• 4
  • 5
2025-08-03, 10:44
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Med ”Vårt förstånd” menar jag förstås den samlade läsekretsen.

Det är ett otyg ibland Er högbegåvade, att Ni har så lite tålamod med oss underpresterande.

Det låter ju helt fantastiskt med alla de vackra orden, så som "Völkich" och "national-conservative" men problemet är att ideologin "konservatism" är ett betydligt bredare begrepp än så, vilken sträcker sig långt utanför trettiotalets gränser.

Kanske har din förkärlek för att suboptimera ännu en gång spelat dig ett spratt?

Det vore ju inte första gången i så fall.

Du kanske ska hålla dig till att tala för din egen räkning och inte andras?

Nu fick du ju svart på vitt att revolutionär konservatism är ett etablerad begrepp. Att detta begrepp är snävare än konservatism generellt var just min poäng. Så vad svamlar du om?
Citera
2025-08-08, 15:58
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du kanske ska hålla dig till att tala för din egen räkning och inte andras?

Att jag talar för alla obegåvades räkning, är någonting som jag avser att fortsätta med till ditt stora förtret. Även vi underlägsna har en rätt till att höras.

Citat:
Nu fick du ju svart på vitt att revolutionär konservatism är ett etablerad begrepp. Att detta begrepp är snävare än konservatism generellt var just min poäng. Så vad svamlar du om?

Så varför nöjer du då med att "detta begrepp är snävare"?

Har du då inte begripit att din personlighet "är snävare"?

Att hela du är "är snävare"

i jämförelse med mig.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2025-08-08 kl. 16:00.
Citera
2025-08-08, 18:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Att jag talar för alla obegåvades räkning, är någonting som jag avser att fortsätta med till ditt stora förtret. Även vi underlägsna har en rätt till att höras.

Så varför nöjer du då med att "detta begrepp är snävare"?

Har du då inte begripit att din personlighet "är snävare"?

Att hela du är "är snävare"

i jämförelse med mig.

Flashback står ju för yttrandefrihet så även kognitivt funktionsnedsatta som du får posta inlägg.

Du gjorde ett svepande uttalande om konservatism som bara stämmer in på den burkeanska varianten(som egentligen bara är liberalism i slow-motion). Därför uppmärksammade jag den revolutionära konservatismen och länkade till info om den. Ledande företrädare för den revolutionära konservatismen som Oswald Spengler kom att utgöra grunden för NS. Vad är oklart, stumpan?
Citera
2025-08-15, 19:17
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Flashback står ju för yttrandefrihet så även kognitivt funktionsnedsatta som du får posta inlägg.

Din människokärlek känner förstås inga gränser.

Citat:
Du gjorde ett svepande uttalande om konservatism som bara stämmer in på den burkeanska varianten(som egentligen bara är liberalism i slow-motion). Därför uppmärksammade jag den revolutionära konservatismen och länkade till info om den. Ledande företrädare för den revolutionära konservatismen som Oswald Spengler kom att utgöra grunden för NS. Vad är oklart, stumpan?

Oklart är förstås, hur begreppet konservativ skulle kunna vara revolutionärt?

Det återstår förstås för dig, att förklara det närmare.

Efter att ha studerat lingvistik över ett år, tillsammans med ett års filosofi,

vem är då du att utmana mig.
Citera
2025-08-17, 07:39
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Din människokärlek känner förstås inga gränser.

Oklart är förstås, hur begreppet konservativ skulle kunna vara revolutionärt?

Det återstår förstås för dig, att förklara det närmare.

Efter att ha studerat lingvistik över ett år, tillsammans med ett års filosofi,

vem är då du att utmana mig.

Jag är en storsint man. Jag vet.

Eftersom jag postade en länk om det etablerade begreppet revolutionär konservatism så är det bara i din skalle det är oklart.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in