2025-07-09, 10:47
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Utrotning verkar vara enda vägen för tt bli av med sjukdomen.

Javisst, fråga en random blatte.
Citera
2025-07-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är bättre nu än tidigare.

Hela 2024 hade vi netto-utvandring och även 2025.

Nuvarande Regering är bättre eftersom under den tidigare var det nettoinvandring.

2023 vände det.

De flesta som utvandrar på riktig är väl svenskar.

Det är dagligt at ta in invandrare och asylsökande och tvinga iväg svenskar som inte vill vara kvar.

Sen så har skatteverket börjat att "skriva ut" människor från Sverige trots att de är kvar i landet.
Citera
2025-07-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Asylinvandringen minskar kraftigt. Lägsta sedan 2005. Att invandringen var ganska hög under 2024 var mycket beroende på kriget i Ukraina
Ja M har väl mest relation och anhörig och arbetskraftsinvandring. Det är slut på galenskaperna
Citera
2025-07-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Skrev jag det eller ditt påhitt?
Utifrån din TS så måste du ha tron att kolossalt många fler flyktingar kommer söka asyl i Sverige enbart baserat på om vi har en regering med vänster-majoritet än höger-majoritet, ja.
Varför tror du det? Har vi t.ex. tydligt och återkommande sett såna orsakssamband tidigare?

Om du inte tror det, då är ju trådens ämne och TS helt missvisande.
Senast redigerad av Robbinist 2025-07-09 kl. 13:11.
Citera
2025-07-09, 13:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
S kommer att bilda regering nästa år med (C) (Mp) och eventuellt (V) som stödparti.
Expo kommer att landa något skit mot SD fyra månader innan valet, KD och L är för svaga, L kommer troligen falla ut.

Ja jag ser in i framtiden för jag har sett backtiden.

Tyvärr tror jag du får rätt men jag hoppas verkligen inte det.
S, MP, C och V kan inte och kommer inte styra sverige på rätt spår då deras viljor är helt åt helvete olika.
Dessutom har väl V sagt att de ska fälla alla regeringar där de inte ingår och C och sagt att de inte kommer sitta i samma regering som V. MP är ett litet pissparti som kommer få massor av makt och kunna bestämma vad S ska lägga krut på.

Detta alternativ kommer driva sverige ner i skiten.

En lösning är att C plötsligt byter sida och vill vara med i tidögänget. Skulle kunna förändra spelplanen ordentligt och fröken Hatt har inte riktigt angett vilket håll kappan ska vändas.

Jag tror också att nu sista året så kommer man se mer och mer fördelar med tidöpolitiken som drivits och fler och fler lagförslag och utredningar blir färdiga och börjar ge resultat. Hoppas på viss ökning för tidöpartierna nu sista året.
Citera
2025-07-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, det klarar inte Sverige igen. Vi klarar oss för fan inte ens nu.
Det var inte "svetsaren" som öppnade en av helvetes sju portar, han gjorde halvhjärtade försök att stänga den.
Det var Fredrik Reinfeldt som öppnade porten.

Är absolut inte sosse, så tro inte illa om mig. Men rätt skall vara rätt enligt mig. Allt ont i världen är inte sossarnas fel

Ja. Så var det. Moderaterna är fan värre än sossarna. Avskyr deras uppblåsta borgerlighet. Man önskar ju att S ihop med V kunde förvandlas till ett vänsternationalistiskt parti. Tyvärr kommer det aldrig att hända. Men ihop med SD hade de fått majoriteten i riksdagen. Då kunde vi bli av med MP, L, C och KD. Moderaterna hade åkt ner till ett 5% parti där de hör hemma.
Citera
2025-07-09, 14:17
Medlem
Sextiopluss avatar
Sedan Löfvéns "mitt Europa bygger inga murar" har vi ett par hundratusen analfabeter som saknar egen försörjning.

Varför är det inget roligt att försöka få dessa att bidra till samhället istället för att fylla på med nya? Jo för att vänstern vill bredda sin väljarbas och är likgiltiga för hur samhället fungerar. Det är bara att låna pengar tills vi blir et nytta Argentina(före Milei).
Citera
2025-07-09, 17:44
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2025-07-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De flesta som utvandrar på riktig är väl svenskar.

Det är dagligt at ta in invandrare och asylsökande och tvinga iväg svenskar som inte vill vara kvar.

Sen så har skatteverket börjat att "skriva ut" människor från Sverige trots att de är kvar i landet.

Jo du har rätt !

Det är bättre men inte bra. Jag gjorde fel i en beräkning nettoinvandringen , den har inte minskat med blivit mindre. Fast politikerna och tjänstemännen hittar på nya sätt att få in folk i Sverige från tredje världen .I Maj kom 1987 studenter med anhöriga. Fördelen med studenter är att det inte bara är unga män som kommer utan även kvinnor. Fast så fort det finns en möjlighet kommer den utnyttjas.
Citera
2025-07-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
S vet att V och Mp kommer att kräva fler migranter. S har alltid böjt sig för de krav som ställs på dem OM det är förutsättningen för makten i Rosenbad. S har redan dumpat migranter i Limhamn för tvångsblandning, d.v.s. det Magdalena nekar till att dem ska göra efter valet har S i vissa kommuner, Malmö och Sandviken redan gjort.

