Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-12, 00:29
Medlem
Varför anses det vara fult med att ha bilhandlarhäng på klockan? Till och med Leif rockar bilhandlarhäng och han är ju en redig karlakarl.

Jag är helt för ett hederligt bilhandlarhäng och jag har bara rollar. Ett riktigt bilhandlarhäng talar om för världen att man är en sann individualist och världsvan globetrotter med streetsmarts och skinn på näsan som inte tar någon skit. Att du inte är analretendent klockbög utan självdistans.

En rolleks tvåtons datejust är som gjord för bilhandlarhäng med mycket rassel.
Citera
2025-07-12, 00:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Vi som går i vardagens diskretion med en blick som ett spjut imponeras inte av prislappen - vi vet att innanför den där stora klockan finns en liten man; en liten hund med ett stort skall
Som skyltar med ett blankpolerat bevis på sitt eget tvivel.
----------
Diskretion, min herre, diskretion.
Citera
2025-07-12, 01:46
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Aufan, här trodde jag bara det var ett tecken på okunskap/lathet att inte se till att korta länken. Då var jag tydligen helt ute och cyklade!

Är det något mer som en världsvan karlakarl bör göra? Lämna stygnen i rocksprundet kvar? Inte sprätta etiketten på kavajärmen? Låta byxorna förbli ofållade?
Citera
2025-07-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyrape

Jag är helt för ett hederligt bilhandlarhäng och jag har bara rollar. Ett riktigt bilhandlarhäng talar om för världen att man är en sann individualist och världsvan globetrotter med streetsmarts och skinn på näsan som inte tar någon skit.

Innebär ju också att klä sig för tillfället
En fet Rolex passar sig inte i hooden.
En schysst victorinox eller något liknande däremot gör
Citera
2025-07-12, 17:59
Moderator
Carlboms avatar
Justerat rubrik.

Tidigare: Bilhandlarhäng - hiss eller diss?

/moderator
Citera
2025-07-13, 09:08
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyrape
Varför anses det vara fult med att ha bilhandlarhäng på klockan? Till och med Leif rockar bilhandlarhäng och han är ju en redig karlakarl.

En rejäl bilhandlare heter Leifi Grönfors och har en rejäl handled på minst 19 cm, så han behöver inte förkorta länken på armbandet. Han har sinnpaj och lackskor, säljer finfin Mersu diesel på Plocket paara till dej för praa pris. Garantin gäller runt hörnet.

Har du en "pencilwrist" på 17 cm köper du en Casio F91W istället.
Citera
2025-07-15, 00:40
Medlem
En rolleks datejust ska ha lite häng. Det tycker jag. Titta på Leif. Ju mer häng desto större ballar. Jag har inte lika stora ballar som Leif, men ändå stora ballar, så lite häng tillåter jag på vissa av mina Rolleksklokcor. Som tillexempel Datejust. Kan hålla med om att tillexempel en Sub ska man inte ha något häng på. Den ska sitta smäckert ovanför knölen på handleden. Men den datejust eller en Rollecks med lite bling eller guld får gärna glida ned på handen, och så klart lite rassel med armbandet när man skakar upp det.

Är ju tråkigt att ni ska dra in tattare och ziggisar i diskussionen när långt mer ärevördiga personer har lite härligt häng på sina rollecks. Till och med knugen kör med lite bilhandlarhäng när han seglar.

Jag tror att det är mest den patetiska övre medelklassen som är rädda för att visa upp ett hederligt bilhandlarhäng.
Citera
2025-07-15, 00:48
Medlem
Silltunnas avatar
Vad är det för en jävla Leif ni pratar om?
Citera
2025-07-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad är det för en jävla Leif ni pratar om?
Lei GW Person. Den kände kriminilognen. Och tevepersonligheten känd från Svt och tv4.
Citera
2025-07-18, 10:31
Medlem
Q-s avatar
Diss

Precis som kläder tycker jag att passformen är det viktigaste. Ifall något är dyrt men sitter för tajt eller löst så ser det väldigt dåligt ut. Ifall du kommer med en hängande rolex och en för stor skjorta som det står "Hugo boss" så ser det väldigt skit ut, som att du bara slängt på dig något dyrt för att se rik ut, men det är snabbt genomskådat.

Dessutom är det ju inte ens skönt med en metallklump som snurrar runt handleden.
Citera
2025-07-28, 16:37
Medlem
Methedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-
Diss

Precis som kläder tycker jag att passformen är det viktigaste. Ifall något är dyrt men sitter för tajt eller löst så ser det väldigt dåligt ut. Ifall du kommer med en hängande rolex och en för stor skjorta som det står "Hugo boss" så ser det väldigt skit ut, som att du bara slängt på dig något dyrt för att se rik ut, men det är snabbt genomskådat.

Dessutom är det ju inte ens skönt med en metallklump som snurrar runt handleden.

Precis, om klockan riskerar halka runt och hänga på undersidan av handleden ser det bara förjävligt ut

/M.
Citera
2025-08-01, 12:49
Medlem
TattooedFuckers avatar
Man kortar länkarna punkt slut . Att springa runt med för stor gör så man kan tappa den samt att de ser för jävligt ut !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in