Citat:
Jo, det är absolut något förföriskt i idéen att döda bara för att man kan. Det känns däremot som om du drivs utav "incel" liknande motiv när du beskriver människan som ett virus men det är inte min plats att döma varför du vill döda.
I det stora hela så verkar det däremot som en sorts självreglering. Människan är inte ett virus, bara lite för framgångsrik så att dess framgång speglar samma symptom på kroppen som ett virus skulle resultera i. Stämmer det att du vill mörda för att stoppa dessa virusliknande symptom på kroppen(jorden) ? Ser du dig själv som en antikropp som med hjälp utav mord kan stoppa den virusinfektion som du anser människan vara på jorden?
Jag är inte ute efter att förolämpa dig, jag kan sätta mig in i och förstå ditt perspektiv och du har verkligen inte fel. Men jag är nyfiken på vad som driver dig, hur du tänker och vad som slutligen kommer avgöra ifall du väljer att döda eller inte. Jag hoppas på att ditt svar kan bidra till att jag bättre kan förstå mig själv, mina tankar och min handling.
I det stora hela så verkar det däremot som en sorts självreglering. Människan är inte ett virus, bara lite för framgångsrik så att dess framgång speglar samma symptom på kroppen som ett virus skulle resultera i. Stämmer det att du vill mörda för att stoppa dessa virusliknande symptom på kroppen(jorden) ? Ser du dig själv som en antikropp som med hjälp utav mord kan stoppa den virusinfektion som du anser människan vara på jorden?
Jag är inte ute efter att förolämpa dig, jag kan sätta mig in i och förstå ditt perspektiv och du har verkligen inte fel. Men jag är nyfiken på vad som driver dig, hur du tänker och vad som slutligen kommer avgöra ifall du väljer att döda eller inte. Jag hoppas på att ditt svar kan bidra till att jag bättre kan förstå mig själv, mina tankar och min handling.
Hahaha… nä jag är verkligen ingen incel och Jag ser inte mig själv som någon ”antikropp” heller, tvärtom är jag en del av problemet.
Människan är en äcklig, depraverad art som förstör allt fint och gott vi rör vid. Vet du att många forskare klassar oss som en invasiv art?
Gå igenom vilken storstad som helst och ha dina öron och ögon öppna så fattar du, och gör du inte det, så grattis, du lever ovetandes om problemet! Ibland vill jag stoppa en krita i näsan och glömma bort också…
Det har aldrig varit dessa idéer som drivit fram mina ”instinkter” utan dom har alltid funnits där sen jag var väldigt ung, i mångt och mycket har det varit en nyfikenhet också, hur det skulle kännas osv.
Men i grund och botten så vill jag mörda för att mörda. Inte för att människan är ett virus som jag ska rensa planeten från. Det är något som lagts till senare nu när jag är ”äldre och klokare”
Då jag redan har utsatt andra för ganska grovt våld tidigare (i iallafall 2 fall så hade det mycket väl kunnat leda till döden) så tror jag att jag har en ganska god uppfattning om hur det skulle kännas redan, och dom svaren kan skilja sig till allt ifrån ”det kändes bra” ”inte alls” ”tomt” ”djuriskt och ursinnigt”.
Beroende på vem och varför jag har gjort som jag gjort så har det antingen följts av ånger, skuld eller inget särskilt, utan snarare en känsla av att jag gjorde rätt.
Det är nog en rätt stor risk att jag så småningom kommer ha ihjäl någon faktiskt, om jag ska vara helt ärlig och min drivkraft kommer förmodligen vara att dom har gjort något för att förtjäna det, tex skadat antingen mig eller någon som står mig nära.
Eller gud förbjude, något korkat tjafs på en utekväll tex som slutar med ond bråd död.
Dels är jag född såhär, och dels har jag blivit den jag är. Arv och miljö, men som sagt så känner jag den där ”instinkten” att vilja ta någons liv, på ett nästan genetiskt plan, men jag har blivit störd också av saker jag varit med om. Och det är väl lite där dom här ”resonemangen” om att någon kan förtjäna att grävas ned, kommer ifrån.