2025-07-14, 23:51
Medlem
Gosifs avatar
Dom får gå hem till sitt moderland. Problem solved
Citera
2025-07-15, 01:17
Medlem
Om bara Sverige kunde göra samma sak skulle vi slippa mycket skatteproblem och våldsbrott.
Citera
2025-07-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Extrem" kris när en miljon afghaner återvänder
Världen: På bara några veckor har över en halv miljon afghaner i Iran tvingats bege sig till Afghanistan. Afghaner i Pakistan återvänder också.
– Det här är en extrem humanitär kris, säger Charlotte Hallqvist på FN:s flyktingorgan, UNHCR.

Både Iran och Pakistan har infört nya regler som påverkar afghaner som levt i de två grannländerna. Teheran hävdar att det finns fyra miljoner odokumenterade afghaner i landet och har gett dem till 6 juli att lämna Iran.

Både Iran och Pakistan har infört nya regler som påverkar afghaner som levt i de två grannländerna. Teheran hävdar att det finns fyra miljoner odokumenterade afghaner i landet och har gett dem till 6 juli att lämna Iran.

Så det är ju en demografisk chock för Afghanistan att absorbera det här inflödet av människor, och ta hand om alla som kommer och som varken har kapacitet eller resurser att starta om.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/ex...f-0f53c481ed6f

Sverige har ju några av världens mest sinnesslöa idioter i riksdagen. Så frågan är: Hur många av dessa hamnar i vårat land?

"Demografisk chock" för Afghanistan tydligen. Men för Sverige så var det tydligen ingen demografisk chock att importera 1 miljon Araber, Negrer och Afghaner, varav de flesta är muslimer. Hur fan kan det vara en demografisk chock att ta emot sina egna landsmän, när europeiska länder tagit emot en fruktansvärt massa människor som inte har nån koppling till landet varken etniskt, kulturellt, religiöst, eller utbildningsmässigt? (Jag förstår att många i Afghanistan redan lever i läger och att mat och mediciner är en bristvara, men det är ju inte så att man kommer förstöra ett redan fungerande land).

Skulle nån använda sig av uttrycket Demografisk chock för att beskriva det senaste decenniets massinvandring , och dekadens av det svenska samhället, så skulle den personen rasiststämplas för livet, och troligen åka på en massa anmälningar om hatbrott.

Slutligen: Varför kan inte Europa göra samma sak som Iran och Pakistan? Utvisa alla Negrer och Araber. Skitsamma om de bott här i årtionden. Svenskarna är så jävla svaga och menlösa.

Ja det är märkligt hur andra länder kan utvisa 2 miljoner ockupanter utan problem medans svenska politiker hela tiden upprepar, nej vi kan inte göra något, vi har skrivit på ett papper för FN så vi kan inget göra.
Citera
2025-07-15, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Absolut inte. Sverige är till för svenskarna. Har du konstiga fantasier eller?
Sverige är ett mångkulturellt land. Acceptera det eller flytta någon annanstans.
Citera
2025-07-15, 10:55
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Sverige är ett mångkulturellt land. Acceptera det eller flytta någon annanstans.

Varför ska han acceptera det? Der är väl snarare de som älskar mångkultur som kan flytta med negrerna och araberna till deras skitländer. Ingen kan ju påstå att Sverige blivit bättre de senaste 20 åren. När jag var ung på 70talet så kunde man räkna antalet negrer som befann sig i Sverige på fingrarna. Ett par basketspelare, nån boxare och några som stuckit för att slippa kriga i Vietnam. Första negern jag såg i Sverige var 1975. Finns inget som hindrar att vi skickar hem 1 miljon av den värsta skiten vi har i landet.
Citera
2025-07-15, 12:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Så det är ju en demografisk chock för Afghanistan att absorbera det här inflödet av människor, och ta hand om alla som kommer och som varken har kapacitet eller resurser att starta om.

"Demografisk chock" för Afghanistan tydligen. Men för Sverige så var det tydligen ingen demografisk chock att importera 1 miljon Araber, Negrer och Afghaner, varav de flesta är muslimer. Hur fan kan det vara en demografisk chock att ta emot sina egna landsmän, när europeiska länder tagit emot en fruktansvärt massa människor som inte har nån koppling till landet varken etniskt, kulturellt, religiöst, eller utbildningsmässigt? (Jag förstår att många i Afghanistan redan lever i läger och att mat och mediciner är en bristvara, men det är ju inte så att man kommer förstöra ett redan fungerande land).

Skulle nån använda sig av uttrycket Demografisk chock för att beskriva det senaste decenniets massinvandring , och dekadens av det svenska samhället, så skulle den personen rasiststämplas för livet, och troligen åka på en massa anmälningar om hatbrott.

Slutligen: Varför kan inte Europa göra samma sak som Iran och Pakistan? Utvisa alla Negrer och Araber. Skitsamma om de bott här i årtionden. Svenskarna är så jävla svaga och menlösa.

