Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-08, 07:47
Medlem
Landsbygdens avatar
Alltid hävda sig, låter ganska överdrivet. Har man levt ett halvt liv(eller mer), som jag, har man träffat en del bögar(främst på arbetsplatser) och skulle säga att dom inte försöker hävda sig mer än andra.

Är ju bara att skita i folk man inte gillar. Inte speciellt svårt att tolerera att det finns homos i samhället.

Finns massa annat att bli förbannad över.
Citera
2025-07-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
För vissa ingår det tydligen i läggningen att vara djärvt uppseendeväckande, "skrikig" och ständigt påminna omgivningen om hur utsatt man är, även när man lever i ett av de mest öppna länderna i världen och man precis har samma rättigheter och förmåner som alla andra.

Trådens ämne kräver dock viss segmentering av gruppen, då de skrikiga individerna ofta tillhör den mer fanatiska HBTQ-falangen som fäster hela sin personlighet i sexualiteten, och det är även denna grupp som vanligt folk har lite svårt för (dvs de som gärna syns till under de "familjevänliga" pridekarnevalerna och där de envisas med att basunera ut sina sexuella preferenser och sin längtan efter att maratonknullas i bajamajan efter festligheterna) men de mer lågmälda homosexuella som mest försöker hantera vardagen som vi andra och utan att involvera sin sexualitet i allt de gör, har folk förstås inga som helst bekymmer med och har förmodligen aldrig haft heller.

Nu vet jag inte hur Pride har sett ut de senaste åren, det är en "högtid" jag resolut undviker, men tidigare har det i varje fall varit extremt sexfixerat och ohämmat, bland barn ej att förglömma, och det medför dessvärre negativa stereotyper även om många homosexuella, kanske rent av de flesta, förmodligen avstår från att ens delta i evenemanget.
Har huvudsakligen 2 beteendeavvikelser;
Behov av uppmärksamhet så till den milda grad som du skriver måste ”skrika” ut det, det ska minsann höras och synas.
Offerkofta på. Detta samverkar ofta med behovet av uppmärksamhet.

Personligen är jag totalt ointresserad och blir oftast bara beklämd av deras behov av uppmärksamhet och martyrskap.
Låt mig vara och håll era privata aktiviteter privata.
Citera
2025-07-08, 08:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Fler har märkt detta hur homosexuella och lesbiska, transor ska hela tiden trotsa samhället med att visa för andra vilka dom är, det är tröttsamt, jag skiter vsd två vuxna sysslar med men när de börjar tvinga andra att uppmärksamma dom har det gått för långt.

Ett exempel är när en anställd börjat på mitt företag där man presenterar sig med bild och kort om sig själv på intranätet.

Kvinnor har en tendens att alltid skriva om.sin familj som det skulle vara intressant, dom flesta vill veta var och vad hon jobbat med och presterat.

Sen kommer då dessa lesbiska par, dom är lika sjuka som bögarna är och ska berätta om.sin familj, i detta fall så skriver kvinnan att hon bor på Kingsholmen och har två barn tillsammans med sin fru.

Jag var tvungen kolla om det var en kvinna på bilden, ser bra ut i övrigt, men eftersom hon skrev sin "fru" så är hon alltså hennes "man"

Det är verkligen sjukt och visar väl på hur snett Sverige utvecklats jämfört med andra länder, en man är en man och en fru är en kvinna, punkt slut!

Att man ska förvränga saker som dessa grupper gör är sjukt på alla sätt, hade hon varit smidig så hade hon skrivit sin "partner" istället för "fru"

Nej dessa skriver så medvetet för att provocera vi andra normala, jag tänker vidare vad synd det måste vara om hennes söner som växer upp utan sin far och blir feminiserade av två lesbianer.

Du verkar vara väldigt lättkränkt om du känner dig provocerad av andras sexualitet. Sköt dig själv och skit i andra för fan.
Citera
2025-07-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Fler har märkt detta hur homosexuella och lesbiska, transor ska hela tiden trotsa samhället med att visa för andra vilka dom är, det är tröttsamt, jag skiter vsd två vuxna sysslar med men när de börjar tvinga andra att uppmärksamma dom har det gått för långt.

Ett exempel är när en anställd börjat på mitt företag där man presenterar sig med bild och kort om sig själv på intranätet.

Kvinnor har en tendens att alltid skriva om.sin familj som det skulle vara intressant, dom flesta vill veta var och vad hon jobbat med och presterat.

Sen kommer då dessa lesbiska par, dom är lika sjuka som bögarna är och ska berätta om.sin familj, i detta fall så skriver kvinnan att hon bor på Kingsholmen och har två barn tillsammans med sin fru.

Jag var tvungen kolla om det var en kvinna på bilden, ser bra ut i övrigt, men eftersom hon skrev sin "fru" så är hon alltså hennes "man"

Det är verkligen sjukt och visar väl på hur snett Sverige utvecklats jämfört med andra länder, en man är en man och en fru är en kvinna, punkt slut!

