Citat:
Ursprungligen postat av
Tabbe1234
Varför låter det så menar du? Det är just därför jag frågar för jag vill inte gå igenom en fysisk abstinens igen som när jag trappade ur laro.
Därför att abstinensen är en väldigt liten del av själva problemet. Problemet är att du ens vill ta en skitopiod som sub eller att du vill knarka i huvudtaget. Du verkar ha öppnat pandornas ask och som bekant kan inte detta göras ogjort, men det du kan göra är att fundera på om du kan hitta mening och glädje i livet utan denna falska upplevelse som gör allt viktigt oviktigt och i längden gör dig till en ensam stackare som ångrar dig. Sån är jag.
Sluta och och lägg alla dina pengar på en psykolog eller håll dig åtminstone till lite cannabis eller ta en bärs.
Opioider och benzo leder bara till en sak - misslyckande. Önskan man att använda dessa droger är det en signal på att man kanske är lite olycklig, ensam och kanske neurotisk och behöver värme och mening. Annars tycker man nämligen att dessa substanser är meningslösa, tråkiga och gör en avtrubbad.
Livet är svårt, men opioider gör allt så my bet värre. Det är inte avtändningen som är det stora problemet.
Lycka till, menar det verkligen.