2025-07-12, 23:35
Medlem
Jag sitter o småler lite åt hur Viaplay vill måla upp Sverige som likvärdiga i kvalitet som typ finallag.

Framöver blir det vinna-eller-försvinna-matcher.

Tyskland spelade ut oss i 10 min, sen slutade dom spela o Sverige gjorde 4 mål.

Det finns inga lätta matcher eller lätta sidor längre.
2025-07-12, 23:42
Medlem
Jofs avatar
4 - 1 är stora siffror.
Tyskarna blev ledsna.
Blir spännande att se Sverige mot bättre lag.
Smilla var bra. Karneryd glänste inte som hon brukar göra. Hurtig stabil och pricksäker.
2025-07-12, 23:45
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Tyskland spelade ut oss i 10 min,
Ja

Citat:
sen slutade dom spela
Nej

Citat:
Sverige gjorde 4 mål.
Ja

Tyskland gav upp vid 3-1 och en utvisad. Då väntade de bara på att Sverige skulle bli passiva i slutet. Då skulle de kunna chansa med en tokoffensiv. Vid 4-1 gav de upp den tanken också.
2025-07-12, 23:50
Medlem
Snubchurps avatar
Grät tyskarna för att förlusten blev så stor? Var ju inte en enormt viktig match?
2025-07-12, 23:51
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hurtig stabil och pricksäker.
Bredsidan från 3m satt stabilt.
2025-07-13, 00:02
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
4 - 1 är stora siffror.
Tyskarna blev ledsna.
Blir spännande att se Sverige mot bättre lag.
Smilla var bra. Karneryd glänste inte som hon brukar göra. Hurtig stabil och pricksäker.
Att kalla Hurtig för stabil är en klar överdrift där hon vimsar omkring i närkamper. Hon tappade dessutom en del bollar. Däremot är hon bra på nickdueller med sin överlägsna fysik.
2025-07-13, 00:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Grät tyskarna för att förlusten blev så stor? Var ju inte en enormt viktig match?
De vet om att de är på väg till den franska giljotinen....
2025-07-13, 00:03
Medlem
Flundran90s avatar
Känns inte Sverige lite som Norge i damhandbollen? Det sitter liksom i väggarna, alla höjer sig, eller omvända Norge. Summan är större en lagdelarna En spelare som Hurtig har inte rosat marknaden i Arsenal, men i Sverige är hon världens supersub
Senast redigerad av Flundran90 2025-07-13 kl. 00:05.
2025-07-13, 00:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Sverige går aldrig långt om inte de hittar en vänsterback i truppen, Jonna Andersson räcker inte till!
Precis. Hon var i mångt och mycket orsaken till målet där hon var i fel position redan från början och sedan inte lyckades försvåra för inspelet till målskytten.
Dessvärre är ju söt-Jonna inte begåvad med ett tillslagsregister och en högerfot värd namnet vilket gör att hon allt som oftast får spela tillbaka till mittbackarna vid uppspelen vilket är minst sagt förutsägbart. Jag brukar sitta och roa mig med att gissa vad hon kommer att göra med bollen och 93 % av gångerna får jag rätt.

Sedan är det ju det där med snabbheten som inte existerar. Vi såg ju detta redan i CL förra året
2025-07-13, 00:11
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kul med vinst, men sverige lär väl åka direkt i slutspelet oavsett vilket lag det blir som vanligt.

Vad menar du med "som vanligt"? Sverige har fem VM-medaljer, två OS-medaljer och fem EM-medaljer. Tre av dessa sedan 2019.
2025-07-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jajamän!

Tycker förövrigt Gerhardsson ser ut som en riktig livsnjutare. Han unnar nog sig själv god mat och öl i Schweiz.
Och gonar sig med de svältfödda flatorna!
2025-07-13, 00:18
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
7Jonna kan slå riktigt bra hörnor annars tillför hon inte så mycket mer än det tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Precis. Hon var i mångt och mycket orsaken till målet där hon var i fel position redan från början och sedan inte lyckades försvåra för inspelet till målskytten.
Dessvärre är ju söt-Jonna inte begåvad med ett tillslagsregister och en högerfot värd namnet vilket gör att hon allt som oftast får spela tillbaka till mittbackarna vid uppspelen vilket är minst sagt förutsägbart. Jag brukar sitta och roa mig med att gissa vad hon kommer att göra med bollen och 93 % av gångerna får jag rätt.

Sedan är det ju det där med snabbheten som inte existerar. Vi såg ju detta redan i CL förra året

Jonna är en fullständig katastrof defensivt, långsam och hon läser inte spelet rätt många ggr under en match. Vem som helst i truppen som har lite snabbhet skulle göra vårt försvar extremt mkt bättre. Inte bara kvällens match hon varit vår sämsta spelare utan under hela gruppspelet, hennes bästföredatum har gått ut för lång tid sedan!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-07-13 kl. 00:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in