2025-07-12, 23:44
Medlem
Vad vet vi om detta?

https://www.st.nu/2025-07-12/man-mis...ala-sundsvall/

En 50-årig man är misstänkt för mordförsök på en 60-årig man. Korsningen Fredsgatan/Norra Järnvägsgatan i centrala Sundsvall. Ska ha skett någon gång mellan 18 & 19-tiden…
Senast redigerad av kodiak 2025-07-12 kl. 23:47.
Citera
2025-07-13, 13:01
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Saxat ur den uppdaterade artikeln:

Citat:
Polisen grep under lördagskvällen en man i 50-årsåldern misstänkt för försök till mord i centrala Sundsvall. Brottet ska ha ägt rum vid korsningen Fredsgatan och Norra Järnvägsgatan mellan klockan 18.00 och 19.00.

En man i 60-årsåldern har förts till sjukhus. Hans skadeläge är i nuläget okänt.

Åklagaren har under natten mot söndagen beslutat att anhålla den misstänkta gärningsmannen.
Maria Landfors är jourförundersökningsledare.

Hur gick mordförsöket till?
– Jag kommer inte att ge några detaljer.

Var de två männen kända av polisen sedan tidigare?
– Nej, det skulle jag säga att de inte är, säger Maria Landfors.

Hon har inga kommentarer angående till exempel motiv eller om de två personerna kände varandra sedan tidigare.

Har du gjort iakttagelser av brottsplatsen eller i nära anslutning till den, uppmanar polisen att ta kontakta på 11414 eller via deras hemsida polisen.se.
Citera
2025-07-13, 13:02
Medlem
Märkligt att ingen verkar veta något om detta🤔
Citera
2025-07-13, 23:05
Medlem
TuvaLies avatar
Verkligen ingen som vet något mer?
Citera
2025-07-13, 23:24
Medlem
Hade varit kul att veta vilka de är då dom inte är kända utav polisen sedan tidigare.
Citera
2025-07-14, 07:09
Medlem
Mordförsök är ju ett rätt så grovt brott enligt mitt tycke. Tycker de är konstigt att åklagaren inte berättar mer.
Vid den tiden så borde de ha vart många människor som rört sig däromkring som kan vara potentiella vittnen.
Citera
2025-07-14, 09:02
Medlem
Jag var i stan den tiden och en ganska lustig sak hände, när jag strosade förbi torget mötte jag först en stressad och påtänd svensk herre som sa typ ”inte civilpoliser nu också” åt mig och såg besvärad ut. Tror han misstog mig för en civvare en sekund innan han stressade vidare 😂
Strax efter kom en radiobil rullandes där på gågatan vid torget så dom letade förmodligen honom. Sen stog det även en förmodad civ-bil parkerad där mot busshållplatserna bakanför blocco (ingen annan än polisen parkerar där). Ingen aning om detta egentligen har med topic att göra men tid och plats stämmer ju iaf.
Citera
2025-07-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
Mordförsök är ju ett rätt så grovt brott enligt mitt tycke. Tycker de är konstigt att åklagaren inte berättar mer.
Vid den tiden så borde de ha vart många människor som rört sig däromkring som kan vara potentiella vittnen.

Det är förmodligen ett stickvapen inblandad, så är det nästan alltid försök till mord i början.
9 av 10 såna här fall leder till åtal för mordförsök.
Men det blir i 9 av 10 åtal grov misshandel i tingsrätten/hovrätten.
Citera
2025-07-15, 11:52
Medlem
Ingen som hört nåt mer?
Citera
2025-07-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draggen45
Ingen som hört nåt mer?

https://sverigesradio.se/play/artikel/9001689

Citat:
Mannen i 50-årsåldern som anhölls efter ett misstänkt mordförsök utomhus i centrala Sundsvall har släppts, men han är fortsatt misstänkt för grov misshandel.
Citera
2025-07-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 861mannen
https://sverigesradio.se/play/artikel/9001689

Tack
Citera
2025-07-17, 09:15
Medlem
Är det ingen som vet vilka herrar det handlar om och vilken typ av tillhygge som använts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in