2025-07-09, 20:28
Slog mig just att bokavard.se verkar vara borta? Det var någon form av tjänst där man kunde tex jämföra olika vårdcentraler, läsa recensioner med mera.

Blev bara nyfiken på varför det tagits bort? Det brukade hamna först när man gjorde någon sökning på något vårdrelaterat. Men nu är alla länkar döda.
Citera
2025-07-10, 12:42
Medlem
Ser ut att ha varit en företag som drev och hade ambitionen att vara "vårdens hotels.com" och vårdgivare som ville vara med fick betala.

Men inbillar mig att de flesta går via sin region och 1177.se
Citera
2025-07-11, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ser ut att ha varit en företag som drev och hade ambitionen att vara "vårdens hotels.com" och vårdgivare som ville vara med fick betala.

Men inbillar mig att de flesta går via sin region och 1177.se

Mnja.. men alla vårdcentraler, sjukhus, allting verkligen fanns med på sidan?
Ja, jag vet inte hur det funkade.

Men tycker det är så konstigt att det bara försvann, och även att ingen svarar i denna tråden, eller att det finns någon artikel om det i en enda tidning?

Det har åtminstone fyllt mina sökresultat på google i typ 10 år, det kom oftast upp över 1177...

Man kunde också ge recensioner utan att behöva registrera sina personuppgifter, vilket kändes som det gav en ärligare bild av olika kliniker osv.
Citera
2025-07-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Mnja.. men alla vårdcentraler, sjukhus, allting verkligen fanns med på sidan?
Ja, jag vet inte hur det funkade.

Har jag svårt att tänka mig.

https://www.mynewsdesk.com/se/bokava...-sajten-751206

Hur tror du tjänsten finasierades?
Citera
2025-07-11, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har jag svårt att tänka mig.

https://www.mynewsdesk.com/se/bokava...-sajten-751206

Hur tror du tjänsten finasierades?

alright, jag förstår. Men det jag menar är att alla vårdgivare fanns med på sidan. Sedan om man kunde boka dom, det kunde man kanske inte då.
Men det gick att jämföra alla vårdcentraler och det gick att recensera och se recensioner på allt.

varenda sjukhus, folktandvården, allt
Citera
2025-07-19, 14:49
Medlem
Den inkompetenta vårdpersonalens värsta fiende. Det har funnits liknande sajter tidigare som också försvunnit.

Nu får man höra av sig till Hsan och fråga om anmälningar och fällningar innan man besöker vårdpersonal.
Citera
2025-07-20, 09:55
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den inkompetenta vårdpersonalens värsta fiende. Det har funnits liknande sajter tidigare som också försvunnit.

Nu får man höra av sig till Hsan och fråga om anmälningar och fällningar innan man besöker vårdpersonal.

Ja, kan också tycka det var bra att kunna få recensera saker utan att lämna ut fullständigt namn och mailadress. Jag menar, de kunde ju fortfarande ta bort recensioner som var kränkande mot enskilda personer eller gick över gränsen på annat vis.

Men kan tänka mig att det var just därför detta togs bort?

Men det skulle vara jätteintressant att veta, och jag tycker det är så konstigt att det inte går att läsa om detta någonstans samt att FB är helt tyst?

Det är mååånga år detta har funnits??
Citera
2025-07-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Ja, kan också tycka det var bra att kunna få recensera saker utan att lämna ut fullständigt namn och mailadress. Jag menar, de kunde ju fortfarande ta bort recensioner som var kränkande mot enskilda personer eller gick över gränsen på annat vis.

Men kan tänka mig att det var just därför detta togs bort?

Men det skulle vara jätteintressant att veta, och jag tycker det är så konstigt att det inte går att läsa om detta någonstans samt att FB är helt tyst?

Det är mååånga år detta har funnits??

Sidan försökte tjäna pengar på att förmedla vårdtjänster. Vad jag kan se grundades bolaget av en Amir Mofidi, som sedan tog in Schibsted som partner. Efter några år valde Schibsted att sälja tillbaka ägandet till Amir Mofidi. Om sajten nu är nedlagd är det rimligt att tro att det hela var en förlustaffär.

Testa att kontakta Amir och fråga vad som hände. När jag googlar hans namn kommer en konsultfirma upp, och även hans mejladress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in