2025-07-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
[...]"Om man tex en mörk natt skulle smyga runt och sticka kniven i uteliggare som ingen saknar i första taget, om man är oerhört försiktig och inte lämnar idiotiska panikspår efter sig som tex ett tappat körkort, en fimp eller ett fotspår i snön.[..]"

Nej, det här är inte normalt. Sök hjälp.
Citera
2025-07-14, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mr.turtle
Det som jag i grunden vill diskutera är min psykiska hälsa och ni som kan relatera till min trådstart. Jag har svårt att tro att min inställning till mord är normal, främst för att jag inte alltid har haft den här inställningen. Något hände i mitt liv som fått hjärnan att slå om, och de här tankarna har blivit det nya normala för mig. Varför är det så? Finns det förklaringar till varför min empati försvunnit? Vad hände som fick er att genomgå samma mentala förändring?
Tycker att det är naturligt och rätt att vilja mörda de(n) som gjort en mycket illa. Näst intill alla skulle göra det om det inte vore för att de är fega.

Du har väl varit med om någon hemsk händelse och så kanske du har glott på våldsamma filmer och lirat en del skjutspel. Det gör ofta att empatin med tiden gnags sönder. Du kan göra som de flesta andra dvs förlåta och gå vidare. Lär dig av läxan och låt dig aldrig falla i en hemsk situation igen. Bryt med de(n) som jävlats.
Citera
2025-07-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag har tänkt tanken, många gånger. Vem, hur, varför, konsekvenser osv..
Det har lockat att testa hur många man kan ha ihjäl utan att åka fast dvs vem är smartast, jag eller polisen? Om man tex en mörk natt skulle smyga runt och sticka kniven i uteliggare som ingen saknar i första taget, om man är oerhört försiktig och inte lämnar idiotiska panikspår efter sig som tex ett tappat körkort, en fimp eller ett fotspår i snön. Hur länge skulle man kunna vara på fri fot å kunna läsa om fallen i tidningen? Det vore onekligen spännande!
En annan tanke är att se om man klarar av det helt enkelt, psykiskt alltså. Stämmer teorin, att det bor en mördare i oss alla? Vad är triggern som skulle få mordlusten att vakna på riktigt? Är det när chefen har vart dum i skallen eller är det när ens barn blivit våldtagen, styckad å mördad? Eller kan alla mörda om man är substanspåverkad?
Frågor å funderingar är många, likaså svaren.
Ska man mörda och leka Robin Hood samtidigt dvs mörda någon elak jävel eller ska man ta en som personligen varit dum mot mig, för att hämnas? Eller ska man mörda nån som lider, som barmhärtighet? Eller bara mörda nån random bara för att?
Vilket sätt mest bäst? Ska man mörda långsamt eller fort?
En kniv kan slinta och du måste komma nära ditt offer vilket kan göra så att ditt DNA hamnar där, ett skjutvapen måste du först förskansa, sedan öva för att lyckas träffa och det hörs högt, en överdos i injektion, ja, då måste du kanske först supa offret under bordet för att lyckas, så även med förgiftning som kan leda tillbaks till dig själv och sedan det sista och svåraste beslutet…VAD göra med liket? Är man två äpplen hög så orkar man ju inte slänga upp en döing över axeln å traska iväg för att sen gräva en djup grop i skogen…
Sen har jag allvarligt funderat på att begå ett mycket allvarligt brott som ger typ livstid när man är såpass gammal så att en flytt till äldreboendet snart är aktuellt, då skulle jag, alla dar i veckan, hellre vilja tillbringa min sista dag på kåken istället.

Mjaaa, tål att slipas på…
Vad är en sjuk lustmördare... Så j-vla lågt vilja ge sig på en utsatt skyddslös person som en uteliggare som inte gjort TS något ont.
Citera
2025-07-14, 18:49
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.turtle
Det kan ju inte bli värre iallafall. Jag ska absolut ge det ett försök. Jag skapade den här tråden i syfte att kunna få antingen hjälp eller större förståelse kring vad som orsakar mina ohälsosamma tankar. Du är hittills den som har bidragit bäst till ändamålet så jag tänker inte ignorera ditt förslag. Jag ger det ett försök med öppenvården så får vi helt enkelt se om dom gör samma bedömning som dig samt ifall dom har någon lösning på problemet. För det är ett problem, det är jag åtminstone villig att erkänna.
Tack! Du måste inte hålla dig till en speciell mottagning, så du kan skicka till flera, om du känner för det. Sedan kan du ju alltid tacka nej, om du inte tycker det verkar vara något att ha. Dock brukar det vara långa köer och ett nålsöga som man ska igenom.
Citera
2025-07-14, 20:12
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Varför tror du det?

