• 1
  • 2
2025-07-13, 10:47
Medlem
Jag vill bara dricka mitt jävla morgonkaffe och annan dryck vid skrivbordet i lugn och ro utan att riskera spill. Behöver egentligen ingen termosmugg då jag mest dricker hemma och föredrar att det svalnar snabbt. Har testat att återanvända en liten pet-flaska men det är ju både meckigt med locket och inte så fräscht i långa loppet. Sugrör kanske vore bra.

Några tips? Har förstått på recensioner att mycket av det som finns att köpa på nätet är av tveksam kvalité. Vill dock inte heller lägga närmare tusenlappen på någon överhypad skit som en Stanleymugg.

Önskemål:
Ca 500 ml
Stilren design i enkel färg, ej rostfri och/elller med fula tryck med text och loggor
Sugrör ?
Helst inte dyrare än 300 kr
Citera
2025-07-13, 10:56
Medlem
Köp en IKEA "Lånespelare" för 99:-, så kan du själv välja mugg efter dina kriterier
Citera
2025-07-13, 11:00
Medlem
Får jag fråga hur du spiller med en vanlig mugg? Är det ifall du råkar välta muggen som är problemet?
Citera
2025-07-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Köp en IKEA "Lånespelare" för 99:-, så kan du själv välja mugg efter dina kriterier

Tyvärr kombinerar den två av mina oönskade attribut - både rostrfri och fult tryck. Hur menar du att jag kan "själv välja mugg efter dina kriterier"?
Citera
2025-07-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Får jag fråga hur du spiller med en vanlig mugg? Är det ifall du råkar välta muggen som är problemet?

Har bara hänt en gång men tror det var för att jag brände fingret och satte ner den lite snett så det skvätte över. Finns säkert tusen olika sätt man kan spilla på, är ju alltid en risk när man har en öppen bägare med vätska.
Citera
2025-07-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Har bara hänt en gång men tror det var för att jag brände fingret och satte ner den lite snett så det skvätte över. Finns säkert tusen olika sätt man kan spilla på, är ju alltid en risk när man har en öppen bägare med vätska.
Personligen hade jag valt att acceptera risken. Har spillt kaffe på ett tangentbord en gång i hela mitt liv. Känner inte direkt att det är värt att göra någon åtgärd för det.
Citera
2025-07-13, 11:54
Medlem
pn222jws avatar
Bilmugg/resemugg-kopp - till exempel

https://shorturl.at/HY5XV
Senast redigerad av pn222jw 2025-07-13 kl. 12:02.
Citera
2025-07-13, 12:03
Medlem
rwss avatar
https://www.amazon.se/Zojirushi-SMSR...dp/B0915KBR8S/

Bäst. Japansk kvalitet. Inga skrikiga loggor. Samma företag som gör riskokarna som alla seriösa risätare använder.
Citera
2025-07-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rws
https://www.amazon.se/Zojirushi-SMSR...dp/B0915KBR8S/

Bäst. Japansk kvalitet. Inga skrikiga loggor. Samma företag som gör riskokarna som alla seriösa risätare använder.

Kan vara ett alternativ. Hur bekväm är den att dricka ur?
Citera
2025-07-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Personligen hade jag valt att acceptera risken. Har spillt kaffe på ett tangentbord en gång i hela mitt liv. Känner inte direkt att det är värt att göra någon åtgärd för det.

Bra för dig, men uppenbarligen så delar jag inte din syn på detta. Vad exakt är det du hoppas uppnå med ditt ifrågasättande? Du framstår som lite lätt efterbliven.
Citera
2025-07-13, 12:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Både smakmässigt och ur giftighetssynpunkt är det läbbigt dricka het dryck ur termos som delvis består av plast (nu snack om bpa, imorgon om nåt annat), men metall och nån tätningsring av silikon är väl okej. Du kan inte ha en porslinsmugg på skrivbordet (plus en plastfri termos)?
Citera
2025-07-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Bra för dig, men uppenbarligen så delar jag inte din syn på detta. Vad exakt är det du hoppas uppnå med ditt ifrågasättande? Du framstår som lite lätt efterbliven.

Jag bara vädrade lite alternativa sätt att se på saken då jag själv har gått i samma tankebanor. Förlåt så otroligt mycket att mitt svar inte passade ers höghet perfekt. Hade ingen aning om att du var så lättkränkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in