2025-07-08, 20:14
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Långsamma kolhydrater som havregryn, fullkorn och fibrer är viktigt och cancerskyddande. "Riktiga män" som överäter rött kött med mättat fett får ofta hjärtinfarkt och dör i förtid, så det är inget att eftersträva direkt.

Dummaste jag någonsin har hört. Att skita i kolhydrater helt och bara äta protein, fett och grönsaker är det mest hälsosamma du kan göra.
Citera
2025-07-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Hej

Vet inte om detta hamlade i rätt kategori ber om ursäkt om det blir fel

Ni män som tar hand om er vad tar ni så att ni mår bra? Går ni till doktorn för test prov om det fattas något i kroppen?

Jag tar vitamin c, zink och vitamin D3 varannan dag, kan jag ta något annat som är bra för män?

Tränar inte men har bytt diet som jag kallar "IKEA metoden" är 185 cm lång har tappat ca 40kg och ligger idag på 94kg under 2 års tid

Är tacksam för svar
Gå till läkaren och be om en holistisk genomgång av din kropp och jag kan med största sannolikhet säga att du inte behöver äta några tillskott överhuvudtaget.
Citera
2025-07-08, 20:17
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yver
Menar du att oljan egentligen är ofarlig, men att jag kan låta vitlöken droppa av bara, om det känns bättre så?

Meningen med den oljan är väl bara att vitlöksklyftorna ska vara marinerade i den och att du fiskar upp dem därifrån. Då är det ingen fara. Det är inte meningen att du ska dricka själva oljan. Det kan man däremot göra med extra virgin olivolja - en liten hutt ibland är bra för hälsan.
Citera
2025-07-08, 20:20
Bannlyst
Citat:
Meningen med den oljan är väl bara att vitlöksklyftorna ska vara marinerade i den och att du fiskar upp dem därifrån. Då är det ingen fara. Det är inte meningen att du ska dricka själva oljan. Det kan man däremot göra med extra virgin olivolja - en liten hutt ibland är bra för hälsan.

Ok, blir det för mycket fett om man dricker oljan? Eller varför avråder du från det?
Citera
2025-07-08, 20:20
Avstängd
Citat:
Ja, klassisk medelhavskost har visat sig vara det bästa om man vill leva ett långt och friskt liv!

Tomat, gurka, röd lök, isbergssallad, svarta oliver, riktig fetaost, salt, peppar, oregano balsam vinäger och olivolja

Kombinera med grillad kyckling eller revben och baguette bröd

Eller kokt ris och stekt eller grillad kottlet

Komplett måltid som alltid fungerar för mig rekommenderar
Citera
2025-07-08, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Gå till läkaren och be om en holistisk genomgång av din kropp och jag kan med största sannolikhet säga att du inte behöver äta några tillskott överhuvudtaget.
Har alltid velat göra det men vet inte vad man ska fråga om sen så går ju dagarna och inget händer

Heter det holistisk genomgång då?
Citera
2025-07-08, 20:22
Avstängd
Citat:
Vem fan dricker oljan vitlöken kommer i? Lol
Citera
2025-07-08, 20:25
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ok, blir det för mycket fett om man dricker oljan? Eller varför avråder du från det?

För att det är skräpolja som inte är avsedd att dricka. Den är bara till för att marinera vitlöksklyftorna.
Citera
2025-07-08, 20:27
Bannlyst
Citat:
För att det är skräpolja som inte är avsedd att dricka. Den är bara till för att marinera vitlöksklyftorna.

Alltså lika illa som amerikansk canola oil?
Citera
2025-07-08, 20:28
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Dricker du olja rent får du rännskita. Anekdotisk evidens från yngre medelålderns tjackrace.

Jag undviker fröolja, toma kolhydrater, kolhydrater i allmänhet, och tar d-vitamin, l-arginin, kreatin, 5-htp, magnesium, zink, d-vitamin, c-vitamin och omega 3. Äter mest kött, fisk och ägg och mår prima.

Men man bör komma ihåg att jag är en så kallad foliehatt så man bör göra precis tvärtemot vad jag gör.
Citera
2025-07-08, 20:33
Medlem
omad och helst keto/carnivore, hoppa iaf frukost och käka ordentlig lunch och typ direkt när du slutar jobbet/kommer hem, desto kortare matlucka desto bättre
första gången får man keto flu men sen är det lätt, precis som att börja cykla

undvik åtminstone allt processat+allt med tillsatt socker men naturligt socker och alkohol fuckar också med psyket
ju mer maskiner och fabriker inblandat desto sämre

tänk att det var så lätt att få kroppen att må bra!
enda tillskottet jag behöver är salt möjligen d vitamin vintertid här nära nordpolen
Senast redigerad av robinluva 2025-07-08 kl. 20:37.
Citera
2025-07-08, 20:39
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Dummaste jag någonsin har hört. Att skita i kolhydrater helt och bara äta protein, fett och grönsaker är det mest hälsosamma du kan göra.

Din metod kanske fungerar för någon som inte tränar eller jobbar hårt.
Det kanske är viktigt att påpeka också att du menar snabba kolhydrater? För grönsaker består till mesta dels av kolhydrater.

Kolhydrater är viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in