2025-07-11, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Aha nu fattar jag att du bara i tråden för att trolla. Trodde du var seriös men eftersom du medvetet missar varför jag vill ha ursäkt så behöver du inte be om ursäkt.

Jag tar väldigt seriöst på "jagandet" och stalking. Det är inget man skojar om.

Jag missar inte medvetet, och därav frågan. Förklara gärna!
Citera
2025-07-11, 22:53
Bannlyst
Vanligt bland män. Trots att man hatar uppmärksamhet har män en tendens att stalka en i flera år efter att man har slutat träffa dem
Citera
2025-07-12, 09:50
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tjejer har ju oftast stort social nätverk och många killar efter sig samtidigt där dom rangordnas efter tillfällig intresse oftast intresse för stunden har jag märkt.
Jag tror du har tittat lite för mycket på incel kanaler på YouTube.

Kvinnor (precis som män) är ute efter relationer. De flesta kvinnor har en pojkvän, precis som de flesta män har en flickvän. De som inte har det vill (om inte direkt, så småningom) ha det. Men precis som män siktar in sig på specifika kvinnor som de är attraherade av, så siktar kvinnor in sig på specifika män.

Att kvinnor (eller män) har en telefonlista full av knullkompisar hört till ovanligheterna.

Men för att svara på din fråga. Ja, det är vanligt att folk jagar andra som visar ointresse. Varför? Jo, för att kommunikationen är dålig och det är emotionellt mer skonsamt att jaga än att erkänna att intresset inte är ömsesidigt.
Senast redigerad av Tidvind 2025-07-12 kl. 10:00.
Citera
2025-07-12, 12:51
Medlem
Jag anser att det är ok att killen jagar tills jag uttryckligen säger ”nej tack, jag vill inte, jag är inte intresserad”. Fram tills dess - så får killen gärna jaga lite. Jag tycker ändå att det är positivt att han inte ger sig direkt bara för att jag inte hoppar högt och friar bara för att han säger hej, typ. Det visar på intention och att han inte ger upp direkt.
Citera
2025-07-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Förmodligen är hon trött på att betala 10k själv i hyra och massa utgifter, har man haft en simp efter sig i typ 7år som knappt har något bagage med ex, tidigare horungar osv , så anser nog hon att han är ett "kap" , sen att han är ett barn fortfarande i 30+ åldern lär väl skapa enorma problem framöver.

Hon kör han till jobbet som ett dagisbarn , hon har ett väldigt dåligt självförtroende även fast hon är en stabil 8.5!
Vänta nu, hennes fel är att hon är trött på att betala 10k i hyra?

Det finns i stort sett oändligt med män så tveksamt om en någorlunda snygg tjej skulle nöja sig med en dålig kille om det inte är något fel på henne.
Om hon är en 8/10 kan hon lätt få en extremt bra kille, ingen tvekan

Säker på att inte du har väldigt udda smak och att hon är något lägre?
Citera
2025-07-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind

Kvinnor (precis som män) är ute efter relationer. De flesta kvinnor har en pojkvän, precis som de flesta män har en flickvän. De som inte har det vill (om inte direkt, så småningom) ha det. Men precis som män siktar in sig på specifika kvinnor som de är attraherade av, så siktar kvinnor in sig på specifika män.

Att kvinnor (eller män) har en telefonlista full av knullkompisar hört till ovanligheterna.

Men för att svara på din fråga. Ja, det är vanligt att folk jagar andra som visar ointresse. Varför? Jo, för att kommunikationen är dålig och det är emotionellt mer skonsamt att jaga än att erkänna att intresset inte är ömsesidigt.

Vet inte hur gammal du är? Men jag tippar på inte allt för mycket livserfarenheter. Nej, alla söker inte relationer. Möjligen om man fortfarande är 25-30. Finns en del som faktiskt slutat dejta helt, speciellt när det kommer upp i ålder. Runt 40 och uppåt.Efter skilsmässor, flertal förhållanden. Dock betydligt vanligare hos kvinnor. Dessutom är ca hälften av alla hushåll singelhushåll. Även om en del så klart lever i relationer ändå. Men vi har väldigt mycket singlar i just Sverige. Alla är det inte ofrivilligt.

Och nej det är inte vanligt att man fortsätter jaga fast någon visa ointresse. Om man inte har väldigt dåligt psyke. Vanligt bland män som har svårt att hantera att bli avvisade. Men då börjar vi gå in på sjuka grejor som stalking. Om du normaliserat sådant. Undrar jag om du är en Nytorgsmannen in the making. Friska människor tänker inte så där.
Citera
2025-07-14, 13:46
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Vet inte hur gammal du är? Men jag tippar på inte allt för mycket livserfarenheter.
Fokusera på sakargument. Jag som person har ingen som helst relevans för om mina argument är korrekta eller ej.

