Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-08, 01:27
Medlem
-DaRude-s avatar
För vissa ingår det tydligen i läggningen att vara djärvt uppseendeväckande, "skrikig" och ständigt påminna omgivningen om hur utsatt man är, även när man lever i ett av de mest öppna länderna i världen och man precis har samma rättigheter och förmåner som alla andra.

Trådens ämne kräver dock viss segmentering av gruppen, då de skrikiga individerna ofta tillhör den mer fanatiska HBTQ-falangen som fäster hela sin personlighet i sexualiteten, och det är även denna grupp som vanligt folk har lite svårt för (dvs de som gärna syns till under de "familjevänliga" pridekarnevalerna och där de envisas med att basunera ut sina sexuella preferenser och sin längtan efter att maratonknullas i bajamajan efter festligheterna) men de mer lågmälda homosexuella som mest försöker hantera vardagen som vi andra och utan att involvera sin sexualitet i allt de gör, har folk förstås inga som helst bekymmer med och har förmodligen aldrig haft heller.

Nu vet jag inte hur Pride har sett ut de senaste åren, det är en "högtid" jag resolut undviker, men tidigare har det i varje fall varit extremt sexfixerat och ohämmat, bland barn ej att förglömma, och det medför dessvärre negativa stereotyper även om många homosexuella, kanske rent av de flesta, förmodligen avstår från att ens delta i evenemanget.
Citera
2025-07-08, 02:30
Medlem
zombie-nations avatar
I TS står det att alla kvinnor talar om sina familjer, så då är det väl inte lesbiskt att göra det?

Har kompisar som är flator och håller inte på att berätta i tid och otid om det. Däremot är det självklart att de på jobbet vet, t ex sitter och dricker kaffe och en tjej säger att skönt det ska bli att komma hem, hennes man har fixat god mat. Och min kompis säger att ja men min tjej ska också fixa mat idag!

Fattar du? Det är vardagliga konversationer. Ska man ljuga och säga han om en hon?

Och jag tror aldrig jag har gått ut till någon utom mina allra närmsta vänner om min sexualitet, trots att folk tjatar och vill veta varför jag lever ensam (är asexuell).
Citera
2025-07-08, 06:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Fler har märkt detta hur homosexuella och lesbiska, transor ska hela tiden trotsa samhället med att visa för andra vilka dom är, det är tröttsamt, jag skiter vsd två vuxna sysslar med men när de börjar tvinga andra att uppmärksamma dom har det gått för långt.

Ett exempel är när en anställd börjat på mitt företag där man presenterar sig med bild och kort om sig själv på intranätet.

Kvinnor har en tendens att alltid skriva om.sin familj som det skulle vara intressant, dom flesta vill veta var och vad hon jobbat med och presterat.

Sen kommer då dessa lesbiska par, dom är lika sjuka som bögarna är och ska berätta om.sin familj, i detta fall så skriver kvinnan att hon bor på Kingsholmen och har två barn tillsammans med sin fru.

Jag var tvungen kolla om det var en kvinna på bilden, ser bra ut i övrigt, men eftersom hon skrev sin "fru" så är hon alltså hennes "man"

Det är verkligen sjukt och visar väl på hur snett Sverige utvecklats jämfört med andra länder, en man är en man och en fru är en kvinna, punkt slut!

Att man ska förvränga saker som dessa grupper gör är sjukt på alla sätt, hade hon varit smidig så hade hon skrivit sin "partner" istället för "fru"

Nej dessa skriver så medvetet för att provocera vi andra normala, jag tänker vidare vad synd det måste vara om hennes söner som växer upp utan sin far och blir feminiserade av två lesbianer.
Vilket tvång är du utsatt för menar du? Att läsa andras presentationer av sig själva? Stackars dig. Vilket hemskt liv du måste ha.
Citera
2025-07-08, 06:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ä väl snarare psyksjuka som blir kränkta när de inte får berätta om sin läggning 🤣

Har aldrig hör nån hetero som önskar sig en parad , en flagga mm mm

En hetero livet sitt liv och ansträngning sig inte dugg om att informera omgivningen om sin läggning.

För att de inte behöver det, naturligtvis. Man går inte ut med att man är glutentolerant eller laktostolerant heller. För att det är det normala.
Citera
2025-07-08, 06:20
Medlem
Så dom beter sig typ som vilket hetropar som helst? Synnerligen provocerande...
Citera
2025-07-08, 06:33
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Fler har märkt detta hur homosexuella och lesbiska, transor ska hela tiden trotsa samhället med att visa för andra vilka dom är, det är tröttsamt, jag skiter vsd två vuxna sysslar med men när de börjar tvinga andra att uppmärksamma dom har det gått för långt.

Ett exempel är när en anställd börjat på mitt företag där man presenterar sig med bild och kort om sig själv på intranätet.

Kvinnor har en tendens att alltid skriva om.sin familj som det skulle vara intressant, dom flesta vill veta var och vad hon jobbat med och presterat.

Sen kommer då dessa lesbiska par, dom är lika sjuka som bögarna är och ska berätta om.sin familj, i detta fall så skriver kvinnan att hon bor på Kingsholmen och har två barn tillsammans med sin fru.

Jag var tvungen kolla om det var en kvinna på bilden, ser bra ut i övrigt, men eftersom hon skrev sin "fru" så är hon alltså hennes "man"

Det är verkligen sjukt och visar väl på hur snett Sverige utvecklats jämfört med andra länder, en man är en man och en fru är en kvinna, punkt slut!

Att man ska förvränga saker som dessa grupper gör är sjukt på alla sätt, hade hon varit smidig så hade hon skrivit sin "partner" istället för "fru"

Nej dessa skriver så medvetet för att provocera vi andra normala, jag tänker vidare vad synd det måste vara om hennes söner som växer upp utan sin far och blir feminiserade av två lesbianer.

För att samhället låter dessa avarter skryta om att de är flator, bögar, tramsar, icke binära och all annan skit. För det är så normalt. Det är inte normalt och dessa borde sättas i omskolningsläger.
Citera
2025-07-08, 06:38
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att de inte behöver det, naturligtvis. Man går inte ut med att man är glutentolerant eller laktostolerant heller. För att det är det normala.

Inte, tycker många berättar och frågar om innehållet i maten.
Citera
2025-07-08, 06:55
Medlem
Ratads avatar
Min jobbarkompis är flata och har fru.

Hon har inget behov av att hävda sig utan är väldigt chill även om hon demografiskt tillhör gruppen som kan tänka sig att gå i Prideparad och inte skäms för sin läggning.

En sak man kan fundera över är väl om man gillar personen - då stör man sig mindre på deras egenheter. Man kan rent av tycka att en god väns ticks och personlighetsdrag är trevliga.

Antar att jag tycker om min jobbarkompis helt enkelt.
Citera
2025-07-08, 07:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Inte, tycker många berättar och frågar om innehållet i maten.

Om de är intoleranta. Ingen normal människa talar om att den är laktostolerant.
Citera
2025-07-08, 07:17
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:

Det är fel i huvudet på dom så självklart så kan man inte förvänta sig att dom ska betee sig som normala människor.
Citera
2025-07-08, 07:20
Medlem
De vill dela sin misär. Precis som pundare.
Citera
2025-07-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du ger verkligen den svenske vite mannen ett dåligt rykte med din homofobi!
Du menar att det är homofobi när någon pekar på att några personer han känner tycker dem beter sig annorlunda mot hans övriga bekantskapskrets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in