Din TS kommer ju i direkt timing med den stora uppsägningen hos Microsoft.
Förutsätter att det enbart handlar om speldivisioner.
Microsoft’s Phil Spencer är väl den skyldiga till mycket, köper upp spelstudios och lägger ned dem. Verkar inte bry sig alls om Xbox som håller på att förlora konsolkriget hårt denna generation, frågan är om det blir en ny Xbox efter denna. Med den nya handhållna ASUS-Xboxen så känns de snarare som att de är på g att ge upp ny hårdvara och bara leja ut det istället.
Men Microsoft gör en del bra grejer också, de kan kasta pengar på mindre spel och sponsra turneringar mm.
Annars är det väl Nintendo man hör rykten om. De jagar konstant copyrights och stämmer folk och företag hit och dit. Inte så sjukt insatt men jag tror att det finns med under isberget.
Sony har man inte hört alltför mycket om, de verkar vara rätt neutrala. Ser till att hålla goda toner med de som håller på med nya satsningar men lägger ned de som blöder pengar. Inga större konstigheter vad jag vet.
Valve tror jag man jobbar jäkligt bekvämt på om man varit anställd under tiden de växt lavinartat. Trist att det går trögt med nya spelsläpp, men förstår att fokusen ligger på Steam som genererar guldregn.
TL;DR: Inte alltför insatt men tror jag rankar 1. Nintendo, 2. Microsoft (mkt pga Phil) 3. Sony (Neutral) 4. Valve (Säkert bra om man är kompetent. Men våga satsa på några 3

r för tusan…)