Det relevanta pp herrsidan är om de kan bredda eller spetsa stafettlagen. Inte vad de kan göra individuellt utom möjligen rena sprinters.
Citat:
Om jag har fattat rätt så ska den som blir uttagen kunna konkurrera om en 12:e plats. På herrsidan innebär det i praktiken att du behöver vara top-8 bakom norrmännen som oftast hamnar högt upp i listorna.
Och för dom fem platser som är kvar så får en väl ta dom som är närmast en 12:e plats.
Jag vet inte vem som bestämmer vad i slutändan, men just nu, för skojs skull säger jag
Och för dom fem platser som är kvar så får en väl ta dom som är närmast en 12:e plats.
Jag vet inte vem som bestämmer vad i slutändan, men just nu, för skojs skull säger jag
Grahn och Berglund är två som sannolikt blir uttagna.
Och trots mediokra resultat i skrivande stund hade jag ändå plockat med Burman och Halfvarsson, pga rutin och tidigare meriter.
Så till sist står det mellan Svensson, Danielsson och Häggström.
Och då säger jag Svensson.
Jag vet inte riktigt vilka som annars hade passat in på ett framtidskriterie.
Jag glömde Myhlback, så det får väl va han eller Svensson.
På damsidan hade jag sagt Rosenberg, men jag ser hellre att dom åtta andra blir uttagna.
Min uppställning så här långt och just nu
Sprint:
Hagström, Svahn, Sundling, Ribom
Skiathlon:
Ilar, Andersson, Karlsson, Sundling
Stafett:
Ilar, Sundling på f och Andersson, Svahn på k
Sprintstafett:
Sundling, Dahlqvist i nån formation.
10km
Andersson, Karlsson, Ilar, Dahlqvist
5-mil:
Karlsson, Andersson, Svahn, Ribom
Så tycker jag, men det gör inte du. Och det är helt okej.
Sen kan jag ha en annan uppfattning efter tds.
Jag får inte in Hagström på nåt mer just nu, men jag anser att hennes kapacitet i klassisk sprint är tillräckligt för att peta nån av dom övriga.
Sen vet jag inte hur det är med reserver osv. Jag minns senaste skiddkytteVM, som inte är samma sak som OS, men då var det ett väldans medialt intresse kring vem som skulle ta sistaplatsen eller vad det handlade om, sen kom det fram att det gick att skicka med båda två. Och jag saknar motivation att läsa in mig på alla uttagningsregler och kriterier som gäller för olika mästerskap osv.
Och trots mediokra resultat i skrivande stund hade jag ändå plockat med Burman och Halfvarsson, pga rutin och tidigare meriter.
Så till sist står det mellan Svensson, Danielsson och Häggström.
Och då säger jag Svensson.
Jag vet inte riktigt vilka som annars hade passat in på ett framtidskriterie.
Jag glömde Myhlback, så det får väl va han eller Svensson.
På damsidan hade jag sagt Rosenberg, men jag ser hellre att dom åtta andra blir uttagna.
Min uppställning så här långt och just nu
Sprint:
Hagström, Svahn, Sundling, Ribom
Skiathlon:
Ilar, Andersson, Karlsson, Sundling
Stafett:
Ilar, Sundling på f och Andersson, Svahn på k
Sprintstafett:
Sundling, Dahlqvist i nån formation.
10km
Andersson, Karlsson, Ilar, Dahlqvist
5-mil:
Karlsson, Andersson, Svahn, Ribom
Så tycker jag, men det gör inte du. Och det är helt okej.
Sen kan jag ha en annan uppfattning efter tds.
Jag får inte in Hagström på nåt mer just nu, men jag anser att hennes kapacitet i klassisk sprint är tillräckligt för att peta nån av dom övriga.
Sen vet jag inte hur det är med reserver osv. Jag minns senaste skiddkytteVM, som inte är samma sak som OS, men då var det ett väldans medialt intresse kring vem som skulle ta sistaplatsen eller vad det handlade om, sen kom det fram att det gick att skicka med båda två. Och jag saknar motivation att läsa in mig på alla uttagningsregler och kriterier som gäller för olika mästerskap osv.