2025-07-10, 21:22
Medlem
Hade nästan bestämt mig för en ny mc, men frågade om servicen. 100 mil! Va? För mig innebär ju det att hojen ska in på verkstaden innan jag hunnit jobbpendla i två veckor. Med allt vad det innebär med tidsbokning, väntan, transportlogistik och över 2000:- verkstadsräkning. På en helt ny hoj! Och sköter man inte detta så ryker väl garantin antar jag. Hur gör ni som har vanan att köpa nytt. Avtalar ni första servicen vid köpet? Förhandlar in det i priset? Är ingen hejare på konsten att pruta, men här känns det som att det borde finnas utrymme. Eller?
Citera
2025-07-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Hade nästan bestämt mig för en ny mc, men frågade om servicen. 100 mil! Va? För mig innebär ju det att hojen ska in på verkstaden innan jag hunnit jobbpendla i två veckor. Med allt vad det innebär med tidsbokning, väntan, transportlogistik och över 2000:- verkstadsräkning. På en helt ny hoj! Och sköter man inte detta så ryker väl garantin antar jag. Hur gör ni som har vanan att köpa nytt. Avtalar ni första servicen vid köpet? Förhandlar in det i priset? Är ingen hejare på konsten att pruta, men här känns det som att det borde finnas utrymme. Eller?

Vilket märke?
Citera
2025-07-10, 22:02
Medlem
Den servicen brukar ingå i priset på mc. En bra verkstad har lånemc.
Citera
2025-07-10, 22:33
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag betalade.

Men hojen var nersatt så det var inte så farligt.
Citera
2025-07-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova

Denna brukar kallas för garantiservice. Och gör man inte denna är det som du säger att garantin inte gäller.

Däremot är denna servicen oerhört viktig för motorns del då det frigörs mycket oönskade partiklar i motorn bla metall vid inkörning.

Så köper du ny hoj är mitt råd att göra denna trots att den kostar lite extra.
Citera
2025-07-12, 12:05
Medlem
Okej, tack för tips och råd. Det blir en fabriksny Honda i nästa vecka. Och jag får hoppas att verkstan kan ta emot den veckan efter det , att inte alla gubbar då har gått på semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in