Det är det mest naturliga i världen att vilja döda de som gör en illa. Det är verkligen inget sjukt eller osunt.

För bara 150 år sen var det tvärtom standard även i Sverige att döda människor i envig.

Det existerar diverse glappkäftar som i stort sett inte är bättre än tandlösa kärringar som får spela fritt i det moderna samhället.

Man får se dem för vad de är. De hade fallit bort i det naturliga urvalet i en annan tid.

Deras barn kommer föra deras svaga gener vidare och det är ytterligare ett straff för dem.

Ja, människan har dödat i självförsvar och i krig. Tyvärr accepteras det inte ens att man blir lite aggressiv i dagens "civiliserade" samhälle, då är man genast "psykopat" och stöts ut ur gemenskapen. Och uttrycker man tankar på mord kommer snart farbror blå och/ eller ambulansen och ska skjutsa in en till psyket.
Citera
2025-07-14, 20:27
Medlem
I stort sett varje dag har jag tankar på att mörda.
Jag väljer att inte göra detta då jag inte vill spendera någon tid i fängelse.
Citera
2025-07-14, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ja, människan har dödat i självförsvar och i krig. Tyvärr accepteras det inte ens att man blir lite aggressiv i dagens "civiliserade" samhälle, då är man genast "psykopat" och stöts ut ur gemenskapen. Och uttrycker man tankar på mord kommer snart farbror blå och/ eller ambulansen och ska skjutsa in en till psyket.

Jag tränar flera gånger i veckan för att skada andra. Det kallas kampsport. Det är en väldigt populär träningsform och något människor sysslat med i alla tider.

Men det normala för unga män har varit att träna för att ingå i en armé så att man kan döda andra för att påtvinga dem sin vilja eller ta deras territorium.

Om du någonsin har hållit i en pistol så har du någon gång funderat på att döda med den eftersom det normalt är syftet med ett pistol. Det finns absolut inget konstigt med det. Pistoler existerar enbart för att döda människor till skillnad från t.ex. gevär.

Barn leker krig hela tiden.

Det är en massa kommunister i tråden som helt uppenbart går omkring med en dildo i röven dagarna i ända och ljuger för att värdegrundssignalera som vanligt.

Det är för dumt för att orka bemöta.

redigering: sen angående psykisk hälsa, OK jag sköt den lilla snuten som bodde inne i mitt huvud för länge sen, det medges. Jag ser saker för vad de är sen dess. Det får mig att må mycket bättre tbh.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-07-14 kl. 21:52.
Citera
2025-07-14, 22:50
Avslutad
Ja, funderar ofta om att mörda och vem jag ska mörda. Har kommit fram till att stora bankchefer kanske är det bästa att ge sig på eftersom de förslavar medborgarna och profiterar ohederligt mycket. Också tankar om att kidnappa, binda fast och utpressa deras familjer på miljoner i kryptovaluta.

Jag har också haft tankar om att det hade varit roligt att ha ett positivt K/D i verkligheten. Känns nästan som att det var jag själv som skrev den där trådstarten.
Citera
2025-07-15, 00:15
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Källa? Hela vetenskapen bygger på att hitta sanningen, vad som låg bakom bigbang är ett mysterium därav är alla möjligheter fortfarande öppna.

Den enda källan du behöver för det är logiskt tänk.

Du kan lika gärna vara i en simulation, då är du skapad av en högre kraft. Du tänker "Gud" som i religion istället för att hålla ditt sinne öppet. Det är inte bara svart och vitt.

Att jag ens ska behöva förklara det här, du kan väl tänka själv? Latmask.
Har du ingen källa så ska du nog vara tyst.
Citera
2025-07-15, 01:16
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Har du ingen källa så ska du nog vara tyst.

