• 1
  • 2
2025-07-07, 00:48
Medlem
Hur kommer de sig att när man röker grönt, blir man väääldigt bäng och det sitter i väldigt länge kanske 2-4h medans när jag röker brunt är de kanske 50% av ruset mot grönt och sitter 30min till en timme max, är det bara jag eller har ni liknande upplevelser? Finns ju dock för och nackdelar med båda helt klart men tänker främst att ruset är så mycket starkare på grönt.
Citera
2025-07-07, 00:56
Medlem
Bone Collectors avatar
Beror ju på hur bra brajet är. Det du säger stämmer inte alls.

Det finns både dunderbraj, och skitgräs.
Citera
2025-07-07, 00:57
Medlem
Beror väl mycket på sort av röka och sådär? Håller dock i regel med dig.
En gång rökte jag dock något riktigt kletigt och svart hasch, och då jävlar försvann jag. Skulle gå till vardagsrummet men hittade inte ut ur köket, och då är de två rummen egentligen bara ett stort.
Citera
2025-07-07, 03:15
Medlem
rondellhundens avatar
Det är bara för att du inte rökt "riktigt" hasch. Få tag i riktiga grejer och återkom sen
Citera
2025-07-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanssnok1312
Hur kommer de sig att när man röker grönt, blir man väääldigt bäng och det sitter i väldigt länge kanske 2-4h medans när jag röker brunt är de kanske 50% av ruset mot grönt och sitter 30min till en timme max, är det bara jag eller har ni liknande upplevelser? Finns ju dock för och nackdelar med båda helt klart men tänker främst att ruset är så mycket starkare på grönt.
dummaste jag hört, då har du inte provat hasch men något lamousse, såklart blir en bättre gröning bättre än bajs hasch, test nån fin sort och återkom sen om gräset var starkare
Citera
2025-07-08, 02:30
Medlem
RetroLovers avatar
Va? Har alltid tyckt det är tvärtom. Grönt är klent och bränns upp fort, medans bra brunt är mer intensivt och räcker längre. Du får helt klart mer för pengarna med brunt.
Citera
2025-07-08, 04:07
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Va? Har alltid tyckt det är tvärtom. Grönt är klent och bränns upp fort, medans bra brunt är mer intensivt och räcker längre. Du får helt klart mer för pengarna med brunt.

+1 på den. Håller med helt och hållet.
Citera
2025-07-08, 10:04
Medlem
Jag trodde det var fakta att brunt rent generellt är starkare och mer intensivt än grönt. Finns ju såklart dåligt brunt och dunder grönt, men har inte hash i genomsnitt oftare högre % thc än buds?
Citera
2025-07-08, 10:09
Medlem
Custom_mades avatar
Brunt är mer koncentrerat GENERELLT. Men i Sverige är GENERELLT gräset av bättre kvalite än det bruna.

Det går helt enkelt inte att säga bu eller bä, men eftersom brunt är mer av ett koncentrat så GÅR det rent praktiskt att göra starkare.

Dock har jag rökt brunt som varit helt galet, samtidigt har jag rökt gräs som i princip bara varit kristaller och då är frågan om det ens är gräs längre, närmare koncentrat då skulle jag säga.

Mycket brunt importeras, gräs dock också nu för tiden, men finns en hel del hemma-odlat här i Sverige och då brukar det generellt vara lite högre pris och kvalite pga. mindreskaliga odlingar med större öga för detaljer och vilja att få fram kvalite.
Citera
2025-07-08, 10:13
Medlem
Iwasbanned2s avatar
.
Citera
2025-07-08, 10:15
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Jaså blir man?
Vad är det för hasch du har rökt? Kamelskit eller?
Citera
2025-07-08, 20:25
Citat:

Första tanken som dyker upp är att gräs (grönt) är mer psykoaktivt än brunt, därför känner du dig mer bäng. Brunt brukar ju göra en mer lugn, även om det är mer THC i brunt. (tror jag) Jag tror att brunt kanske kan va mer indica strains som det är gjort på? Kanske t.o.m. finns en del CBD i det?

Googla och kolla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in