Citat:
Nej, alla söker inte relationer. Möjligen om man fortfarande är 25-30. Finns en del som faktiskt slutat dejta helt, speciellt när det kommer upp i ålder. Runt 40 och uppåt.Efter skilsmässor, flertal förhållanden. Dock betydligt vanligare hos kvinnor. Dessutom är ca hälften av alla hushåll singelhushåll. Även om en del så klart lever i relationer ändå. Men vi har väldigt mycket singlar i just Sverige. Alla är det inte ofrivilligt.
Angående singelhushåll så har du rätt. Sen kan man ju vara särbo. Men visst, jag tror du har rätt här.

Om folk frivilligt är singel är väl lite mer svårtolkat. Men det jag sa var inte att alla var ute efter ett förhållande, utan "de flesta." Sen kan jag ha fel.

Citat:
Och nej det är inte vanligt att man fortsätter jaga fast någon visa ointresse. Om man inte har väldigt dåligt psyke. Vanligt bland män som har svårt att hantera att bli avvisade. Men då börjar vi gå in på sjuka grejor som stalking. Om du normaliserat sådant. Undrar jag om du är en Nytorgsmannen in the making. Friska människor tänker inte så där.
Här missförstod du vad jag skrev:
Citat:
Citera
2025-07-15, 20:04
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Vänta nu, hennes fel är att hon är trött på att betala 10k i hyra?

Det finns i stort sett oändligt med män så tveksamt om en någorlunda snygg tjej skulle nöja sig med en dålig kille om det inte är något fel på henne.
Om hon är en 8/10 kan hon lätt få en extremt bra kille, ingen tvekan

Säker på att inte du har väldigt udda smak och att hon är något lägre?

Du har fel, hon har 2 barn sedan tidigare, då faller man från 8.5 till 5 lätt..

Hehe, hon ser ut som en blond modell med fina ögon, sjuk kropp och tuttar som sitter på rätt ställe, när företaget började med bemanning för många år sedan, så var det mängder 25+ killar som jagade henne.

Att denna diagnoskille fick chansen tillslut ser jag som helt absurt, att sedan skaffa barn med någon som har noll självkontroll, aldrig betalt en hyra i sitt liv och kan knappt hålla i körkortet i en vecka är ju ganska patetiskt.
Det fanns snyggare, yngre tjejer i hans ålder som han gick fram till som backade direkt när hans adhd hjärna började prata osammanhängande haha

Måste va roligt att lämna av sitt dagisbarn 6 mil dagligen vi gamla kollegor skrattar varje gång.

Vissa tjejer blir inte kära anser jag, killar är verktyg i deras panikvärld, rädsla att bli själv, katt kvinna osv.
Citera
2025-07-15, 22:40
Medlem
Custom_mades avatar
Väldigt vanligt! Oftast är det
1 vill ha 2
2 vill ha 3
3 vill ha 1
Citera
2025-07-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Du har fel, hon har 2 barn sedan tidigare, då faller man från 8.5 till 5 lätt..

Hehe, hon ser ut som en blond modell med fina ögon, sjuk kropp och tuttar som sitter på rätt ställe, när företaget började med bemanning för många år sedan, så var det mängder 25+ killar som jagade henne.

Att denna diagnoskille fick chansen tillslut ser jag som helt absurt, att sedan skaffa barn med någon som har noll självkontroll, aldrig betalt en hyra i sitt liv och kan knappt hålla i körkortet i en vecka är ju ganska patetiskt.
Det fanns snyggare, yngre tjejer i hans ålder som han gick fram till som backade direkt när hans adhd hjärna började prata osammanhängande haha

Måste va roligt att lämna av sitt dagisbarn 6 mil dagligen vi gamla kollegor skrattar varje gång.

Vissa tjejer blir inte kära anser jag, killar är verktyg i deras panikvärld, rädsla att bli själv, katt kvinna osv.
Tror du missar något i ekvationen.
Utbudet på killar är i stort sett oändligt och om du ser bra ut som tjej så har du många killar som kommer jaga dig oavsett om du har barn eller inte.

Hon har nog blivit kär i killen eller så ser han extremt bra ut och hon värdesätter det
Citera
2025-07-16, 09:50
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Tror du missar något i ekvationen.
Utbudet på killar är i stort sett oändligt och om du ser bra ut som tjej så har du många killar som kommer jaga dig oavsett om du har barn eller inte.

Hon har nog blivit kär i killen eller så ser han extremt bra ut och hon värdesätter det

Då har vi olika syn du och jag, om en person jagar mig i 7år på jobbet medans jag jagar andra och ligger , när utbudet minskar och man blir äldre så nöjer sig vissa med det som finns kvar, alla tjejer har en lista från 1-10

I min värld så har jag svårt att kalla det kärlek faktiskt.
Citera
2025-07-16, 11:47
Bannlyst
Citat:

Det tror jag inte. Det låter skapligt narcissistiskt att förvänta sig att någon skulle känna något verkligt för en. Och dessutom behöva leva och häcka med någon man inte känner ett skit för - besvärligt!!!

Singellivet är nice! Tror många fler än vad du tror uppskattar det
Senast redigerad av Funky-monkey 2025-07-16 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in