2025-07-09, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vad är det aktuella brottet som skall diskuteras? Att ta livet är i sig inte olagligt.
Manshatande clickbait men lite snyftis också

självmord=överdos?
Citera
2025-07-09, 17:00
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
”Lina” såg ut att leva det perfekta familjelivet i en välmående villaidyll i Stockholm.

Men när hennes make ”Erik” tar sitt liv avslöjas vidden av hans dubbelliv.

En dag pistolhotas hon av okända män – nu lever hon och barnen med konsekvenserna av makens miljonskulder och hans kopplingar till kriminella nätverk

ARTIKELN I KORTHET
Lina var ovetande om maken Eriks dubbelliv – fyllt av manipulation, lögner och miljonaffärer med kriminella.

Efter hans död lämnades hon med pistolhot, miljonskulder – och myndigheter som jagade henne.

Nu kämpar Lina mot storbanken Nordea – efter att Erik tagit ut miljoner i lån genom att förfalska hennes namnteckning.

– Trots att vi var gifta i 18 år så känner jag inte honom överhuvudtaget. Vad är det för en slags gangstervärld han levt i? Det är som på film, säger ”Lina”.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...ett-skadespel/

Någon som vet mer?
Bilden visar en mobil med datumet 2015. Med Eric i bild.
Dog Eric 2015?

Borde inte skulderna vara över nu?
Citera
2025-07-09, 18:09
Medlem
Att media ger någon ett namn som Erik beror mest troligt på att personen heter något hyfsat liknande, dvs ett vanligt svenskt namn på män i den ålder som den nu bortgångna mannen.

Att någon sedan heter Erik, Karl, Axel osv har ju ingen som helst bäring på ursprunget. Vi har ju mängder av färgade kändisar i Sverige. Ta bara fotbollsspelarna Martin, Henrik och Daniel.

Så kan vi sluta gissandet på mannens ursprung (det kommer ju fram när identiteten är fastställd) och fokusera på mer intressant saker som just hans identitet, hur han kunde ta lån utan frugans vetskap och annat som är roligare att diskutera än huruvida han är somalier eller sommelier.
Citera
2025-07-09, 19:46
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Nej men att förfalska någons namnteckning för att at lån är ett brott. Och att bli pistolhotad av okända män är också ett brott.
Öh, nej. Att bli pistolhotad av okända män är inget brott. Du måste trolla.
Citera
2025-07-09, 20:33
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Haha fick mig att tänka när jag lyssnade på nån podd om porrkungen Bert milton och flickvännen efter flera månader inte visste varför han var så känd, sa hon iaf
Kan stämma.
Jag gick i samma klass som hans flickvän och hon är rätt hjärndöd.
Citera
2025-07-09, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Ni som spyr ur er galla mot henne har väldigt liten verklighetsförankring.

Det går utmärkt att leva det dubbelliv han tycks ha gjort.

Mitt ex har gjort liknande och jag hade inte en aning och fortfarande har jag nog inte förstått vidden .

Han är pur-skandinavisk, blond och blåögd och den perfekta ingenjören som alla är förtjusta i. Utan gängkopplingar och utan dommar.

Jag har anmält folkbokföringsbrott, skattebrott och bedrägerier, varslat tullen m.m. när jag väl kom loss Men ingen tycks bry sig för det är lättare att gå på mig som offer...

Jag har också stått i tvist med Nordea, de verkar ha som princip att dra allt till tingsrätten. De skulle utan problem kunna gå på honom, men väljer att inte göra det.

"Erik" och hans gelikar lämnar sån misär efter sig... Men som vanligt måste kvinnan bära allt av konsekvenserna.

