• 1
  • 2
2025-07-08, 09:50
Medlem
jjujjus avatar
Det blir bara svårare att hitta det man söker och att placera trådar, det skulle behövas städas upp och stängas ner en hel del onödiga underkategorier av forum som specificerar så mycket. Det räcker med en allmän kategori så får läsaren leta själv bland dom trådarna. Enklare att hitta så.

Man måste liksom vara Flashback-proffs för att hitta exakt i vilken underkategori en tråd ligger i och det är ju bara mods som vet detta.
Citera
2025-07-08, 10:17
Moderator
Maviels avatar
Har du några exempel på de som du tycker är onödiga?
Citera
2025-07-08, 13:04
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Inga, de gör de lättare att navigera. Släng tråden och släng ts till vargarna! Han vill bara gnälla utan underlag.
Citera
2025-07-08, 13:16
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Tex (FB) Jakt, fiske och vildmark och (FB) Friluftsliv och vildmark

Två halvdöda forum där det inte sällan startas trådar i fel forum.
Citera
2025-07-08, 13:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det blir bara svårare att hitta det man söker och att placera trådar, det skulle behövas städas upp och stängas ner en hel del onödiga underkategorier av forum som specificerar så mycket. Det räcker med en allmän kategori så får läsaren leta själv bland dom trådarna. Enklare att hitta så.

Man måste liksom vara Flashback-proffs för att hitta exakt i vilken underkategori en tråd ligger i och det är ju bara mods som vet detta.

Om du kollar översikten är det väldigt enkelt att hitta avdelningen din tråd passar i:

https://www.flashback.org/sitemap/index.php/
Citera
2025-07-08, 19:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om du kollar översikten är det väldigt enkelt att hitta avdelningen din tråd passar i:

https://www.flashback.org/sitemap/index.php/
Och du tycker inte att alla dessa kategorier är lite väl många att leta igenom för att hitta en tråd eller en plats att placera sin tråd i?

Det var verkligen en lååång lista. Behövs inte så många. Det räcker väl med ”Psykologi” och så hamnar alla underkategorier där. Och detsamma gäller många fler, tänker inte sitta och dra upp varenda en nu, tror min poäng är tydlig.
Citera
2025-07-08, 19:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Kika lite på din signatur. Så får du en överblick över hur det hade kunnat se ut.

Som någon redan påpekat så finns det många döda forum som enkelt kan slås ihop under en och samma kategori.
Citera
2025-07-09, 07:33
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kika lite på din signatur. Så får du en överblick över hur det hade kunnat se ut.

Som någon redan påpekat så finns det många döda forum som enkelt kan slås ihop under en och samma kategori.
Vid ett tillfälle här har man gett ett konkret förslag på vilka man tycker borde kunna slåss ihop på grund av halvbristande aktivitet. Vid ett annat har man undvikit att göra det.

Personligen tror jag, att istället för att gapa om att forum borde slås ihop, oklart vilka och på vilka anledningar, låta administratörerna får reda på vilka forum man tycker borde ha klumpats ihop och på vilka anledningar.

Misstänker att det kommer göra att det kommer bli avsevärt enklare att göra jobbet för de inblandade.

Kom ihåg att forumet inte är speciellt mycket utan sina användare. Tycker användarna att nåt är snett är det ju lämpligt att ta till sig det, men det förutsätter alltså att man får reda på vad som är snett för att kunna åtgärda problemet.
Citera
2025-07-09, 08:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Då skulle antalet forum minska från 234 till 233. Ja, det var ju en avsevärd förändring.
Citera
2025-07-09, 09:06
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vid ett tillfälle här har man gett ett konkret förslag på vilka man tycker borde kunna slåss ihop på grund av halvbristande aktivitet. Vid ett annat har man undvikit att göra det.

Personligen tror jag, att istället för att gapa om att forum borde slås ihop, oklart vilka och på vilka anledningar, låta administratörerna får reda på vilka forum man tycker borde ha klumpats ihop och på vilka anledningar.

Misstänker att det kommer göra att det kommer bli avsevärt enklare att göra jobbet för de inblandade.

Kom ihåg att forumet inte är speciellt mycket utan sina användare. Tycker användarna att nåt är snett är det ju lämpligt att ta till sig det, men det förutsätter alltså att man får reda på vad som är snett för att kunna åtgärda problemet.
Så är det säkert men jag tänker tyvärr inte sitta här och gå igenom varje forum för att jobbet ska bli enklare för modsen. Jag jobbar inte gratis och kommer aldrig att göra det.

Jag letade efter en tråd jag aldrig hittade och då tänkte jag att shit vad onödigt av forumet att ha så många underkategorier så att man inte finner det man söker. En allmän observation, sedan är det upp till er om ni håller med eller inte. Det påverkar inte min vardag. Jag gav enbart ett gott råd som hade hjälpt användare hitta och placera trådar enklare vilket kommer leda till mindre jobb för mods.

Sedan har ni bättre koll i vilka forum det ekar tomt eller inte.
Citera
2025-07-09, 09:09
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då skulle antalet forum minska från 234 till 233. Ja, det var ju en avsevärd förändring.
Sluta spela dum. Det var ett exempel en användare observerat. Det finns självklart massa forum som ekar tomt. Det stängdes nyligen ner ett för att det aldrig skrevs trådar där. Finns mer att gå igenom om man har tid och lust.
Citera
2025-07-09, 17:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Inga, de gör de lättare att navigera. Släng tråden och släng ts till vargarna! Han vill bara gnälla utan underlag.
Håller med, i själva verket finns det för få underforum.
Man orkar sällan navigera ner än första sidan i alla forum ,då försvinner många intressanta diskussioner bort på grund av datum.
Så stilen på forumet blir att bara diskutera färska händelser med mest aktivitet vilket ofta resulterar i massa gap och skrik med oneliners, en ekokammaren av samma körsångare
Det känns mer som en chat i många fall.

Alla ämnen behöver inte ha ett inflöde med 19 inlägg i timmen. De flesta riktigt i tressanta ämnen med seriösa deltagare har inte bråttom.
Men deras trådar hamnar långt bak i fältet,

Med mer underforum så kan man sålla bättre
Senast redigerad av Giant Squid 2025-07-09 kl. 17:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in