilja allt gott.

Och fokusera på era barn och på dig själv. Att ni ska må bra och ha det bra.

Jo när det nu gått ett tag sedan allt hände så ser jag det på ett annat perspektiv och känns som allt berodde på min vana att ha henne i mitt liv,
hon var ju en självklarhet efter alla år

Det är känslorna som gjorde mig blind eller vad man ska kalla det som du förstod

Men tänker att chansen till att hon endast blir utnyttjad av folk är stor men det bryr jag mig inte om längre eller försöker att inte bry mig

Hon har ju
Särskoleutbildning
Aldrig arbetat i hela sitt liv
Aldrig haft lön i hela sitt liv

Hon lever endast på
Aktivitetsersättning
Barnbidrag
Citera
2025-07-20, 15:34
Medlem
Varför har du barnen på helgerna?
Ett mera normalt förfarande är väl varannan vecka?
Dina helger blir helt låsta, förutsatt att du har ett jobb.
Citera
2025-07-20, 18:58
Medlem
Citat:
Jo när det nu gått ett tag sedan allt hände så ser jag det på ett annat perspektiv och känns som allt berodde på min vana att ha henne i mitt liv,
hon var ju en självklarhet efter alla år

Det är känslorna som gjorde mig blind eller vad man ska kalla det som du förstod

Men tänker att chansen till att hon endast blir utnyttjad av folk är stor men det bryr jag mig inte om längre eller försöker att inte bry mig

Hon har ju
Särskoleutbildning
Aldrig arbetat i hela sitt liv
Aldrig haft lön i hela sitt liv

Hon lever endast på
Aktivitetsersättning
Barnbidrag

Hon är dina barns mor, så se till att hon har det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in