Det är givetvis den mannen som har ljugit och duperat kvinnan som bär skulden. Han gjorde det. Hur kan det vara som så att man talar illa om henne då hon hennes enda brott var att hon litade för mycket på honom. Hon mår tillräckligt dåligt ändå,

En riktig man gör inte vad han gjorde. Han ser till att ta hand om sin familj och skyddar dem!
Citera
2025-07-09, 21:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Åh, den där med "förfalskat min namnteckning" har man ju hört förut. Ska man påstå en sån grej, så ska man ha NÅGOT belägg för det, mer än ett eget påstående. Vilken idiot som helst kan påstå att man aldrig skrivit på lånehandlingarna. Ska man avskriva skulderna då, eller?

Stör mig som fan på det här. Kvinnjourerna brukar till och med ange det som ett exempel på "ekonomiskt våld" - att man tar lån i sin partners namn. Det GÅR givetvis inte att göra hur som helst. I de allra flesta fall har man glatt skrivit under, varit med och festat upp pengarna, och sedan försöker man slingra sig.

"Kamp mot myndigheterna"? LOL!
Citera
2025-07-09, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det är givetvis den mannen som har ljugit och duperat kvinnan som bär skulden. Han gjorde det. Hur kan det vara som så att man talar illa om henne då hon hennes enda brott var att hon litade för mycket på honom. Hon mår tillräckligt dåligt ändå,

En riktig man gör inte vad han gjorde. Han ser till att ta hand om sin familj och skyddar dem!

Blir bara så trött på trådar där kvinnor anses vara ansvariga för våldet de utsattes för...

Att det skulle gått till så som denna "Lina" menar är inte alls osannolikt. Hon har förmodligen haft upp att överleva.

Jag har som sagt varit där själv. Lånen visste jag om , deras ursprung är dock "om du inte gör detta så kommer folk fortsätta att slå dig och djuren". Allt det andra visste jag inte förrän jag blev beskylld av svenska staten för de folkbokföringsbrott han gjort. 13 års skattefiffel, bilar som skrevs i mitt namn osv det krävdes att jag kom loss för att jag skulle få veta. Ekonomiskt våld har jag aldrig hört talas om förrän Kronofogden skickade mig sitt informationsmaterial. Mitt ex borde vara god för miljoner, men han har ändå valt att utnyttja mig, förmodligen för att klara sitt dubbelliv.

Nej, mannen i trådstarten är absolut inte en riktig man, inte mitt ex heller. I mitt tycke är de här flashback-dårarna som beskyller kvinnorna heller inte några riktiga män.

Det är tråkigt att samhället inte hjälper offren utan skyddar långivare, gängfolj och destruktiva män.
Citera
2025-07-10, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Finns massvis med muskiga som bär namnet Erik.
Som är negrer som mannen på bilden?
Citera
2025-07-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Som är negrer som mannen på bilden?

Vet bokstavligt talat om en neger som heter Erik, någon som vet ålder på killen? Den jag känner till borde vara mellan 45 och 55 och var iaf kriminell en gång I tiden.
Citera
2025-07-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Åh, den där med "förfalskat min namnteckning" har man ju hört förut. Ska man påstå en sån grej, så ska man ha NÅGOT belägg för det, mer än ett eget påstående. Vilken idiot som helst kan påstå att man aldrig skrivit på lånehandlingarna. Ska man avskriva skulderna då, eller?

Stör mig som fan på det här. Kvinnjourerna brukar till och med ange det som ett exempel på "ekonomiskt våld" - att man tar lån i sin partners namn. Det GÅR givetvis inte att göra hur som helst. I de allra flesta fall har man glatt skrivit under, varit med och festat upp pengarna, och sedan försöker man slingra sig.

"Kamp mot myndigheterna"? LOL!
Men hon hade ingen inkomst, hur kunde banken gå med på det , förstår du det? Jag fattar inte riktigt hur detta kunde hända
Citera
2025-07-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Vet bokstavligt talat om en neger som heter Erik, någon som vet ålder på killen? Den jag känner till borde vara mellan 45 och 55 och var iaf kriminell en gång I tiden.
Jag tyckte han bara såg solbränd ut på den andra bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in