2025-07-11, 06:07
Medlem
Hej!
Min kille blandade hej vilt igår med allt möjligt, i måndags köpte han två kartor (5x5) med 300g lyrica. Igår var det bara två kvar av dem, till råga på detta rökte han hash och hade tagit ssri, druckit en hel del alkohol och sedan slängde han i sig en energidryck.
Han mådde väldigt dåligt, han såg grejer och vågade inte blunda för han var rädd för att somna in då.
Han har blandat alkohol, lyrika och hash i extrema mängder innan, då hade han oregelbunden puls, var likblek och helt väck. Denna gång vet jag inget om hans puls men han hade absolut ingen ansiktsfärg, hade förstorade pupiller och mådde jättedåligt samt var helt väck.
Leker han med döden? Eller är det något som ser värre ut än vad det är?

Med vänliga hälsningar
Orolig flickvän
Citera
2025-07-11, 06:30
Medlem
Lyrica 300mg köpta på gatan innehåller 3x5, inte 5x5
Citera
2025-07-11, 07:33
Ett riktigt hjälpsamt svar före mig, men känner ändå att något fattas...

TS, det är ju knappast bra om man säger så.. rätt uppenbart.
Citera
2025-07-11, 09:00
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foffitottota
Hej!
Min kille blandade hej vilt igår med allt möjligt, i måndags köpte han två kartor (5x5) med 300g lyrica. Igår var det bara två kvar av dem, till råga på detta rökte han hash och hade tagit ssri, druckit en hel del alkohol och sedan slängde han i sig en energidryck.
Han mådde väldigt dåligt, han såg grejer och vågade inte blunda för han var rädd för att somna in då.
Han har blandat alkohol, lyrika och hash i extrema mängder innan, då hade han oregelbunden puls, var likblek och helt väck. Denna gång vet jag inget om hans puls men han hade absolut ingen ansiktsfärg, hade förstorade pupiller och mådde jättedåligt samt var helt väck.

Med vänliga hälsningar
Orolig flickvän
Du borde framför allt oroa dig för dig själv, vad han skulle kunna hitta på mot dig när han är helt väck. Kanske leker han med döden, men inte med sin egen...
Citera
2025-07-11, 10:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2025-07-12, 14:00
Medlem
JuicyBrahs avatar
Att blanda alkohol och lyrica i stora mängder är att leka med döden. Hände mig att jag tog typ 1500mg lyrica utan tolerans + 10 stora starka som jag svepte i mig inom loppet av 1.5h kanske.
Jag däckade, och min fru satt och kollade på hur jag knappt kunde andas... Många som har gått bort genom den här combon.. Dum som jag var så litade jag på en nära vän som sa att det var ofarligt.. :/ blanda 2x neråt droger = risky business
Citera
2025-07-30, 07:20
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foffitottota
Hej!

Med vänliga hälsningar
Orolig flickvän

Hur gick allt? Vad händer i dagsläget?
Citera
2025-08-06, 10:11
Medlem
Jag tog precis samma kombination ca 1 gram lyrica pulver så drack jag två folköl sedan så rökte jag lite hasch och så åkte min kompis med bussen och jag blev så vinglig så jag kröp nästan hem helt leriga kläder hos mina föräldrar och jag var så borta så dom ringde ambulans och fråga vad jag tagit och jag berättade hur mycket och allt och sa att det var haschets fel att jag blev så vinglig för jag brukade ta 1 gram och 2 folköl flera gånger innan och blev då inte så yr alls och kunde gå men visst var jag påverkad och dom i ambulans kom och ringde något samtal och berättade vad jag tagit så tvingade dom in mig på sjukhuset fast det var rökats fel för jag tål inte röka särskilt bra men ändå fick jag ligga på sjukhuset 6 timmar sedan körde dom mig till psykakuten och frågade om jag ville bli inlagd och dom påstod att jac stoppat i mig denna komma för jac ville ta livet av mig vilket inte var sant alls och jqc hade typ 5 gram lyrica pulver i fickan också så jag fick sitta på psykakuten i fle3a tills och prata med 4 9likq personer och jag st9ppade i mig lyrica när jag fick vänta och självklart så blev jag ju inte väck av bara lyrica i den dosen jag tagit 3 gånger I veckan i två månaders tid öch det var innan det blev klassat.
Sedan har jag en vän som röker hasch varje dag och han kom till en fest så hade han 2 stycken 150mg lyrica och han visade dom och hade aldrig ätit sådana så han fråga oss och jag sa att han kan ta enstaka öl men inte röka hasch även om det var en låg dos men han är lättpåverkad av precis allting så jag varnade honom men han tog tabletterna och tog ett par öl helt lugnt sedan tänder en kompis en hasch pipqp och har frågat om har får vara med och röka ändå och jag sa till han att han kan få problem att gå men han rökte efter 300mg lyrica bara och han höll med på att ramla så vi fick sätta han i en stol och när vi skulle sova fick vi bära in han till sängen.

Dim gubbe verkar ha en sjuk tolerans mot lyrica och hasch om han kan smälla i sig så sjukt många lyrica är chock för mig att läsa jag har max ragor 1,5gram och det efter månader med 1 gram jätte ofta skulle. jag äta lyrica nu skulle jag ta 600mg eller max 900mg inte mer och absolut inte hasch och jag dricker knappt längre är färdig med det jag tar en öl till maten Ibland bara.

Det var jättekul när det var lagligt och man kunde köpa 10gram för 300kronor och det kom med posten snabbt på pregabalin.se.

Sedan slutade dom sälja pregabalin och sålde rena skit mediciner dyrt också antagligen gick dom i konkurs när lyrica blev klassat.
Men jag och en kompis höll på säkert 5 månader innan det klassades så vi fick ha kul med det förutom när jag rökte hasch och tvingades till sjukhuset och fick massa skit från min läkare och fick lämna några prover för att få behålla adhd medicin .
Så mina okunniga föräldrar tar initiativ och bestämmer atg jag ska till sjukhuset när jag satt det var lugnt och jag vill lägga mig i sängen bara tills haschruset släpper så jag kan gå igen.
Citera
2025-08-17, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lyrica 300mg köpta på gatan innehåller 3x5, inte 5x5

Du har fel, snarare 6x8.
Citera
2025-08-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyBrah
Att blanda alkohol och lyrica i stora mängder är att leka med döden. Hände mig att jag tog typ 1500mg lyrica utan tolerans + 10 stora starka som jag svepte i mig inom loppet av 1.5h kanske.
Jag däckade, och min fru satt och kollade på hur jag knappt kunde andas... Många som har gått bort genom den här combon.. Dum som jag var så litade jag på en nära vän som sa att det var ofarligt.. :/ blanda 2x neråt droger = risky business
Jag visste faktiskt inte att det är farligt att blanda Pregabalin och alkohol. Jag har det utskrivet på recept och tar 150 mg tre gånger om dagen enligt ordination. Det som förvånar mig är att min ST-läkare aldrig nämnt riskerna med att kombinera det med alkohol — även om han vet att jag sällan dricker. Det händer dock ibland att jag tar en högre dos än ordinerat, upp till 1000–1200 mg, vilket förstås inte är helt enligt boken. Så det är verkligen bra att jag fått upp ögonen för den här risken.
Och måste säga: jag är väldigt imponerad av dig (och andra) som klarar att få i sig så mycket öl på så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in