2025-07-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
När man har barn tillsammans med en person så är det fullständigt idiotiskt och vidrigt att önska den personen ett kasst liv.

Får den personen ett kasst liv så kommer det även att drabba ens egna barn, och ingen vettig förälder önskar sina barn ett kasst liv!

Nä vet att det är ologiskt egentligen då det är svårt att rikta så det bara drabbar henne
Men du förstår säkert hur jag menar
Citera
2025-07-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Nä vet att det är ologiskt egentligen då det är svårt att rikta så det bara drabbar henne
Men du förstår säkert hur jag menar
Det är OMÖJLIGT att rikta så det bara drabbar ditt ex, och av den anledningen bör du ändra inställning för jag gissar att du vill dina barn väl.
Citera
2025-07-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det är OMÖJLIGT att rikta så det bara drabbar ditt ex, och av den anledningen bör du ändra inställning för jag gissar att du vill dina barn väl.

Självklart vill jag barnens bästa
De betyder allt
Citera
2025-07-16, 13:11
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Jag och mitt ex separerade efter ett långt förhållande där vi både varit gifta samt har två barn tillsammans.

Vi blev tillsammans när vi båda var 19år,
nu när vi är i 33års åldern så har hon valt att lämna mig vind för våg men vill att vi ska vara vänner,
det hon skyller på till detta är att det hänt för mycket och att de kärleksfulla känslorna är borta.

Vi har haft bra kontakt och umgåtts som särbos då vi bott var för sig,
upptäckte att hon började bete sig väldigt lustigt efter ett tag och mer avståndstagande,
fick reda sedan att hon hade legat med en annan man ifrån Tinder.

Vi diskuterade detta och hon lovade att det aldrig skulle hända igen,
hon hade både mycket ångest och skuldkänslor efter detta när jag kom på henne.

Jag lät det vara och engagerade mig inte i det som hade skett,
detta då vi har så mycket livshistoria tillsammans och jag har fortfarande känslor för henne.

Vi fortsatte att ha det bra tillsammans runt ett år och jag litade på henne att hon ville vara med mig men nu kände jag av dessa känslor jag fick från förra gången,
då hon även nu blev avståndstagande och blockade mig på telefon, FB osv.

Sedan märkte jag vad det berodde på att hon hade blockat mig på FB under ca 1år,
hon hade träffat en annan och är tillsammans med honom nu som då när jag hade försökt och vi hade försonats.

Hon fick skuldkänslor även denna gång och hade sagt till barnen att de absolut inte fick säga någonting om den nya mannen som hon haft kontakt med under vår tid,
det märktes även då när jag lämnade barnen och hon sa att hon inte kunde komma ner och hämta barnen som hon brukade utan nu fick de gå upp helt själva till lägenheten.

Nu vill hon att vi håller kontakt och är vänner trots det som skett,
men jag sa att nu är det jag som tycker att det hänt för mycket och att jag inte vill vara vän med henne på obestämd tid och inte ens veta av henne.

Jag kanske var dum som inte bröt med henne redan efter den första händelsen men hon har alltid funnits i mitt liv och vi har delat så mycket känslor både positiva men även negativa så klart.

Men nu den andra gången så orkar jag inte engagera mig mer,
nu lägger ner allting med henne för ingen vits att kämpa för någon som uppenbarligen inte har varken behov eller någon vilja att ha mig i dennes liv längre.

Det gör så jäkla ont och känns som själen rivits sönder och hjärta slitits ut ur kroppen.

Då jag ändå har känslor för henne och har så mycket minnen av när vi hade det bra och var lyckliga så har jag svårt att ens se oss som vänner när man vet att hon hoppar i säng med någon annan.

Känner mig så lurad och mår dåligt av att hon lekt med mina känslor,
känns som jag är utnyttjad bara för att hon skulle få barnen.

Vad tycker ni om min situation och hur jag ska agera?
Ber om ursäkt för långt och möjligen rörigt meddelande.
Du kom på henne med att legat med en annan män när ni separerat? För fan skärp dig det är ditt ex hon ligger förmodligen med flera stycken varje helg. Gå vidare
Citera
2025-07-16, 13:12
Medlem
Citat:
Självklart vill jag barnens bästa
De betyder allt
Då är det läge att släppa önskningarna om att deras mamma ska få ett kasst liv, och istället fokusera på att era barn ska må bra🌸!
Citera
2025-07-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Du kom på henne med att legat med en annan män när ni separerat? För fan skärp dig det är ditt ex hon ligger förmodligen med flera stycken varje helg. Gå vidare

Vi flyttade isär och separerade inte innan
Men varje gång jag ser eller träffar henne så kommer känslorna tillbaka från min sida så jag kommer undvika henne totalt och släppa nu

Vi har haft ett på och av förhållande under ett år men det slet för mycket
Citera
2025-07-16, 14:08
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Men varje gång jag ser eller träffar henne så kommer känslorna tillbaka från min sida så jag kommer undvika henne totalt och släppa nu

Varför jobbar hon inte? Är hon en blåval som bara ligger hemma på soffan och käkar chips? Låter inte som någon kvinna man faller för direkt.
Citera
2025-07-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Varför jobbar hon inte? Är hon en blåval som bara ligger hemma på soffan och käkar chips? Låter inte som någon kvinna man faller för direkt.

