Citat:
Ursprungligen postat av
JuicyBrah
Att blanda alkohol och lyrica i stora mängder är att leka med döden. Hände mig att jag tog typ 1500mg lyrica utan tolerans + 10 stora starka som jag svepte i mig inom loppet av 1.5h kanske.
Jag däckade, och min fru satt och kollade på hur jag knappt kunde andas... Många som har gått bort genom den här combon.. Dum som jag var så litade jag på en nära vän som sa att det var ofarligt.. :/ blanda 2x neråt droger = risky business
Jag visste faktiskt inte att det är farligt att blanda Pregabalin och alkohol. Jag har det utskrivet på recept och tar 150 mg tre gånger om dagen enligt ordination. Det som förvånar mig är att min ST-läkare aldrig nämnt riskerna med att kombinera det med alkohol — även om han vet att jag sällan dricker. Det händer dock ibland att jag tar en högre dos än ordinerat, upp till 1000–1200 mg, vilket förstås inte är helt enligt boken. Så det är verkligen bra att jag fått upp ögonen för den här risken.
Och måste säga: jag är väldigt imponerad av dig (och andra) som klarar att få i sig så mycket öl på så kort tid.