Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Finns många söta arabtjejer, inte för att jag vill ha dem (och deras brorsor på halsen) men de finns där.
Jag brukar inte hålla med dumrasism men i detta fallet måste jag nog överväga om det inte finns en poäng ändå i trådstarten? Jag är oerhört förtjust i iranskor, de är oftast sanslöst vackra med sitt svarta hår och svartbruna ögon och olivfärgade hud men det är faktiskt sällan jag tittar två gånger åt någon av deras arabiska grannar. Arabiska kvinnor är kompakta och köttiga på ett annat sätt och blir ofta överviktiga tidigt. De brukar även vara ganska korta, vilket bara gör saken värre.
Det har inte med det semitiska inslaget att göra heller då många judiska kvinnor är vackra. Jag är dessutom medveten om att mycket av det jag gillar hos grekiskor och turkiskor och rumänskor och kvinnor från Balkan, alltså det mörka exotiska, kommer från viss arabisk inblandning men det är som att det måste vara uppblandat för att de arabiska dragen ska ”tunnas ut”, så att säga.
Svårt att förklara men jag har egentligen aldrig tänkt på det på allvar förrän nu. Jag kan inte på rak arm nämna en enda helt arabisk kvinna som jag funnit attraktiv. I de fall där det skett har det handlat om libanesiskor och det har ju alltid varit lite av Mellanösterns pyttipanna. Även svarta tjejer från Östafrika kan se väldigt bra ut men där är det väl snarare de arabiska dragen som tunnar ut de afrikanska. Tjejer från länder som Eiritrea och Somalia kan vara väldigt attraktiva och där blandades det friskt med tanke på handelsvägarna.
Det är märkligt för att det faktiskt stämmer.