Hon har ingen utbildning och jag föll för henne när vi var unga och det är väll därför som just jag har så mycket känslor för henne men börjar tro det är minnena från förr som styr mina känslor eller hur man ska förklara det

Info om henne:
36 år
Gått på särskola
Ingen utbildning
Inget jobb
Diabetiker
Indisk
Sitter hemma och kollar dator bara om dagarna

För mig betyder hon mycket just för att vi levt och varit med varandra så länge

Men konstigt nog så får hon kontakt och ligger runt

Jag har försökt erbjuda henne ett familje liv då vi varit tillsammans så länge men då hon säger

Det har hänt för mycket och att hon inte älskar mig så får jag väll acceptera det

Jag har alltid funnits där för henne och haft daglig kontakt, försökt få henne att förstå att alla bara kommer leka med henne för att komma nära

Men nu har jag tröttnat totalt på henne och går vidare i livet
Senast redigerad av Fredrik89an 2025-07-16 kl. 15:45.
Citera
2025-07-17, 09:21
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Hon har ingen utbildning och jag föll för henne när vi var unga och det är väll därför som just jag har så mycket känslor för henne men börjar tro det är minnena från förr som styr mina känslor eller hur man ska förklara det

Info om henne:
36 år
Gått på särskola
Ingen utbildning
Inget jobb
Diabetiker
Indisk
Sitter hemma och kollar dator bara om dagarna

För mig betyder hon mycket just för att vi levt och varit med varandra så länge

Men konstigt nog så får hon kontakt och ligger runt

Jag har försökt erbjuda henne ett familje liv då vi varit tillsammans så länge men då hon säger

Det har hänt för mycket och att hon inte älskar mig så får jag väll acceptera det

Jag har alltid funnits där för henne och haft daglig kontakt, försökt få henne att förstå att alla bara kommer leka med henne för att komma nära

Men nu har jag tröttnat totalt på henne och går vidare i livet

Tycker du har rätt inställning. Gå vidare i ditt liv, ha kvar dina ljusa minnen.

Några bra råd är att inte låta barnen komma i kläm. Försök också hantera korrekt när ni byter veckor som ni har barnen, gärna med skriftliga överenskommelser om vilka helger, semesterveckor etc. som ni har dem.

Ett annat råd är att inte fundera för mycket på exet och vad hon gör. Intressera dig inte för hennes nuvarande liv. Använd inte barnen som spioner. Släpp inte in henne i din lägenhet eller besök henne. Byt barnen på neutral mark. Flytta kanske längre bort om ni bor nära varandra, så att du inte stöter på henne i vardagen. Kort sagt, låt henne leva sitt eget liv.

Ta det också lugnt och stressa inte in i ett nytt förhållande. Lär känna många nya kvinnor och fastna inte för första bästa. Det finns bra kvinnor därute!
Citera
2025-07-17, 09:26
Medlem
Det känns som att du fortfarande vill ha kontroll över henne
Över vem hon träffar och vad hon gör
Det kommer inte att funka i längden, det måste du förstå
Ni har ju gjort slut
Citera
2025-07-17, 13:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Den här frågan har du ju duckat sju gånger i tråden nu. "Separera" betyder "flytta isär".
Det verkar helt klart som att du upplevt att ni fortsatt vara ett par, utan att ha något som helst stöd för det, men att hon inte uppfattat det så.
Eller tänkte du att hon är "paxad" tills du okejar att hon ligger med andra?

När någon gör slut, så är det slut. Om man inte accepterar, låtsas som att det inte hänt eller försöker relativisera kring det på något sätt, så är man inte bara dum, utan börjar också beträda den legala och moraliska träskmark där man tycker att man har rättigheter gentemot någon, som redan avvisat dig fysiskt och verbalt.

Och alla vet väl vi det här laget att "vi får se vad som händer" och "man vet ju aldrig om det blir vi i framtiden" är saker man bara säger när man gör slut, för att det ska bli mindre jobbigt. Det är inte så att förhållanden har någon efterspel, där man är skyldig att vara celibat under en viss tid, bara för att man har en lång historia tillsammans, även om många kommer försöka slå i dig det, för att förhindra att du träffar någon ny.
Citera
2025-07-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Den här frågan har du ju duckat sju gånger i tråden nu. "Separera" betyder "flytta isär".
Det verkar helt klart som att du upplevt att ni fortsatt vara ett par, utan att ha något som helst stöd för det, men att hon inte uppfattat det så.
Eller tänkte du att hon är "paxad" tills du okejar att hon ligger med andra?

När någon gör slut, så är det slut. Om man inte accepterar, låtsas som att det inte hänt eller försöker relativisera kring det på något sätt, så är man inte bara dum, utan börjar också beträda den legala och moraliska träskmark där man tycker att man har rättigheter gentemot någon, som redan avvisat dig fysiskt och verbalt.

Och alla vet väl vi det här laget att "vi får se vad som händer" och "man vet ju aldrig om det blir vi i framtiden" är saker man bara säger när man gör slut, för att det ska bli mindre jobbigt. Det är inte så att förhållanden har någon efterspel, där man är skyldig att vara celibat under en viss tid, bara för att man har en lång historia tillsammans, även om många kommer försöka slå i dig det, för att förhindra att du träffar någon ny.

Vi har haft ett på och av förhållande
Ena stunden är vi tillsammans andra stunden inte
Så kanske jag som inte hängde med då det svängde fort fram och tillbaka

Varje gång hon inte har någon annan så kommer hon tillbaka
Så mina känslor slits väldigt hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in