• 6
  • 7
2025-07-14, 18:49
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nej så enkelt är det inte.
Ok. Skumt.
Citera
2025-07-14, 22:53
Medlem
Citat:
Eftersom det är fler i tråden som upplevt detta så är det ju något som existerar, du kanske bara haft tur
Jag köpte en ölsort, 6st på Lidl som smakade lite beskt eller var man ska säga , sen nästa dag så var den riktigt god. Kanske hade vant mig eller ?
Citera
2025-07-14, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag köpte en ölsort, 6st på Lidl som smakade lite beskt eller var man ska säga , sen nästa dag så var den riktigt god. Kanske hade vant mig eller ?
Nej nu pratar du med en "professionell" öl drickare, samt jag är extremt kräsen med smaker och detta händer då och då, alla öl från en och samma kartong på bolaget. Det jag borde göra är att kolla bäst före på dessa som smakar skit, och få fram en röd tråd, om det ens finns någon.
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-14 kl. 23:14.
Citera
2025-07-14, 23:12
Medlem
Citat:
Nej nu pratar du med en professionell öl drickare, samt jag är extremt kräsen med smaker och detta händer då och då, alla öl från en och samma kartong på bolaget. Det jag borde göra är att kolla bäst före på dessa som smakar skit, och få fram en röd tråd, om det ens finns någon.
Ja du måste börja föra nån statistik! Spännande sen när resultatet blir klart
Citera
2025-07-15, 10:48
Medlem
Sinraths avatar
Alla systembolag har samma svaghet i sina rör pga all vaskning som sker bakom kulisserna. Det var bara för att en visselblåsare höjde rösten som det uppdagades i Borgholm. Därav kan det finnas en viss "bismak" beroende på om lagret ölet stått på har haft en bajsexplosion eller inte.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...get-i-borgholm

Nu säger väl några arma blinda stackare här att den kontaminerade ölen och spriten "destrueras" som det så fint heter, ack ack ack ni blåögda.. En högtryckstvätt senare så åker lagret ut på banden igen fast lite uppblandade och DÄR har ni svaret på TS fråga.
Citera
2025-07-15, 22:09
Medlem
Vem0ths avatar
Beror mest på tillfälle, även bärs.

Liksom bakfull dagen efter smakar all öl illa men det dricks som medicin för att motverka själva bakfyllan.

Men sen även när man inte känner suget för just öl men blir erbjuden öl så smakar det inte gott heller, som att besöka släktkvällar med hela tjocka familjen och bara då smakar rött vin okej för mig men annars inte.
Citera
2025-07-15, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Beror mest på tillfälle, även bärs.

Liksom bakfull dagen efter smakar all öl illa men det dricks som medicin för att motverka själva bakfyllan.

Men sen även när man inte känner suget för just öl men blir erbjuden öl så smakar det inte gott heller, som att besöka släktkvällar med hela tjocka familjen och bara då smakar rött vin okej för mig men annars inte.
Men varför är det så många som du i tråden som tror att denna smak beror på vad man ätit eller annat?

Jag kan dricka 3st helt ok, men så kommer en 4e som smakar helt annorlunda, en smak som jag inte vill känna någonsin igen, men kommer garanterat göra inom snar framtid.
Citera
2025-07-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Alla systembolag har samma svaghet i sina rör pga all vaskning som sker bakom kulisserna. Det var bara för att en visselblåsare höjde rösten som det uppdagades i Borgholm. Därav kan det finnas en viss "bismak" beroende på om lagret ölet stått på har haft en bajsexplosion eller inte.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...get-i-borgholm

Nu säger väl några arma blinda stackare här att den kontaminerade ölen och spriten "destrueras" som det så fint heter, ack ack ack ni blåögda.. En högtryckstvätt senare så åker lagret ut på banden igen fast lite uppblandade och DÄR har ni svaret på TS fråga.
Trams-inlägg! Eller tror du på allvar att skiten tar ej in i det förpackade ölet???
Citera
2025-07-16, 00:16
Medlem
Citat:
Men varför är det så många som du i tråden som tror att denna smak beror på vad man ätit eller annat?

Jag kan dricka 3st helt ok, men så kommer en 4e som smakar helt annorlunda, en smak som jag inte vill känna någonsin igen, men kommer garanterat göra inom snar framtid.
Jag håller med dej! Händer mej kanske var annan eller var 3r månad att jag får en öl som smakar lite annorlunda inte så angenäm smak.... har druckit samma märke i snart 10år nu.
Citera
2025-07-16, 13:12
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Trams-inlägg! Eller tror du på allvar att skiten tar ej in i det förpackade ölet???

Om ölet inte läcker ut när den är uppochner, hur ska då skiten ta sig in? Räcker det inte att kapsylen är vattentät?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in