Citat:
Ursprungligen postat av
Starogen
Det är givetvis den mannen som har ljugit och duperat kvinnan som bär skulden. Han gjorde det. Hur kan det vara som så att man talar illa om henne då hon hennes enda brott var att hon litade för mycket på honom. Hon mår tillräckligt dåligt ändå,
En riktig man gör inte vad han gjorde. Han ser till att ta hand om sin familj och skyddar dem!
Blir bara så trött på trådar där kvinnor anses vara ansvariga för våldet de utsattes för...
Att det skulle gått till så som denna "Lina" menar är inte alls osannolikt. Hon har förmodligen haft upp att överleva.
Jag har som sagt varit där själv. Lånen visste jag om , deras ursprung är dock "om du inte gör detta så kommer folk fortsätta att slå dig och djuren". Allt det andra visste jag inte förrän jag blev beskylld av svenska staten för de folkbokföringsbrott han gjort. 13 års skattefiffel, bilar som skrevs i mitt namn osv det krävdes att jag kom loss för att jag skulle få veta. Ekonomiskt våld har jag aldrig hört talas om förrän Kronofogden skickade mig sitt informationsmaterial. Mitt ex borde vara god för miljoner, men han har ändå valt att utnyttja mig, förmodligen för att klara sitt dubbelliv.
Nej, mannen i trådstarten är absolut inte en riktig man, inte mitt ex heller. I mitt tycke är de här flashback-dårarna som beskyller kvinnorna heller inte några riktiga män.
Det är tråkigt att samhället inte hjälper offren utan skyddar långivare, gängfolj och destruktiva män.