Citat:
Tjena!.
Har en gammal polare som varit rätt öppen med att han kör tjack på helgerna. Inget han skriker om direkt, men jag och några andra vänner vet. Hans Ex kanske också har koll, svårt att säga.
Vi snackade iallafall i lördags över telefon när han var ”Pigg och Alert” .. och då berättade han att han tagit ungefär ett gram varje helg i 2–3 år. Alltid på helgerna – enligt honom själv håller han sig nykter på veckodagarna när han har sin kiddo hemma (men det kanske är lättare sagt än gjort). Så fort han lämnat ungen hos mamman på fredagseftermiddagen så drar han igång, lite som en rutin.
Det som är märkligt är att han ändå verkar fungera. Jobbar heltid, har barnet måndag till fredag, ser fräsch ut, inga ”uppenbara” tecken på att det skulle spåra. Man märker att han är lite överladdad ibland när han ringer eller dyker upp på helgen, men annars inget.
Kommer amfetamin på tal så hör man enbart om vilket bra hjälpmedel det är och att enda bieffekten han har är att magen kan bli lite skum i början av veckan. Inget mer. Tänderna kvar, inte någon tjackkäke, inga paranoiagrejer, inga konstigheter. Känns lite för clean om jag ska vara ärlig.
Jag själv har Elvanse utskrivet och vet hur det blir när man inte tagit den på ett tag – energin bara dör, man blir sur, seg och allmänt off. Och jag tar ändå en relativt låg dos. Så man kan ju undra hur han lyckas köra varje helg, sen bara stänga av och kliva in i jobb- och föräldrarollen utan att det märks. Jag är verkligen inget proffs när det kommer till amfetamin men blev lite fundersam när man läst om alla skräckexempel på FB.
Min tanke är bara – ljuger han om hur mycket han tar? Eller överdriver han hur stabil han är? Eller finns det folk som faktiskt lyckas hålla det så här "kontrollerat"?
Någon som sett liknande?
Bör man vara orolig?
Har en gammal polare som varit rätt öppen med att han kör tjack på helgerna. Inget han skriker om direkt, men jag och några andra vänner vet. Hans Ex kanske också har koll, svårt att säga.
Vi snackade iallafall i lördags över telefon när han var ”Pigg och Alert” .. och då berättade han att han tagit ungefär ett gram varje helg i 2–3 år. Alltid på helgerna – enligt honom själv håller han sig nykter på veckodagarna när han har sin kiddo hemma (men det kanske är lättare sagt än gjort). Så fort han lämnat ungen hos mamman på fredagseftermiddagen så drar han igång, lite som en rutin.
Det som är märkligt är att han ändå verkar fungera. Jobbar heltid, har barnet måndag till fredag, ser fräsch ut, inga ”uppenbara” tecken på att det skulle spåra. Man märker att han är lite överladdad ibland när han ringer eller dyker upp på helgen, men annars inget.
Kommer amfetamin på tal så hör man enbart om vilket bra hjälpmedel det är och att enda bieffekten han har är att magen kan bli lite skum i början av veckan. Inget mer. Tänderna kvar, inte någon tjackkäke, inga paranoiagrejer, inga konstigheter. Känns lite för clean om jag ska vara ärlig.
Jag själv har Elvanse utskrivet och vet hur det blir när man inte tagit den på ett tag – energin bara dör, man blir sur, seg och allmänt off. Och jag tar ändå en relativt låg dos. Så man kan ju undra hur han lyckas köra varje helg, sen bara stänga av och kliva in i jobb- och föräldrarollen utan att det märks. Jag är verkligen inget proffs när det kommer till amfetamin men blev lite fundersam när man läst om alla skräckexempel på FB.
Min tanke är bara – ljuger han om hur mycket han tar? Eller överdriver han hur stabil han är? Eller finns det folk som faktiskt lyckas hålla det så här "kontrollerat"?
Någon som sett liknande?
Bör man vara orolig?
1 gram är inte mycket att ta under en helg jag har legat på 5-7 gram per helg när jag festade och drack massor med öl hela tiden med sedan har jag adhd medicin i hög dos med som jag tagit men nu har läkaren dragit in den för mig så just nu tar jag amfetamin varje dag säkert 2 gram per dag och det fungerar jätte bra och jag har bara dragit ut en visdomstand som krånglar och jag ser inte sliten ut och den enda som vet det är min kran och min mamma och det ska stanna så.
En annan gång när dom tog min adhd medicin så tog jag tjack varje dag i 1 år och det är inte enda gången och jag arbetar och allt rullar på bra för mig.
Ibland tar jag även andra droger när man festar men jag har under några år knappt druckit alkohol alls eller max 1 öl till maten Ibland.
Och nu har jag inte tagit andra droger på något år men jag har planerat att ta ketamin så snart som möjligt då jag gillar det väldigt mycket även om jag inte tar det ofta sedan förra sommaren tog jag lite subutex under några veckor då jag mådde dåligt jag har ptsd så subutex lugjnar ner hela kroppen och jag behövde det 3-4 gånger per vecka i låg dos.
Sedan har jag haft stesolid på recept med men det behöver jag inte längre.
Så jag tror din kompis tillhör dom som klarar av att använda amfetamin helt klart efter vad du skrev så tyder det på det.
Men jag har vänner som har tagit amfetamin varje dag och tillslut så har dom kraschat totalt och blivit av med arbete och åkt på behandlingshem och sådant skit för att komma tillbaka nyktra och skaffar jobb och det går bra för dom nu utan droger.
Sedan har jag dom som mig som tar varje och flera kompisar som i långa perioder tagit på helgerna ihop med massor med öl för vi har festat hela fredagen och lördagen och dom behöver så låga doser så jag har bjudit dom på amfetamin och dom har skött sina arbeten förutom en av dom med det beror på att hon dricker för mycket på vardagar också så hon är låtsas sjuk för hon druckit.
Jag har flera vänner som dricker varje dag och sköter sina jobb också så det finns massor fungerande missbrukare eller brukare ska du veta det är vanligare än du tror din vän håller det hemligt för många och han är inte ensam om det.
Och själv kommer jag ta amfetamin varje dag tills jag får tillbaka min adhd medicin i samma höga dos som jag hade dom kommer ge med sig tillslut men jag har inte sagt till dom denna gången att jag tar amfetamin tills jag får tillbaka medicinen med det måste jag göra för då tycker dom tillslut att det är bättre jag har min medicin även om jag tar andra droger då och då som dom stör sig på och det var anledningen till att dom tog medicinen.