2008-07-21, 11:44
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Har använd martens flitigt i många år, av subkulturela själ.

Nu ska väll dock varannan modefitta klä sig som en fjantigare verision av skinnskalle, jävla pack.
Det där var väl ändå lite motsägelsefullt?

Hur som helst anlände mina kängor idag och jag skall åka och hämta ut dem ikväll/imorgon, jag återkommer naturligtvis med bilder och recension.
Citera
2008-07-21, 14:22
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det där var väl ändå lite motsägelsefullt?

Hur som helst anlände mina kängor idag och jag skall åka och hämta ut dem ikväll/imorgon, jag återkommer naturligtvis med bilder och recension.
Bered dig på lite trevlig smärta och överjävliga skavsår.
Citera
2008-07-23, 20:51
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag har alltid upplevt tiohåls-varianten som bekvämast. De ger liksom stadga exakt lagom långt upp längs vristen och benet på något sätt men det kan ju vara en vanesak för min del. Tumregeln bör vara att du ska satsa på det du tycker är snyggast.
Jag beställde som sagt ett par oxblodsröda 10-håls, men jag hittade även ett par billiga, svarta 8-håls så jag köpte dem också och du har helt rätt, 10-hålsvarianten är mycket bekvämare.
Jag tycker även att de känns mjukare, men det kanske bara är inbillning?
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Bered dig på lite trevlig smärta och överjävliga skavsår.
Jag förstår inte vad du menar, men jag kanske blir varse om det inom en snar framtid.
Jag har haft på mig dem större delen av dagen idag och måste säga att det är de bekvämaste skodon jag någonsin har haft (med undantag för mina Gravis hitops).
Citera
2008-07-23, 21:04
Medlem
Skullheads avatar
14 håls är bekvämmare att gå i, men är så jävla dryga att snöra. Glöm för fan inte att smörja in dom titt som tätt, det är rent jävla skit nuförtiden, dom spricker efter ett par veckor om du använder dom ofta (made in thailand )

Men snygga och sköna är dom, har gått i dr marten kängor nu i 5 år, kommer inte byta på bra många år
Citera
2008-07-23, 22:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Glöm för fan inte att smörja in dom titt som tätt, det är rent jävla skit nuförtiden, dom spricker efter ett par veckor om du använder dom ofta (made in thailand )
De har väl flyttat all tillverkning till England igen?
Hur som helst, vad rekommenderar du för "smörjmedel" till ett par oxblodsröda kängor?
Citera
2008-07-23, 22:50
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
De har väl flyttat all tillverkning till England igen?
Hur som helst, vad rekommenderar du för "smörjmedel" till ett par oxblodsröda kängor?

Jag köpte nya för ett par månader sedan, dom var tillverkade i thailand iaf, däremot så vet jag att vissa modeller fortfarande görs i england.

Minkolja är det absolut bästa du kan använda till dina underverk
Citera
2008-07-23, 22:58
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Minkolja är det absolut bästa du kan använda till dina underverk
Det blir inga missfärgningar av det då?
Citera
2008-07-23, 23:04
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Det blir inga missfärgningar av det då?

Dom blir mörkare, men det blir dom med alla smörjmedel som finns. Dock så blir det en snyggare färg.

Däremot så tror jag inte du har oxblood färgade, dom slutade tillverkas för bra många år sedan, cherry är det säkerligen, dock vanligt att folk kallar dom för oxblood
Citera
2008-07-23, 23:42
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Dom blir mörkare, men det blir dom med alla smörjmedel som finns.
Det finns alltså inga medel som inte "förstör" dem på ett eller annat sätt?
Citat:
Däremot så tror jag inte du har oxblood färgade, dom slutade tillverkas för bra många år sedan, cherry är det säkerligen, dock vanligt att folk kallar dom för oxblood
Jag beställde en vintage-modell som skall vara en replika av originalet (anno 1960).
Enligt produktinfon skall det vara "oxblood", men då jag inte har sett någon cherryfärgad IRL kan jag inte säga hur stor färgskillnaden är (om det ens är någon skillnad ö.h.t)
http://www.dmusastore.com/pc-2344-2-1490.aspx
Senast redigerad av antagonisten 2008-07-23 kl. 23:53.
Citera
2010-11-22, 12:59
Medlem
impregnering

orkade inte starta en ny tråd. Har köpt ett par 1460 8-håls vita glasniga dr martens, men vet inte riktigt vad jag ska använda för impregering. finns det risk för att de kommer bli missfärgade/gulna även om jag använder klar impregnering? ska jag använda spray eller kräm?
Citera
2010-11-22, 13:08
Medlem
pissoars avatar
Passar på att låna tråden lite jag med då.
Jag använder ibland min fars gamla docs från 70-talet, 10-håliga. Mitt problem är att jag får väldigt ont i fötterna av dem, vilket jag inte får av andra skor. Det är inte vanligt skoskav, utan mer ont i benet i foten, som att man springer med en vrickad vrist. Någon mer som råkat ut för detta? Jag har funderat om det beror på att de inte är särskilt böjbara i vristen, och att varje steg tvingar fram någon konstig muskelspänning, eller vad vet jag. Hjälp uppskattas.
Citera
2010-11-22, 13:23
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Passar på att låna tråden lite jag med då.
Jag använder ibland min fars gamla docs från 70-talet, 10-håliga. Mitt problem är att jag får väldigt ont i fötterna av dem, vilket jag inte får av andra skor. Det är inte vanligt skoskav, utan mer ont i benet i foten, som att man springer med en vrickad vrist. Någon mer som råkat ut för detta? Jag har funderat om det beror på att de inte är särskilt böjbara i vristen, och att varje steg tvingar fram någon konstig muskelspänning, eller vad vet jag. Hjälp uppskattas.

För det första är dom formade efter din pappas fötter, sen tar det ett tag innan man gått in kängorna, de första veckorna med nya kängor är inte trevliga, men när dom väl är ingådda så är de underbara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in