Ja, men där ser man att demografi alltid är en levande fråga och att det kopplas till element högst närvarande i våra liv och sinnen, och att man i Europa genom rasistanklagelser vill trycka ner helt normala tankar och instinkter angående inflödet och sedan i andra hand vad det kostar oss ute i våra samhällen i form av levnadsrum, våld och brottslighet.

Sverige och Europa är givetvis i en ännu värre demografisk kris och chock än vad länder är som tar emot sina egna landsmän.

Inte nog med detta ständiga hyckleri om vad vi här skall behöva tolerera och vad andra länder får erkänna som någonting fullt mänskligt;

men en stor del blir rimligen också mer självmedvetna i en "mångkultur" om vad man är och inte är, och hur det är i förhållande till "de andra". Det är oundvikligt.

Så jämförelserna blir skarpare och mer "politiska" i den meningen att man tvingas in i samma ekosystem och att egentligen all politisk kraft centreras kring detta oavsett om det är uttalat eller ej. Politiken blir viktigare än någonsin för att kunna säkra någonting i form av "förutsättningar" eftersom de grundläggande skillnaderna och förutsättningarna har skiftat till att mer handla om "mellan grupper" än "mellan individer".

Asylsystemet för Europa är ett sätt att försöka att göra folkomflyttningar legitima, utan att möta för mycket motstånd, i en slags invasion.
Citera
2025-07-15, 13:21
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Du får gärna flytta ifrån landet.
Sverige behöver inte förrädare som dig.

Mångkulturellt är inte samma sak som att helt utan förstånd och konsekvenstänk öppna portarna till världens värsta skithållor och ta in enorma mängder pack som förpestar samhället.
Citera
2025-07-15, 14:07
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
– Så det är ju en demografisk chock för Afghanistan att absorbera det här inflödet av människor, och ta hand om alla som kommer och som varken har kapacitet eller resurser att starta om.

Just för Afghanistan är det en demografisk chock. Om någon i Europa säger samma sak är det nazism.
Citera
2025-07-15, 21:57
Avstängd
Citat:
Varför ska han acceptera det? Der är väl snarare de som älskar mångkultur som kan flytta med negrerna och araberna till deras skitländer. Ingen kan ju påstå att Sverige blivit bättre de senaste 20 åren. När jag var ung på 70talet så kunde man räkna antalet negrer som befann sig i Sverige på fingrarna. Ett par basketspelare, nån boxare och några som stuckit för att slippa kriga i Vietnam. Första negern jag såg i Sverige var 1975. Finns inget som hindrar att vi skickar hem 1 miljon av den värsta skiten vi har i landet.
Det är bara rasister som resonerar så.
Citera
2025-07-15, 22:44
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Det är bara rasister som resonerar så.

Ge fan i att dra det jävla rasistkortet när du saknar argument .

Du får gärna förklara på vilket sätt Sverige blivit bättre de senaste 20 åren.

Övertyga mig om att sprängningar, våldtäkter, skjutningar, bidragsbrott och rån inte blivit fler.

Övertyga mig om att skolresultat blivit bättre.

Övertyga mig om att de somaliska 15 barnfamiljerna, där de flesta barnen kommer behöva stödundervisnung och gå på socialbidrag större delen av livet är en vinst för Sverige.

Övertyga mig om att folk känner sig tryggare och är lyckligare med en massa negrer och araber som står och blänger i stadens centrum stora delar av dygnet .

Övertyga mig att den genomsnittliga intelligenskvoten på invånarna i Sverige har höjts de senaste 30åren i och med importen av genierna från Afrika och Mellanöstern
Citera
2025-07-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jag förhåller mig till Topic. Något annat behöver jag inte förhålla mig till.
Sverige utvisar inte folk till Afghanistan.
Sedan sensommaren 2021 har det skett i Tyskland (dömda brottslingar) och Frankrike (en anklagad för att uppmuntra terrorism).
I övrigt så vet jag inte ett enda EU land som utvisar folk till Afghanistan.

Sitt inte och var idiot nu. Du sitter och moraliserar, poserar, utan att egentligen ta ställning? Fyfan så fegt.

Du är feg
Citera
2025-07-16, 05:41
Medlem
Citat:
Extrem" kris när en miljon afghaner återvänder
Världen: På bara några veckor har över en halv miljon afghaner i Iran tvingats bege sig till Afghanistan. Afghaner i Pakistan återvänder också.
– Det här är en extrem humanitär kris, säger Charlotte Hallqvist på FN:s flyktingorgan, UNHCR.

Sverige har ju några av världens mest sinnesslöa idioter i riksdagen. Så frågan är: Hur många av dessa hamnar i vårat land?

Jävligt märkligt att dom skickade dom här till sverige förut. Och vad för avtal hade reinfeldt med iran egentligen?

Vi tog emot betalade ut flera hundra miljarder i vinst till riskkapitalister och gav gratis utbildning, hälsovård med operation pga inavel, tbc och miljoner tänder som skulle lagas, byggdes tusentals nya hyreshus som migrationsverket betalade extrema hyror genom att fylla på med migranter.. och sen utbildad och klar så får dom 300000 för att åka tillbaka till iran till sina föräldrar. Och nu detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in