Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag erkände brott mot strålskyddslagen, men sa att jag var omedveten om att jag gjort fel, vilket jag var också.
Att inte känna till lagen är ingen ursäkt.
Citat:
Sen tog de även mina datorer, o i dom finns det en massa skumt... Bl.a en hel del om narkotika, jag har missbrukat tungt för 10 år sen, sen dess kanske nån gång. Men jag är intresserad av att t.ex ge råd om narkotika o liknande. Därför finns det mycket av det i datorerna. Sen finns där många uppsatser om t.ex gifter o hur man tar död på folk med hjälp utav dessa, är detta olagligt?
Nej, information i sig är inte olaglig (om det inte är barnporr). Däremot kan det ju hållas mot dig som stödbevisning tillsammans med annan bevisning och det kan också användas mot dig inför en domstol för att visa vilken sorts människa du är.
Citat:
Kan man åka på förberedelse till mord?
Njae, inte med vad du har beskrivit.
Citat:
Sen har jag sökt lite på Osama bin Laden och al-Qaida, bara för jag varit nyfiken.
Massmördaren i Oslo var också bara lite "nyfiken" på hur man tillverkar bomber. Räkna med att polisen kan se dessa sökningar i din dator.
Citat:
Vad tror ni? Vilket bevisvärde har det som hittas i datorn? Det är det jag oroar mig mest för.
Min erfarenhet är att allt som hittas i en dator antas av domstolarna vara ditt såvida du inte kan mer eller mindre bevisa att det som anförs mot dig inte är ditt.
Citat:
Kommer de att rapportera mig till SÄPO? Sen i MSN-loggar har jag skrivit lite om vapen.
Låt mig säga som så här. Hur tror du själv att Säpo ser på knarkande människor med islamist- och vapenintresse som innehar falska polisuniformer och som begår brott mot strålskyddslagen? Ja, jag kan garantera dig att Säpo har registrerat dig och troligen även kommer de att kartlägga dig och ditt umgänge. Allt annat vore totalt jävla tjänstefel.
Att du inte sitter häktad är dock ett gott tecken på att du inte kommer råka alltför illa ut.
Du skriver brott mot strålskyddslagen och att du innehaft radioaktivt ämne. Såvitt jag vet så har även laserpekare kommit att omfattas av förbudet. Är du säker på att det inte är en laserpekare du torskat på?