I svensk lag finns begreppet "krigsman" och ett antal brott specifika just för krigsmän, samlade i brottsbalkens 21:a kapitel. Men krigsmän finns definitionsmässigt bara i krigstid eller under krigsliknande förhållanden, vilket innebär att ingen kunnat begå dessa brott sedan Sverige senast befann sig i krig. Där kan jag tänka mig att det går att hitta exempel på brott som ingen någonsin lagförts för p.g.a. att det varit fredstid hela tiden sedan lagen stiftades. Det är lätt att se att många av paragraferna i kapitlet tillkommit 1986, men sen bör man väl även ha koll på hur tidigare lagstiftning såg ut, utifall samma gärning tidigare var brottslig enligt någon annan lag.
Det har jag inte kompetens att bedöma, men av en händelse hittade jag ett annat brott i det efterföljande kapitlet ("Om landsförräderi m.m.") som någon knappast torde ha åtalats eller dömts för (och troligen heller aldrig begått, även om möjligheten teoretiskt finns):
Citat:
22 kap. 6 c § Den som i strid med Förenta nationernas fördrag om fullständigt förbud mot kärnsprängningar deltar i eller på annat sätt medverkar till utförandet av en kärnvapenprovsprängning eller någon annan kärnsprängning döms för olovlig kärnsprängning till fängelse i högst fyra år, om gärningen inte är att bedöma som krigsförbrytelse enligt lagen (2014:406) om straff för vissa internationella brott.
(
https://lagen.nu/1962:700#K22P6cS1)