Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Nej gubben jag vet, jag jobbar med patienter med psykossjukdomar. Vet vad jag pratar om
Förstod du även varför jag gav den kommentaren?
Citera
2025-07-21, 10:17
Medlem
Citat:
Okej nu ska jag förklara för er normies:

Paranormala fenomen GÅR INTE att bevisa enligt vetenskaplig praxis, precis som det inte GÅR ATT BEVISA att Gud finns.
Vad finns det då för rationella skäl till att tro på den typen av extraordinära saker? Magkänsla?

Dessutom stämmer det inte att man inte skulle kunna bevisa paranormala fenomen. Det finns massvis av påståenden av den kalibern som mycket enkelt hade kunnat bevisas, men ingen har någonsin lyckats göra det. Undra vad det beror på?
Och de påståenden som inte ens hypotetiskt kan påvisas vara korrekta, varför i hela friden skulle man tro på dem? Det är per definition irrationellt.

Citat:
Dock går det att bevisa på ett sätt att det finns otaliga videos på tio tusentals paranormala fenomen, som folk bara avfärdar för att de är videos, folk börjar gallskrika "FAAAKE" utan att ens tänka kritiskt, likt barn.
Så det går alltså visst att bevisa?
Tycker du det är konstigt att folk vill verifiera videor på påstådda paranormala fenomen som äkta, innan man köper allt med hull och hår?
Är det verkligen rimligt att ha så låga beviskrav för att acceptera exempelvis att döda människor blir osynliga spöken som påverkar den fysiska verkligheten?

Citat:
Paranormala fenomen och sanningen om Guds existens till exempel, kommer aldrig kunna bevisas på det västerländska "vetenskapliga viset". Du kan inte sätta demoner, änglar eller Gud under ett mikroskop, det är omöjligt.
Vilka andra sätt kan det bevisas på då?
Presentera gärna din metod.

Citat:
Paranormala fenomen och sanningen om existensens kärna (Gud) går alltså enbart att uppleva "first hand" som man säger. Har man ingen personlig erfarenhet av detta så blir det väldigt svårt att hitta exakta vetenskapliga bevis för det. Dock var jag själv en gång ateist och trodde precis som ni byfånar att det faktiskt inte existerar. Fram till den dagen jag kom i personlig kontakt med demoner, som attackerat mig och lämnat fysiska märken på min kropp, skakat om min säng när jag ska gå och lägga mig för att skrämma mig m.m.
Folk tror sig ha haft ”personliga upplevelser” av oändligt många magiska väsen och fenomen. Räcker det för att du ska acceptera existensen av samtliga påstådda gudar (vilket är tusentals), Bigfoot, Lochnessodjuret, tomtar, troll och fan och hans moster?

Citat:
Till detta kan jag förklara att jag är sjuksköterska och jobbar inom psykiatrin och har professionell kunskap om psykoser och vet, med säkerhet, på grund av egna erfarenheter att det är skillnad på regelrätta psykoser och demoniska influenser. Jag har blivit attackerad av demoner på arbetet, som följt mig hem från jobbet. Jag VET att jag inte är psykotisk, men har dessa erfarenheter om demoner m.m.
Fy fan så obehagligt. Du ska under inga omständigheter arbeta inom psykiatrin.

Citat:
Kom inte hit, och SNACKA om saker som ni har NOLL ERFARENHET om själva. Förstår ni?
Man blir fan jävligt triggad när folk gnäller hit o dit om att det inte är en verklighet, när ni är fega små kräk som aldrig kommer att utforska verkligheten i djupare tillstånd och erat egna djupare sinne.

Så, om ni inte SJÄLVA har erfarenhet, kom inte hit med vetenskapligt hit och dit. Det är fruktansvärt patetiskt, barnsligt och omoget.

Ja visst är det barnsligt och omoget att inte tro på sagor helt utan några evidens.
Citera
2025-07-21, 10:25
Medlem
Citat:
Mja, en gång var det en besatt "psykospatient" som tittade på mig med en obehaglig blick och jag kände hur nånting flög in i mitt bröst, som jag inte kunde se. Efter det hade jag oförklarlig ångest och fick svårare att andas, mådde skit helt enkelt i flera dagar, och på nätterna vaknade jag upp och fick kalla kårar och kände en malign närvaro i mitt rum.

En attackerade mig i sidan när jag fick ett vredesutbrott vilket gjorde att det pulserade där den attackerat, samt som jag fick två små prickar/sår, precis som ett ormbett. Även här fick jag jättestark oförklarlig ångest och fick svårare att andas normalt. På kvällarna kände jag av närvaron av denna demon, när den kom upp nära mig och så. Jag såg den inte men kände av den, kände hur den ville skrämma mig och fylla mig med rädsla. Samma demon gjorde att sängen skakade fram och tillbaka vid flera tillfällen, också för att skrämma mig.

Detta medans jag är fullt normal och frisk i skallen, har aldrig haft någon psykos själv. Var totalt förankrad i verkligheten när dessa saker hände.

Att psykotiska människor anser sig vara totalt förankrade i verkligheten är ju inget ovanligt. Tvärtom är väl detta standard, vilket du rimligtvis vet om.
Och utifrån det du berättat är det faktiskt ganska uppenbart att du lider av vanföreställningar. Hoppas du får den hjälp du behöver.
Citera
2025-07-21, 15:50
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Att psykotiska människor anser sig vara totalt förankrade i verkligheten är ju inget ovanligt. Tvärtom är väl detta standard, vilket du rimligtvis vet om.
Och utifrån det du berättat är det faktiskt ganska uppenbart att du lider av vanföreställningar. Hoppas du får den hjälp du behöver.

