Citat:
Ursprungligen postat av
Profeten-Allan
Pluggar till sjukskterska och jobbar i vrden. Jag frsker gra ett exemplariskt jobb. Behandla bde patienter, nrstende och kollegor s bra det gr. Behandla alla lika. Men jag gr in i en roll p jobbet. Frmst fr min egna skull.
Innerst inne bryr jag mig inte ett jvla skit i de flesta fallen. Jag har slutat bry mig om folk i stort. Jag har inte lngre verseende med saker. Om en person frsker ta kontakt med mig och lra knna mig p gymmet s totalignorerar jag individen om den inte anses vrdefull, jag blir kall och uppenbart avvisande. Med vrdefull menar jag att det r en person som anses ligga p min niv eller hgre, ur ett socioekonomiskt och socialt perspektiv.
Har ven fullstndigt slutat hjlpa folk privat eller gra saker fr folk om det inte gynnar mig sjlv.
Frr hade jag civilkurage, jag stoppade verfall och stlder. Idag tror jag inte jag skulle bry mig utan bara g frbi. Undantag om djur blev misshandlat eller ett litet barn, d kommer jag fortfarande gra ntt. Om en alkoholist kom och pratade med mig p en busshllplats frr s stannade jag och pratade, idag reser jag mig upp och gr ivg 5 meter.
Jag har frndrats. Blivit mer ego. Trivs med det. Insett att det inte finns ngon mening i att gra saker fr andra eftersom de glmmer det fort nd, s finns det ingen vinning direkt eller indirekt s skiter jag i det. Knns inte vrt. Folk lever i sina egna bubblor nd, och samhllskontraktet r sedan lnge brutet. Masinvandringen och internet hat helt frstrt folks knsla av att bry sig om andra. Nu r det starkast verlever sim gller.
r det ngon mer som blivit som jag? Hur resonerar ni kring det?
Jag skulle bara sga att du har vxt upp helt enkelt.
jag tolkar det du skriver som att du inte orkar med skrpmnniskor och tja,,,,skrpmnniskorna r ju i majoritet idag.