Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-13, 13:26
Medlem
Jag dömer alltid ut dessa som lesbiska men jag utesluter inte att jag är hel fel ute.

För att kvalificera sig för mina stereotyper så innebär det, kort manlig frisyr, småbröst, killkläder, manliga intressen/jobb, manligt beteende helt enkelt. Bland dessa så brukar dom kallas för butch. Men jag tänker mig att alla borde väl inte vara lesbiska eller?

Någon hetero kille som har varit tillsammans med någon sådan som kan av andra misstolkas som lesbisk?
Någon som har en kompis som kan misstolkas för butch men är faktiskt hetero?

Någon som raggar på dessa även om dom kanske vet att dom förmodligen är lesbiska?

Har ni någon som helst erfarenhet av denna typ av människor, vilken läggning brukar dom ha?

Stämmer mina fördomar?
Citera
2025-07-13, 13:33
Medlem
franges avatar
Nja, i princip alla "pojkflickor" jag minns från ungdomen har en efter en kommit ut som flator desto längre åren går - när man kollar upp dem så här några decennier senare.

På samma sätt har merparten av de riktigt fjolliga stjärtgossarna man minns från högstadiet även de kommit ut som homofiler.
Citera
2025-07-13, 13:50
Medlem
Landsbygdens avatar
Tänker aldrig i termer av "manliga" kvinnor. Om det nu inte är någon som har skägg eller är trans.
En kvinna eller tjej, är en kvinna/tjej oavsett hobbies, stil, hårlängd, jobb, mm..
Är du inte född med en kuk, kan du inte vara en man. Är du inte född med en livmoder och fitta, kan du inte vara en kvinna/tjej.

Såg senast för någon dag sedan en jävligt snygg tjej med väldigt kort hår, som var ute med sin hund, men hon verkade totalt ointresserad eller dolde ömsesidigt intresse väl.

Försöker flörta med alla kvinnor/tjejer som jag känner intresse för och som det verkar vara någon chans på. Om jag är i tillräckligt bra dagsform.
Det står ju inte i pannan på någon, om dom är lesbisk eller straight.

Inga problem med att respektera icke-binära, lesbiska, bisexuella kvinnor och transpersoner, i samhället, och kalla dom för det dom önskar.

Tänker inte i termer av "pojkflicka" heller. Och inte i termer av "flickpojk".
Senast redigerad av Landsbygden 2025-07-13 kl. 13:54.
Citera
2025-07-13, 14:00
Medlem
Vet inte riktigt hur en tjej som är manlig ska definieras i detalj, men av det som nämnts tickar min dam och en del av hennes vänninor av en del. Relativt kort hår, b-kupa, tränar på gym, jagar, fiskar, spelar golf, är relativt bilintresserad osv. Både hon och hennes vänninor är hetero, så i min krets är det hyfsat vanligt.
Citera
2025-07-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag dömer alltid ut dessa som lesbiska men jag utesluter inte att jag är hel fel ute.

För att kvalificera sig för mina stereotyper så innebär det, kort manlig frisyr, småbröst, killkläder, manliga intressen/jobb, manligt beteende helt enkelt. Bland dessa så brukar dom kallas för butch. Men jag tänker mig att alla borde väl inte vara lesbiska eller?

Någon hetero kille som har varit tillsammans med någon sådan som kan av andra misstolkas som lesbisk?

Någon som raggar på dessa även om dom kanske vet att dom förmodligen är lesbiska?

Har ni någon som helst erfarenhet av denna typ av människor, vilken läggning brukar dom ha?

Stämmer mina fördomar?

Menar du att de med små bröst skulle vara lesbiska, nej dina fördomar är precis det, fördomar!
Citera
2025-07-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Menar du att de med små bröst skulle vara lesbiska, nej dina fördomar är precis det, fördomar!

Nej, herregud, haha

Det är en del av en helhet.
Citera
2025-07-13, 15:13
Medlem
Förr i världen var pojkflickor vanliga. De hängde med grabbarna på lite vildare äventyr och klättrade och grejer. Det var helt ok, de var av kvinnligt kön ändå och kunde ha heterosexuella relationer som äldre trots manliga intressen.
Idag tycker wokevänstern detta är problematiskt. De vill att flickan i ung ålder ska ifrågasätta sitt kön. Föräldrar får skit och soc kommer om inte läkarvården får göra medicinska experiment på flickebarnet.
Summa summarum - det var bättre förr
Citera
2025-07-13, 16:13
Medlem
Jag är sådan pojk/flicka? men har långt hår, tighta kläder..
Senast redigerad av Mosamig 2025-07-13 kl. 16:17. Anledning: .
Citera
2025-07-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Stämmer mina fördomar?

Majoriteten av svenska kvinnor rör sig/går som män och har en manlig aura. Inte nödvändigtvis kort hår. Det finns inget mer avtändande än kvinna som ser ut som en kvinna men saknar den feminina utstrålningen.
Senast redigerad av JeffDahmer 2025-07-13 kl. 16:38.
Citera
2025-07-13, 18:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nja, jag minns åtminstone några riktiga pojkflickor som har snubbe och barn idag.
Dessa var dock ofta tomboys av andra skäl än rent hormonella skulle jag tro, då de ofta hade typ tre storebröder och växte upp på en bondgård.
Citera
2025-07-13, 21:19
Bannlyst
Problemet är att ni har ett skev syn. Tydligen ska kvinnor springa och ragga som män, fast det inte alls ligger i det kvinnliga könets natur att springa efter män
Citera
2025-07-13, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Jag har nog aldrig träffat en butch, är de vanliga? Har träffat kvinnor som haft manhaftiga drag men ingen "butch", sett dom på film men aldrig träffat någon i verkligheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in