Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Kvalitén för Mercedes har som bekant störtdykt de senaste åren. Mercedes brukade vara höjdpunkten för byggkvalitén men har bara blivit sämre och sämre. Idag sitter inte hantag ordentligt fast, plasten knastrar och knakar som om det vore gjort av knäckebröd. Designen har även blivit sämre men det är så klart subjektivt. T.ex. Lucid Air har ungefär samma Cd värde som EQS, men Lucid Air är mycket snyggare i min mening. EQS och EQE ser ut som något som Super Mario kan hoppa på så den sticker iväg.
Idag verkar svenskar vara besatta av demoner och allt de rör eller blandar sig in i går åt helvete. Ola Källenius är ett av dessa exempel som hat tagit en av värdens mest repektabla varumärken och kört det rätt ner i toalettstolen.
Ni kanske tycker att nergången började med Dieter Zetsche istället vilket kanske kan stämma. Oavsett så har nergången accelererat med Ola Källenius med kvalitén som liknar mera budgetmärken. BMW har också gått ner sig men inte lika mycket som Mercedes, speciellt när det gäller byggkvalitén i kupén.
Var tycker nu, jobbar Ola Källenius för djävulen eller är det inte hans fel. Tycker ni han bör sitta kvar eller borde bli sparkad omedelbart? Saknar Ola Källenius den kända tyska kvalitétskänslan utan har infesterat Mercedes min sin svenska minimalism och illvilja?
Men är inte den tyska kvalitén borta sedan länge?? Till och med längre än den Svenska.
För mig är det ett under att folk idag är korkade nog att köpa dessa bilar. Som du säger , kvalitén blir sämre för varje generation dem släpper. Dvs man bantar ner på hållbarheten och ersätter denna med mer teknik ,, som på sikt krånglar. Samtidigt som prislappen är densamma eller högre.
Bara ett nytt sätt att mjölka folk på mer pengar. Men jag tror det är början på slutet på detta koncept. Så vi kan bara luta oss tillbaka och se alltihop haverera med ett brett flin i ansiktet.
Bra va?