Aja jag ger upp med alla er jönsar som svarat. Ni kommer få reda på sanningen någon dag, eller efter döden.

Ha ett bra liv nu och grattis till att leva enkla liv!
Citera
2025-07-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ha ett bra liv nu och grattis till att leva enkla liv!
Kan tänka mig att det är där någonstans svaret på frågan i ts finns (Varför tror människor egentligen på spöken?).

Man tycker, medvetet eller omedvetet, att man har ett så enkelt och förbannat tråkigt liv, och vill av hela sitt hjärta att det ska finnas något mer än skiten man genomlider. Då skapar hjärnan lite mer spänning. Typ som i "Kejsarn av Portugallien".

Citat:
Till detta kan jag förklara att jag är sjuksköterska och jobbar inom psykiatrin och har professionell kunskap om psykoser och vet, med säkerhet, på grund av egna erfarenheter att det är skillnad på regelrätta psykoser och demoniska influenser. Jag har blivit attackerad av demoner på arbetet, som följt mig hem från jobbet.
Det är inte ovanligt med människor på diverse boenden, som verkligen tror att de arbetar där.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-07-21 kl. 16:01.
Citera
2025-07-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kan tänka mig att det är där någonstans svaret på frågan i ts finns (Varför tror människor egentligen på spöken?).

Man tycker, medvetet eller omedvetet, att man har ett så enkelt och förbannat tråkigt liv, och vill av hela sitt hjärta att det ska finnas något mer än skiten man genomlider. Då skapar hjärnan lite mer spänning. Typ som i "Kejsarn av Portugallien".

Det är inte ovanligt med människor på diverse boenden, som verkligen tror att de arbetar där.
Hur vet du det?...
Citera
2025-07-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Hur vet du det?...
Vet vad?
Citera
2025-07-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ja precis, tänka kritiskt till att alltid förlita sig till vetenskap. Eller kanske mer att man måste ha ett öppet sinne.

Men om man ser paranormala fenomen på tusentals videos som inte går att förklara, så är det egentligen ett vetenskapligt bevis för att det existerar. Händer saker av en slump brukar vetenskapen avfärda, men händer det gång på gång så väger bevisbördan tyngre

Så hur vet du att det som påstås vara paranormala fenomen på tusentals videos inte kan förklaras, alltså inte ha helt naturliga förklaringar…? På vilket seriöst sätt har du kontrollerat det? Eller att det som påstås/visas i dessa tusentals videos är äkta och inte manipulerat för att lura naiva som dig…?
Citera
2025-07-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag ska göra ett spöke av dig Gason, jag pratar med spöken så jag tror mest av alla här på dom!

Varenda gång pratar med spöken, säger gör plats för här ska Gason hemsöka mig när jag dräpt honom.
Förstod du och ditt spöke frågan i trådstarten?
Citera
2025-07-22, 23:15
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
iktida
Riktiga spöken? Finns det oriktiga spöken? Påhttande spöken?

Whi, hu. Jag är ett spöke. Ett riktigt spöke. Bu!
Var försiktig vad du säger. Snart får du hemsökelser med spöken. Besök en paranormal aktivitets plats så får vi se om du ändrar din uppfattningen om spöken. Vi vettiga lever med spöken varje dag! Inget att leka med.
Citera
2025-07-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Var försiktig vad du säger. Snart får du hemsökelser med spöken. Besök en paranormal aktivitets plats så får vi se om du ändrar din uppfattningen om spöken. Vi vettiga lever med spöken varje dag! Inget att leka med.
Är inte det minsta orolig. Kom och spöka för mig om ni finns! Gört! Hur svårt kan det vara?

Whoho,,, Jag ser spöken här och var...

Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Vi vettiga lever med spöken varje dag! Inget att leka med.
Tänker mig mer att ni har något fjong i huvudet. Någon gen som hamnat snett (Svartenbrandt) och som gör att ni är helt uppe i det blå?

Har du något bevis för att...

"Vi vettiga" kanske kan fundera, men "vi vettiga" sysslar mest med annat. Spöken tror man på som barn.¨

Whohos, nu kommer jag och tar dig... Fan, ta och väx upp!
Senast redigerad av Krascha 2025-07-22 kl. 23:51.
Citera
2025-07-23, 08:34
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Är inte det minsta orolig. Kom och spöka för mig om ni finns! Gört! Hur svårt kan det vara?

Whoho,,, Jag ser spöken här och var...

Tänker mig mer att ni har något fjong i huvudet. Någon gen som hamnat snett (Svartenbrandt) och som gör att ni är helt uppe i det blå?

Har du något bevis för att...

"Vi vettiga" kanske kan fundera, men "vi vettiga" sysslar mest med annat. Spöken tror man på som barn.¨

Whohos, nu kommer jag och tar dig... Fan, ta och väx upp!

Det är som dubbel liv. Normal och andligt liv man ser spöken, döda och andar i vardagslivet. En gång öppnat för andevärlden är alltid öppet. Det är inget med gen att göra haha Du verkar vara omogen snorunge. Du vet inte vad du skriver om. Kanske en dag vaknar du av övernaturliga händelser börjar tro på paranormala aktiviteter. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in