Därför ger jag inte mycket för S:s påståenden och om de verkligen menar stram i ordets rätta bemärkelse kan de ju alltid göra som S i Danmark, börja hota med att utvisa blattar, men det har ju S vägrat gå med på. S har ju inte ens velat tillåta upprivning av medborgarskap för gängkriminella.
“Kräva fler migranter”?? Hur fan går det till? Ge sig ut utomlands med militär personal och tvinga folk att utvandra hit upp, eller? Du tycks nästan tro att det är Sverige själva som bestämmer hur många som 'ska' söka asyl hit varje år?

Makthunger är nog V och S dom sista att kunna anklagas för. Makthunger, och göra allt – inklusive vända 180 grader – hör höger-sfären till. Titta på Jimmie och Moderaterna nu. Sossarna är kända för att vara pragmatiska. Dom gör det som behövs göras, även när det blir motigt även för dom själva. Dom går ofta emot sig själva i det med.

Sossarna är hittills det parti som i särklass minskat invandringen till sverige mest. Långt långt mer än den främlingsfientliga högern ens har för avsikt att göra i praktiken. Men jag antar du kanske hellre litar på SDs löften om att minska invandringen med 90%, som dom alltid lovat? Dom har aldrig ens lämnat in motioner till riksdagen som syftar till det, någonsin.

Vill man minska invandringen, vill man satsa på den mest lovande race-hästen att spela på för bäst chans till vinst i "minska invandringen frågan", och tittar de olika race-hästarnas historik för vägledning, så är sossarna i särklass den häst som vunnit bäst och flest lopp inom det området. Plus dom har nästa lika stort opinionsstöd som M och SD sammanslaget.
Senast redigerad av Robbinist 2025-07-10 kl. 15:50.
Citera
2025-07-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
“Kräva fler migranter”?? Hur fan går det till? Ge sig ut utomlands med militär personal och tvinga folk att utvandra hit upp, eller? Du tycks nästan tro att det är Sverige själva som bestämmer hur många som 'ska' söka asyl hit varje år?

Makthunger är nog V och S dom sista att kunna anklagas för. Makthunger, och göra allt – inklusive vända 180 grader – hör höger-sfären till. Titta på Jimmie och Moderaterna nu. Sossarna är kända för att vara pragmatiska. Dom gör det som behövs göras, även när det blir motigt även för dom själva. Dom går ofta emot sig själva i det med.

Sossarna är hittills det parti som i särklass minskat invandringen till sverige mest. Långt långt mer än den främlingsfientliga högern ens har för avsikt att göra i praktiken. Men jag antar du kanske hellre litar på SDs löften om att minska invandringen med 90%, som dom alltid lovat? Dom har aldrig ens lämnat in motioner till riksdagen som syftar till det, någonsin.

Vill man minska invandringen, vill man satsa på den mest lovande race-hästen att spela på för bäst chans till vinst i "minska invandringen frågan", och tittar de olika race-hästarnas historik för vägledning, så är sossarna i särklass den häst som vunnit bäst och flest lopp inom det området. Plus dom har nästa lika stort opinionsstöd som M och SD sammanslaget.
Iran har för avsikt att utvisa 4 utav 6 miljoner hazarer i landet och vart tror du att hazar-afghanerna i Sverige kom ifrån? Iran nämligen. Afghanerna som kom till Sverige lär sprida budskapet att en möjlig ny regering i Sverige har för avsikt att öppna upp kranen för blattar som dem varvid X antal hundratusentalet hazarer lär komma. De kommer för pengar, brott och infiltration. S, C, V och Mp lär vilja ge dem det.
Citera
2025-07-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Iran har för avsikt att utvisa 4 utav 6 miljoner hazarer i landet och vart tror du att hazar-afghanerna i Sverige kom ifrån? Iran nämligen. Afghanerna som kom till Sverige lär sprida budskapet att en möjlig ny regering i Sverige har för avsikt att öppna upp kranen för blattar som dem varvid X antal hundratusentalet hazarer lär komma. De kommer för pengar, brott och infiltration. S, C, V och Mp lär vilja ge dem det.
Det är ju raka motsatsen till att förstå det som att partier "kräver fler flyktingar"

Men jag förstår hur du menar. Alla Hazarer är brottslingar och har en politisk infiltrations-agenda med att tränga ut "ljushyade", och ersätta med ... brottslighet, för att dom själva tycker brottslighet är bra och drabbar inte dom själva alls? förmodligen. Du låter som JÅ, och det inte en smickrande association.

Och det finns ingen "kran" som öppnas mer eller mindre. Vi har ingen kvotering för asylsökande. Inga västländer har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in