• 1
  • 2
2006-08-31, 23:30
Medlem
Finns det nån drog som kan förbättra minnet? eller att göra så att man inte glömmer bort saker så lätt. spelar ingen roll om drogen är olaglig eller receptbelagd.
Citera
2006-08-31, 23:35
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
cannabis

annars så säljer ju de flesta smartshops saker som påstås hjälpa minnet, huruvida de funkar vetefan..
annars finns ju fiskleverolja som sägs ha effekter när det gäller sådant...annars har jag för mig att jag läst i nån studie för år och dar sen att nikotin faktiskt ökar inlärningsförmåga och hjälper korttidsminnet.
Citera
2006-08-31, 23:38
Medlem
Jag är bara en lekman och har inga källor till mitt påstående. Men jag läste i illustrerad vetanskap att hjärnan lagrar minnnen annorlunda när den samtidigt släpper ut stresshormon, då bör pluggande vid höga doser nikotin/koffein fungera bra. Viktigt är också att varva "nyktert" med onyktert pluggande.

Jag vet inte om det funkar.
Citera
2006-08-31, 23:53
Medlem
Doogless avatar
Något som garanterat fungerar och som är 100% lagligt är Koffein tabletter. Dom är suveränt bra för att förbättra koncentrationen och minnet när man är riktigt trött.
Något som också verkligen fungerar,men visserligen inte är en drog(sorry om det är off- topic)är flytande Ginseng som säljs i helt vanliga hälsokost affärer. Ginseng ger åtminstonde mig klart mycket bättre koncentrations förmåga och gör mig betydligt mera vaken.

Det är helt perfekt att kombinera Koffein tabletter och Ginseng om man vill ha lagliga varor som verkligen fungerar och förbättrar koncentrationen och minnet.

Sedan finns det sk smartdrugs som innehåller kombinationer med ALC,DMAE mfl andra ämnen.

Vet inte om man får direktlänka,men gör en google sökning på "Neurostim+C" så hittar du ett exempel på en sk smartdrug.Det är omtvistat om dom här Smartdrugs verkligen fungerar perfekt. En del människor märker klart bättre inlärningsförmåga+förbättrat minne,medan en del andra människor inte känner någon som hellst effekt på Smartdrugs.
Citera
2006-09-01, 09:14
Medlem
Obskyrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Jag är bara en lekman och har inga källor till mitt påstående. Men jag läste i illustrerad vetanskap att hjärnan lagrar minnnen annorlunda när den samtidigt släpper ut stresshormon, då bör pluggande vid höga doser nikotin/koffein fungera bra. Viktigt är också att varva "nyktert" med onyktert pluggande.

Jag vet inte om det funkar.

Jag har pluggat med ett par prillor i käften när jag var ny i snusandet, orgasm ´

Annars kanske Ephedra vore nått, typ Mau Huang Tè (stavning?)
Citera
2006-09-01, 09:17
Medlem
jaha jovissts avatar
Amfetamin är ju ett känt plugg-stimulantia.
Citera
2006-09-01, 09:21
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Amfetamin är ju ett känt plugg-stimulantia.
Har suttit och sträckläst steven hawkings böcker , ordböcker, biologiböcker. Då har jag iofs varit rejält påverkad och det är inte mycket som fastnar men ändå förvånansvärt mycket. Hur det är i "skolduttar" vet jag inte
Citera
2006-09-01, 11:11
Medlem
Piracetam kan vara ett alternativ, men även det är omtvistat.

FASS
Piracetam/Nootropil
Citera
2006-09-01, 21:50
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
Finns det nån drog som kan förbättra minnet? eller att göra så att man inte glömmer bort saker så lätt. spelar ingen roll om drogen är olaglig eller receptbelagd.
Ska du göra nåt prov i skolan eller?
Och plugga en gång och hoppas att det sitter sen?
Citera
2009-11-06, 15:12
Medlem
Oscizs avatar
B12 har jag hört hjälper
Citera
2011-10-01, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut

Prova med naturliga medel som förutom förbättrar minnet även påverkar din hälsa positivt. Fosfatdylserin har bevisats förbättra minnet, du kan läsa mer här: http://passionforhalsa.se/minnet-hjarnfunktionen
Citera
2011-10-02, 01:46
Medlem
hoppidoppis avatar
Kraftfull psykadelia.

Svamp eller LSD t.ex. Ens sinnen blir skarpare och man kan tänka mycket klarare än vad man kunde innan trippen. Efter min senaste svamptripp på 40 toppisar så kunde jag minnas saker som jag trodde att jag hade glömt bort för länge sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in