• 1
  • 2
2025-07-08, 19:10
Avstängd
Vi vet hur det såg ut för några år sedan med svetsarn vid rodret. Sverige bombarderades av flyktingar. Övriga världen skakade på huvudet. Vi höll på att gå mot en systemkollaps. Några med bättre vetande berättade för svetsaren att det är ohållbar. Roman grät. Det har snart gått tio år sedan och samhället lider av problemen fortsatt. Pensioner kommer återställas om 30 år. Det tar en generation att återställa detta.

Det ser ut som en rödgrön regering nästa år. Mp är tydliga, kraftig ökad invandring. V vill att vi återgår till 2015 med 160000 asylsökande. Socialdemokratin säljer allt för makten.

Men klarar svenska samhället detta?
Citera
2025-07-08, 19:29
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, det klarar inte Sverige igen. Vi klarar oss för fan inte ens nu.
Det var inte "svetsaren" som öppnade en av helvetes sju portar, han gjorde halvhjärtade försök att stänga den.
Det var Fredrik Reinfeldt som öppnade porten.

Är absolut inte sosse, så tro inte illa om mig. Men rätt skall vara rätt enligt mig. Allt ont i världen är inte sossarnas fel
Citera
2025-07-08, 19:31
Avstängd
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Men klarar svenska samhället detta?

Ja det är ingen större skillnad från tidö som importerar över 100.000 årligen
(FB) Invandringsprognos för mandatperioden 2022-2026: ca 416 tusen
Tycker tidö vi klarar det så gör vi det!
Framåt Sverige 🇸🇪
Citera
2025-07-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Framåt Sverige 🇸🇪
Längst ner i topik på länken.
Vad tror ni? Har jag fel?

Min prognos är att det minskar 2025-2026.
Citera
2025-07-08, 19:40
Medlem
Det är mycket pengar i det här, som man kan mjölka svenska folket på via skatten.
Citera
2025-07-08, 19:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, det klarar inte Sverige igen. Vi klarar oss för fan inte ens nu.
Det var inte "svetsaren" som öppnade en av helvetes sju portar, han gjorde halvhjärtade försök att stänga den.
Det var Fredrik Reinfeldt som öppnade porten.

Är absolut inte sosse, så tro inte illa om mig. Men rätt skall vara rätt enligt mig. Allt ont i världen är inte sossarnas fel
Det var bådas fel. Men visst, svetsarn stängde. Men MP och V kräver ökad invandring om S- regeringen ska tillträda
Citera
2025-07-08, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Framåt Sverige 🇸🇪
Asylinvandringen minskar kraftigt. Lägsta sedan 2005. Att invandringen var ganska hög under 2024 var mycket beroende på kriget i Ukraina
Citera
2025-07-08, 20:22
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Det var bådas fel. Men visst, svetsarn stängde. Men MP och V kräver ökad invandring om S- regeringen ska tillträda

Sossarna är nästan ett 40 procents parti. I en förhandling blir småpartier som MP och V helt överkörda, oavsett vad de vill.

En S-regering kommer att hålla en stram invandring, men lägga mycket nödvändigt fokus på att lösa integrationsproblemen som är roten till dagens samhällsproblem.
Citera
2025-07-08, 20:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
S kommer att bilda regering nästa år med (C) (Mp) och eventuellt (V) som stödparti.
Expo kommer att landa något skit mot SD fyra månader innan valet, KD och L är för svaga, L kommer troligen falla ut.

Ja jag ser in i framtiden för jag har sett backtiden.
Citera
2025-07-08, 20:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Sossarna är nästan ett 40 procents parti. I en förhandling blir småpartier som MP och V helt överkörda, oavsett vad de vill.

En S-regering kommer att hålla en stram invandring, men lägga mycket nödvändigt fokus på att lösa integrationsproblemen som är roten till dagens samhällsproblem.
Mp har alltid dikterat villkoren oavsett de suttit i borgarnas eller sossarnas knä, varför skulle det ändras nu?
Citera
2025-07-08, 20:26
Medlem
Det finns många problem med ökad invandring och framför allt vänsterns politik.
Vänsterpartiet och MP accepterar ett visst nationellt sönderfall, en slags bestående kontinuerligt pågående samhällskollaps, lite lagom underhållen. Detta som ett sätt att säkerställa en fortsatt vänsterregering.

Men, Kungariket Sverige är större än en misslyckad vänsterregerings politik.

Betänk alla de politiska spänningar inom Europa, alla de geopolitiska konflikter mellan stormakterna, och vad de medför. Sverige måste börja hävda sin nationella rätt. Rätten till den egna existensen.

Centraleuropa och Bryssel vill att Sverige vittrar sönder, samtidigt som man kan förse sig med en del av alla de tillgångar och naturresurser som finns. Så har det alltid fungerat.
Jämför med USA och Grönland (även under Biden/Harris), Ryssland och Ukraina, Kina och Taiwan.

På det stora hela, det finns ingen genuin ambition från vänstern att bibehålla ett fungerande Sverige, man har i grunden ingen aning om hur politiken i detta avseende skall formuleras och exekveras.

Det är viktigare med förlegade idépolitiska klyschor.
Samma sorts politiskt tänkande har fört Europa in i en ytterst farlig säkerhetspolitisk kris och den kommer förstås att förvärras. Det finns starka krafter hos "främmande makt" både långt utanför EU men också i vår direkta närhet, som vill ha den här situationen, och det med S, C, V och MP:s goda minne.

Svensken väljer.
Indirekt väljer svensken hur stora eftergifter, man skall göra gentemot de utländska krafterna, om S hamnar vid makten.
Rösta för Sveriges bästa rösta svenskt.
Senast redigerad av GeneralArmfeldt 2025-07-08 kl. 20:30.
Citera
2025-07-08, 20:27
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Mp har alltid dikterat villkoren oavsett de suttit i borgarnas eller sossarnas knä, varför skulle det ändras nu?

Det stämmer ju inte. Varför stod MP-språkröret och grät på en uppmärksammad pressträff med Löfven?

I förhandling med S efter nästa val, gissar jag att MP får igenom nån liten miljöreform som alla ändå är överens om, men att de får ta åt sig äran för den. Sen är de nöjda och S tar hand om resten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in