Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Så du menar att om man förhåller sig till seriös vetenskap (istället för anekdoter fantasier och spekulationer) ang vad som påstås av er troende om paranormala fenomen så är man efterbliven…? Kan du delge oss hur du kommer fram till det…?
Citat:
Ursprungligen postat av
charlie80
Det är mycket mer övertygande om du faktiskt besvarar frågorna som ställdes, eller det kanske inte går att besvara?
Okej nu ska jag förklara för er normies:
Paranormala fenomen GÅR INTE att bevisa enligt vetenskaplig praxis, precis som det inte GÅR ATT BEVISA att Gud finns. Dock går det att bevisa på ett sätt att det finns otaliga videos på tio tusentals paranormala fenomen, som folk bara avfärdar för att de är videos, folk börjar gallskrika "FAAAKE" utan att ens tänka kritiskt, likt barn.
Paranormala fenomen och sanningen om Guds existens till exempel, kommer aldrig kunna bevisas på det västerländska "vetenskapliga viset". Du kan inte sätta demoner, änglar eller Gud under ett mikroskop, det är omöjligt.
Paranormala fenomen och sanningen om existensens kärna (Gud) går alltså enbart att uppleva "first hand" som man säger. Har man ingen personlig erfarenhet av detta så blir det väldigt svårt att hitta exakta vetenskapliga bevis för det. Dock var jag själv en gång ateist och trodde precis som ni byfånar att det faktiskt inte existerar. Fram till den dagen jag kom i personlig kontakt med demoner, som attackerat mig och lämnat fysiska märken på min kropp, skakat om min säng när jag ska gå och lägga mig för att skrämma mig m.m.
Till detta kan jag förklara att jag är sjuksköterska och jobbar inom psykiatrin och har professionell kunskap om psykoser och vet, med säkerhet, på grund av egna erfarenheter att det är skillnad på regelrätta psykoser och demoniska influenser. Jag har blivit attackerad av demoner på arbetet, som följt mig hem från jobbet. Jag VET att jag inte är psykotisk, men har dessa erfarenheter om demoner m.m.
Om ni fortfarande tvivlar på paranormala fenomens existens, då uppmanar jag er, seriöst - till att ta 5-10 gram torkad svamp (psilocybin), högre doser av LSD eller ayahuasca eller liknande, återkom sedan med eran personliga upplevelse av paranormala fenomen.
Kom inte hit, och SNACKA om saker som ni har NOLL ERFARENHET om själva. Förstår ni?
Man blir fan jävligt triggad när folk gnäller hit o dit om att det inte är en verklighet, när ni är fega små kräk som aldrig kommer att utforska verkligheten i djupare tillstånd och erat egna djupare sinne.
Så, om ni inte SJÄLVA har erfarenhet, kom inte hit med vetenskapligt hit och dit. Det är fruktansvärt patetiskt, barnsligt och omoget.
Nu kommer ni säkerligen svara med att jag bara är en idiot eller något - detta är anledningen till att jag initialt inte har LUST att lägga energi på att svara er. Men nu har jag gjort det - och det är mitt sista svar. Ni får skriva vad fan ni vill, jag bryr mig verkligen inte ett skit ärligt talat. Men se det som en gåva att jag informerar er om sakernas tillstånd i mysteriet livet vi lever tillsammans. Ni kanske inte ska komma till insikt med att detta är sanningen, kanske för att ni är för svaga individer för att hantera sanningen, eller bara för att det inte är meningen att ni ska komma i kontakt med sådant det här livet, av ovanstående eller någon annan anledning. Men sluta då kommentera och fortsätt med era normie-liv. Ingen som bryr sig