Att man ska förvränga saker som dessa grupper gör är sjukt på alla sätt, hade hon varit smidig så hade hon skrivit sin "partner" istället för "fru"

Nej dessa skriver så medvetet för att provocera vi andra normala, jag tänker vidare vad synd det måste vara om hennes söner som växer upp utan sin far och blir feminiserade av två lesbianer.

Håller med här.
Rent juridiskt så ingår samkönade ”partnerskap” när de ”gifter sig”.
Det är inte herr och herr eller fru och fru.
Det är inte heller make make eller maka maka.
”Min partner” hade varit mer korrekt och definitivt mindre stötande.
Men det är ok för de att stöta folk, men inget får stöta dem.
Respekten för majoritetssamhället är förbluffande låg. Och de fattar inte ens att det är just det samhället som hjälpt dem dit de är idag.
Mer självupptagna psykopater får man leta efter.
Citera
2025-07-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Håller med här.
Rent juridiskt så ingår samkönade ”partnerskap” när de ”gifter sig”.
Det är inte herr och herr eller fru och fru.
Det är inte heller make make eller maka maka.
”Min partner” hade varit mer korrekt och definitivt mindre stötande.
Men det är ok för de att stöta folk, men inget får stöta dem.
Respekten för majoritetssamhället är förbluffande låg. Och de fattar inte ens att det är just det samhället som hjälpt dem dit de är idag.
Mer självupptagna psykopater får man leta efter.
Exakt vad är stötande för dig med att en tjej kallar sin tjej för fru efter att de ingått partnerskap?

För övrigt har du fel om juridiken.
Citera
2025-07-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exakt vad är stötande för dig med att en tjej kallar sin tjej för fru efter att de ingått partnerskap?

För övrigt har du fel om juridiken.

Jag pratar mer generellt. Kan tänka mig att ganska många blir stötta av det. Personligen skiter jag fullständig i vad de kallar. Så länge de inte försöker tala om för mig vad jag ska kalla dem.
Registrerat partnerskap heter det va?
Citera
2025-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Jag pratar mer generellt. Kan tänka mig att ganska många blir stötta av det. Personligen skiter jag fullständig i vad de kallar. Så länge de inte försöker tala om för mig vad jag ska kalla dem.
Och en homosexuell ska bry sig om att vissa blir stötta över vad denne kallar sin partner därför att vadå?

Citat:
Registrerat partnerskap heter det va?
Det hette det fram till 2009. Det är sexton år sedan.
Citera
2025-07-08, 11:22
Medlem
Citat:
Och en homosexuell ska bry sig om att vissa blir stötta över vad denne kallar sin partner därför att vadå?

Helt rätt.
Dock endast borgerligt.
Kyrkan har rätt att neka vigsel, vilket jag själv tycker är helt rätt.
Men jag känner å andra sidan inte till att det finns kristna bögar. Vore märkligt givet att de är raka motpoler.
Citera
2025-07-08, 11:28
Medlem
Citat:

Jag skiter fullständigt i om de bryr sig eller inte. Framgår något annat i det jag skrivit?
Men väldigt många av dem är jävligt upptagna med att andra ska bry sig om deras skit hela tiden. De är inte värda uppmärksamheten de söker. Varken mer mindre än någon annan. Det är det de har så jävla svårt att förstå.
Att ingen bryr sig är väl deras största framgång. Men inte ens det kan de uppskatta.
Citera
2025-07-08, 11:30
Medlem
Citat:
Helt rätt.
Dock endast borgerligt.
Kyrkan har rätt att neka vigsel, vilket jag själv tycker är helt rätt.
Men jag känner å andra sidan inte till att det finns kristna bögar. Vore märkligt givet att de är raka motpoler.
Må så vara att det endast är borgerligt, men de är fortfarande makar enligt juridiken som du började prata om.

Dock säger ju Svenska Kyrkan ja till homosexuella vigslar sedan länge, så det är ju inte direkt svårt för homosexuella att gifta sig i en kyrka om de vill det.

Men min fråga kvarstår, varför ska någon bry sig om vad någon de inte ens känner tycker om vad de kallar sin partner?
Citera
2025-07-08, 11:33
Medlem
Citat:
Må så vara att det endast är borgerligt, men de är fortfarande makar enligt juridiken som du började prata om.

Dock säger ju Svenska Kyrkan ja till homosexuella vigslar sedan länge, så det är ju inte direkt svårt för homosexuella att gifta sig i en kyrka om de vill det.

Men min fråga kvarstår, varför ska någon bry sig om vad någon de inte ens känner tycker om vad de kallar sin partner?

Det är en dum fråga som bara visar din intolerans för människor som står för kristna värderingar.
Citera
2025-07-08, 11:38
Medlem
Citat:
Det är en dum fråga som bara visar din intolerans för människor som står för kristna värderingar.
Har kristna värderingar någon särställning när det handlar om att ha åsikter om vad folk man inte känner kallar sin partner? Eller ska man alltid sluta kalla sin partner för något så fort det finns någon som tycker att man ska upphöra med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in