Citat:
Ursprungligen postat av
Fyndigt-namn
Okej nu ska jag förklara för er normies:
Paranormala fenomen GÅR INTE att bevisa enligt vetenskaplig praxis, precis som det inte GÅR ATT BEVISA att Gud finns.
Vad finns det då för rationella skäl till att tro på den typen av extraordinära saker? Magkänsla?
Dessutom stämmer det inte att man inte skulle kunna bevisa paranormala fenomen. Det finns massvis av påståenden av den kalibern som mycket enkelt hade kunnat bevisas, men ingen har någonsin lyckats göra det. Undra vad det beror på?
Och de påståenden som inte ens hypotetiskt kan påvisas vara korrekta, varför i hela friden skulle man tro på dem? Det är per definition irrationellt.
Citat:
Dock går det att bevisa på ett sätt att det finns otaliga videos på tio tusentals paranormala fenomen, som folk bara avfärdar för att de är videos, folk börjar gallskrika "FAAAKE" utan att ens tänka kritiskt, likt barn.
Så det går alltså visst att bevisa?
Tycker du det är konstigt att folk vill verifiera videor på påstådda paranormala fenomen som äkta, innan man köper allt med hull och hår?
Är det verkligen rimligt att ha så låga beviskrav för att acceptera exempelvis att döda människor blir osynliga spöken som påverkar den fysiska verkligheten?
Citat:
Paranormala fenomen och sanningen om Guds existens till exempel, kommer aldrig kunna bevisas på det västerländska "vetenskapliga viset". Du kan inte sätta demoner, änglar eller Gud under ett mikroskop, det är omöjligt.
Vilka andra sätt kan det bevisas på då?
Presentera gärna din metod.
Citat:
Paranormala fenomen och sanningen om existensens kärna (Gud) går alltså enbart att uppleva "first hand" som man säger. Har man ingen personlig erfarenhet av detta så blir det väldigt svårt att hitta exakta vetenskapliga bevis för det. Dock var jag själv en gång ateist och trodde precis som ni byfånar att det faktiskt inte existerar. Fram till den dagen jag kom i personlig kontakt med demoner, som attackerat mig och lämnat fysiska märken på min kropp, skakat om min säng när jag ska gå och lägga mig för att skrämma mig m.m.
Folk tror sig ha haft ”personliga upplevelser” av oändligt många magiska väsen och fenomen. Räcker det för att du ska acceptera existensen av samtliga påstådda gudar (vilket är tusentals), Bigfoot, Lochnessodjuret, tomtar, troll och fan och hans moster?
Citat:
Till detta kan jag förklara att jag är sjuksköterska och jobbar inom psykiatrin och har professionell kunskap om psykoser och vet, med säkerhet, på grund av egna erfarenheter att det är skillnad på regelrätta psykoser och demoniska influenser. Jag har blivit attackerad av demoner på arbetet, som följt mig hem från jobbet. Jag VET att jag inte är psykotisk, men har dessa erfarenheter om demoner m.m.
Fy fan så obehagligt. Du ska under inga omständigheter arbeta inom psykiatrin.
Citat:
Kom inte hit, och SNACKA om saker som ni har NOLL ERFARENHET om själva. Förstår ni?
Man blir fan jävligt triggad när folk gnäller hit o dit om att det inte är en verklighet, när ni är fega små kräk som aldrig kommer att utforska verkligheten i djupare tillstånd och erat egna djupare sinne.
Så, om ni inte SJÄLVA har erfarenhet, kom inte hit med vetenskapligt hit och dit. Det är fruktansvärt patetiskt, barnsligt och omoget.
Ja visst är det barnsligt och omoget att inte tro på sagor helt utan några evidens.