Tänker inte skicka en källa när du själv varken orkar tänka eller googla.

Googla Nick Boström bara så har du ett exempel som kanske till och med kan verka logiskt för en trångsynt och lat ateist.
Senast redigerad av Polispotatis 2025-07-15 kl. 02:11.
Citera
2025-08-03, 02:34
Medlem
Wow! Tråden blev större än jag hade förväntat mig. Ber om ursäkt för att jag inte har varit närvarande den senaste tiden, blev inlagd inom vården kort efter att jag startade den här tråden då jag beslutade mig för att sluta dricka alkohol, vilket kroppen verkligen inte tyckte om.

Jag la däremot märke vid något som åtminstone jag finner intressant under den här perioden. Nämligen att mina tankar på mord mer eller mindre försvann under den här tiden då jag själv genomgått en avtändning och mått åt helvete. Jag hade trott att dessa tankar skulle vara mer förekommande i perioder då jag mår väldigt dåligt men det verkar snarare tvärtom. Först de senaste dagarna som jag börjat stå på benen igen så har även de mordiska tankarna börjat uppstå igen. Vore intressant att höra ifall någon utav er har någon teori om varför det är såhär?

Jag lägger också märket till att jag verkar vara långt ifrån ensam om att hysa sådana här tankar. Är det främst på grund utav straffen som gör att vi inte utför våra tankar/planer? Eller är det så att själva tanken/planeringen ger oss det utlopp som vi behöver och därmed gör själva handlingen överflödig?
Citera
2025-08-03, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaires
Känner igen mig starkt i din beskrivning TS, för mig har det du beskrivit varit en livslång, konstant fascination/drivkraft/”intresse” (ingesting jag aktivt stimulerar överhuvudtaget, tvärtom snarare) som har varit så stark att den känns rent av instinktivt, eller genetiskt.
Jag kan se detta drag finnas hos vissa av mina släktingar också.

Personligen har jag haft väldigt fina, kärleksfulla föräldrar,
jag har dessutom en ganska stark moralisk kompass också och jag undviker verkligen aktivt att kultivera den här delen av mig, för innerst inne så vet jag att det finns bara sorg, ensamhet, smärta, fängelsestraff och ånger att vinna från den delen av mig.
Jag har gett den sidan av mig ”vatten, sol och näring” då och då i mitt liv och aldrig fått ut någonting gott av det annat än just insikten om vart den vägen hade lett mig.

Men jag kan som ändå inte låta bli att bli lite ”avundsjuk” när man läser om elitsoldater tex som tagit flera hundratals liv. Tro mig när jag säger att jag förstår exakt hur sjukt det låter..

Ju äldre jag blir desto mer misantropisk blir jag också och det är definitivt, en av flera drivkrafter till den här instinkten.
Våldtäktsmän, pedofiler, sexförbrytare, och diverse annat mänskligt avskräde skulle jag avliva bara jag fick chansen till det (förutsatt att jag har goda chanser att förbli fri, dvs)
Men människan i sin helhet är ett virus, en art som äcklar mig djupt, en art som absolut förtjänar döden.

Jo, det är absolut något förföriskt i idéen att döda bara för att man kan. Det känns däremot som om du drivs utav "incel" liknande motiv när du beskriver människan som ett virus men det är inte min plats att döma varför du vill döda.

I det stora hela så verkar det däremot som en sorts självreglering. Människan är inte ett virus, bara lite för framgångsrik så att dess framgång speglar samma symptom på kroppen som ett virus skulle resultera i. Stämmer det att du vill mörda för att stoppa dessa virusliknande symptom på kroppen(jorden) ? Ser du dig själv som en antikropp som med hjälp utav mord kan stoppa den virusinfektion som du anser människan vara på jorden?

Jag är inte ute efter att förolämpa dig, jag kan sätta mig in i och förstå ditt perspektiv och du har verkligen inte fel. Men jag är nyfiken på vad som driver dig, hur du tänker och vad som slutligen kommer avgöra ifall du väljer att döda eller inte. Jag hoppas på att ditt svar kan bidra till att jag bättre kan förstå mig själv, mina tankar och min handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in