Varje dag matas vi med artiklar från Aftonbladet hur illa ställt människor har det i vårt land. Socialdemokraterna målar också upp en bild jag inte riktigt känner igen.
För det första så lever vi ett land som är otroligt givmilda mot människor som inte vill eller kan arbeta. De får sjukpensioner, a- kassor, bostadsbidrag mm.
Definition på fattig
Ja för mig är det när du inte kan äta dig mätt, blir undernärd eller inte kan köpa mediciner.
I Aftonbladets snyftrepotage är det knappast undernärda människor jag ser. Tvärtom, de är i regel feta. Det är människor som lever i överflöd och jobbar för lite helt enkelt.
Om du inte jobbar
- Då kan du inte räkna med ny bil, nyrenoverat hus eller dyra medelhavssemestrar. Du kan inte gå och shoppa kläder för tusentals kronor i månanden
Detta är privilegium för de som arbetar!!
Att råda bot på den påhittade fattigdomen
- Folk behöver inte bara uppmuntras. Det behöves en samhällspiska mot de lata. Vill du inte jobba så får du räkna med mindre stöd från samhället.
Om du väljer att jobba så ska du premieras med lägre skatter.
Uppmuntras till att skaffa dig ett bättre liv för dig och det övriga samhället.
Här ska samhället givetvis ställa upp med utbildningar och andra insatser.
Hela denna röda filten som legat över Sverige börjar skada landet ordentligt.
Nu möter vi en global konkurrens från Kina vi aldrig skådat. Det är möjligt att vi inte klarar att försörja den allt större skaran som latar sig.
Vänsterpolitik med hög invandring
Ja den skadar de verkligt svaga grupperna i samhället. Vi har en påse pengar och allt fler ska dela på den. Spelar ingen roll vad de försöker lura i er. Påsen är begränsad och invandringen är en dyr kostnad hur vi än vänder på det. Med hög invandring kommer också lägre pensioner på köpet.
Vi måste få upp barnafödandet inom nationen.
Jag har flera kamrater som utan arv skaffat sig bra liv
Synonymt är att de arbetar. Utbildning eller inte, men de arbetar.
En av mina kamrater hade en miljonskuld för 8 år sedan. Enligt den socialdemokratiska läran ska man ge upp och be om skuldsanering. Icke då, min kamrat tog tjuren vid hornen och stack till Norge. Jobbade hårt i 4 år och gjorde sig skuldfri. Idag har nästan en miljon sparat i stället.
Vi måste bort från detta tänk nu och skapa möjligheter för folk att ändra på sina livssituationer genom sänka skatter så flera som är i dålig ekonomisk sits kan jobba till förändring.
Inte genom att sitta i soffan och bli fet och sjuk
Det finns egentligen ingen fattigdom i Sverige?
För det första så lever vi ett land som är otroligt givmilda mot människor som inte vill eller kan arbeta. De får sjukpensioner, a- kassor, bostadsbidrag mm.
Definition på fattig
Ja för mig är det när du inte kan äta dig mätt, blir undernärd eller inte kan köpa mediciner.
I Aftonbladets snyftrepotage är det knappast undernärda människor jag ser. Tvärtom, de är i regel feta. Det är människor som lever i överflöd och jobbar för lite helt enkelt.
Om du inte jobbar
- Då kan du inte räkna med ny bil, nyrenoverat hus eller dyra medelhavssemestrar. Du kan inte gå och shoppa kläder för tusentals kronor i månanden
Detta är privilegium för de som arbetar!!
Att råda bot på den påhittade fattigdomen
- Folk behöver inte bara uppmuntras. Det behöves en samhällspiska mot de lata. Vill du inte jobba så får du räkna med mindre stöd från samhället.
Om du väljer att jobba så ska du premieras med lägre skatter.
Uppmuntras till att skaffa dig ett bättre liv för dig och det övriga samhället.
Här ska samhället givetvis ställa upp med utbildningar och andra insatser.
Hela denna röda filten som legat över Sverige börjar skada landet ordentligt.
Nu möter vi en global konkurrens från Kina vi aldrig skådat. Det är möjligt att vi inte klarar att försörja den allt större skaran som latar sig.
Vänsterpolitik med hög invandring
Ja den skadar de verkligt svaga grupperna i samhället. Vi har en påse pengar och allt fler ska dela på den. Spelar ingen roll vad de försöker lura i er. Påsen är begränsad och invandringen är en dyr kostnad hur vi än vänder på det. Med hög invandring kommer också lägre pensioner på köpet.
Vi måste få upp barnafödandet inom nationen.
Jag har flera kamrater som utan arv skaffat sig bra liv
Synonymt är att de arbetar. Utbildning eller inte, men de arbetar.
En av mina kamrater hade en miljonskuld för 8 år sedan. Enligt den socialdemokratiska läran ska man ge upp och be om skuldsanering. Icke då, min kamrat tog tjuren vid hornen och stack till Norge. Jobbade hårt i 4 år och gjorde sig skuldfri. Idag har nästan en miljon sparat i stället.
Vi måste bort från detta tänk nu och skapa möjligheter för folk att ändra på sina livssituationer genom sänka skatter så flera som är i dålig ekonomisk sits kan jobba till förändring.
Inte genom att sitta i soffan och bli fet och sjuk
Det finns egentligen ingen fattigdom i Sverige?