• 1
  • 2
2025-07-13, 12:03
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Har aktier och fonder värda cs 40k. Vad tror ni om att sälj det och investera i BTC? Har lite just nu som är värt ca 45k.

Håller på att betala av ett lån som jag var. Vad skulle ni göra ?, Håller även på att sälja av min spel samlingen för bli bli av med skulden så snabbt som möjligt.

Nu ligger den på 160k med en ränta på 8%
Citera
2025-07-13, 12:07
Medlem
SkattefriZons avatar
Betala av lånet. Det kostar mer att ha lånet än vad du tjänar på att investera i bitcoin.
Citera
2025-07-13, 12:16
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Betala av lånet. Det kostar mer att ha lånet än vad du tjänar på att investera i bitcoin.

Jo tänkte antingen sälja av allt eller bara i aktier och fonder investerar i BTC för att se om jag har turen att dom växer lite snabbt.

Ska försöka bli av med allt på 6månader
Citera
2025-07-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Har aktier och fonder värda cs 40k. Vad tror ni om att sälj det och investera i BTC? Har lite just nu som är värt ca 45k.

Håller på att betala av ett lån som jag var. Vad skulle ni göra ?, Håller även på att sälja av min spel samlingen för bli bli av med skulden så snabbt som möjligt.

Det är rätt dumt att gambla när man inte har pengar man kan undvara för att gambla och som det ser ut så har du minst 120tkr för lite för att ha några pengar att gambla med.

Rent krasst så låter det som att med räntan på ditt lån så har du inte ens pengar att lägga på fonder. Skulle nog ta och fokusera på att betala av dina lån innan du börjar titta på att investera.
Citera
2025-07-13, 12:35
Medlem
Citat:

Du ska sälja dina aktier, fonder och speciellt btc och betala av ditt lån först.
Citera
2025-07-13, 12:57
Medlem
Citat:

Satsa absolut inte i BTC.

Lös lånet.

Spara i räntefonder och sparkonto närmasta åren.

Aktiehypen har dött och kommer ta år att komma ikapp.
Citera
2025-07-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Du ska sälja dina aktier, fonder och speciellt btc och betala av ditt lån först.
Japp,detta är det rätta om man har skulder..
Börsen är ju både stando och nära sin förra topp , så här är inte några stora pengar att tjäna..
BTC ger jag inte mycket för, tycker det är mest luft..
Citera
2025-07-13, 13:20
Medlem
Nej inte nu , du köper markandstoppen. Bitcoin har nyss nått ath och börjar peaka för cyclen. Inte värt risken . Värt det tidigare där du kunde göra roi på 100%
Citera
2025-07-13, 14:55
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Japp,detta är det rätta om man har skulder..
Börsen är ju både stando och nära sin förra topp , så här är inte några stora pengar att tjäna..
BTC ger jag inte mycket för, tycker det är mest luft..

Nu är aktier och fonder sålda. Söker av mins btc imorgon när jag kan aktivera mitt nya bank.
Citera
2025-07-13, 15:12
Medlem
Citat:
Nu är aktier och fonder sålda. Söker av mins btc imorgon när jag kan aktivera mitt nya bank.

Varför frågar du om råd när du uppenbarligen redan bestämt dig? Riktig pundarmentalitet och den enda som kommer förlora på det är du.

Sälj droger istället för det verkar vara det enda du har koll på
Citera
2025-07-13, 15:37
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Varför frågar du om råd när du uppenbarligen redan bestämt dig? Riktig pundarmentalitet och den enda som kommer förlora på det är du.

Sälj droger istället för det verkar vara det enda du har koll på

Haha vet inte.. nämdroger kommer jag aldrig börja sälja .
Citera
2025-07-13, 17:17
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Det är rätt dumt att gambla när man inte har pengar man kan undvara för att gambla och som det ser ut så har du minst 120tkr för lite för att ha några pengar att gambla med.

Rent krasst så låter det som att med räntan på ditt lån så har du inte ens pengar att lägga på fonder. Skulle nog ta och fokusera på att betala av dina lån innan du börjar titta på att investera.

Ser ut som jag kan bli av med det lånet inom 3 månader eller så nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in