2025-07-10, 15:06
Medlem
Tjena,

Jag är nyfiken på hur man på ett effektivt sätt kan nå ut till två ganska olika målgrupper: unga vuxna (20–30) och äldre personer (50–70), särskilt i en verksamhet där förtroende, diskretion och trovärdighet spelar stor roll. De flesta jag har att göra med är mellan 30 och 50 år gamla.

Det handlar om en tjänstebaserad yrkesroll, där kontakten ofta behöver ske på ett respektfullt och indirekt sätt. Till exempel på yrken som rådgivare eller privatdetektiv.

Vilka kanaler eller metoder fungerar bäst för att skapa förtroende och synlighet hos dessa grupper? Är det sociala medier, lokal närvaro, personliga rekommendationer, något annat? Jag bor i Östergötland om det hjälpar

Tar gärna emot tankar eller erfarenheter från liknande situationer!
Citera
2025-07-10, 15:11
Medlem
IRMEs avatar
Söker du personal eller vad menar du?
Citera
2025-07-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Söker du personal eller vad menar du?

Jag menar hur man når klienter inom de åldersgrupperna
Citera
2025-07-10, 15:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Mellan 50-70 så är det kontakter. Vi har inte facebook eller annat skit. Är det arbetsrelaterat så kan du finna oss på linkedin.

De yngre är väl på någon form av social media eller via tiktok som tycks användas flitigt.
Citera
2025-07-10, 20:18
Moderator
Fear2bes avatar
Det finns en rad olika reklambyråer som sysslar med riktad reklam, det går verkligen at vara betydligt mer riktad i sin reklam än vad folk först tror. De är ganska enkla att hitta på nätet om du inte använder dig av Facebook.

Citat:
där kontakten ofta behöver ske på ett respektfullt och indirekt sätt
Reklam och spam kan aldrig vara något annat än vad det är. Ett oönskat mail är spam. Bjuder du däremot in en större grupp i en hyrd anläggning och bjuder på enklare mat, då finns chansen att det mottas lite bättre än spam - förutsatt att folk har tid och är intresserade nog att komma.
Citera
2025-07-11, 20:26
Medlem
Pungsvings avatar
Om inte behovet finns naturligt hos dessa åldersgrupper så utöka kontakten eller servicevarianter hos den åldersgrupp som anlitar dig. Skapa ett frågeformulär och skicka till kunder. Fråga vad de tror skall krävas för att deras grannar ska anlita dig. Fråga vad de vill att du skulle gjort bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in