Citat:
Ursprungligen postat av
Tabbe1234
Hur många dagar kan jag använda cirka 2-4 mg innan det uppstår en fysisk abstinens när jag ska sluta?
I början när du är ny inför opioider kan du kanske använda det 1-2 veckor otstraffat. Om du låt säga gör detta 3-4 gånger till kommer du för en tydlig avtändningen, svårt att fokusera, rastlös och kanske lite obekväm i din kropp.
Jag hävdar att detta förfarande är irreversibelt och bara blir värre och värre så jag råder dig att ge fan i detta innan du fastnar, vilket du iof redan verkar ha gjort. Du håller på att förstöra en liten till stor del av ditt liv. Jag lovar dig, så gör dig själv en tjänst ge fan i opioider. Det är ett systemfel att man ens vill ta opioider, med risk det innebär.
Det finns liksom ingen som använder opioider lite ”leisure” alla som gillar det och testar det flera gånger torskar, tro mig.
Sen är 2-4 mg mycket starkare dos än du tror, det är säkert som 40-80 mg oxy, bara att du inte får lika starkt rus, men ur beroendesynpunkt är buprenorfin extremt beroendeframkallande. De senaste tiden har mycket smärtläkare börjat inse att det är ju det långverkande opioiderna som är har värst beroendeutveckling, alltså tvärtemot vad man trodde innan. Dvs oxynorm är mindre jävligt än oxycontin. Vilket förklara varför endast oxycontin snurrar runt på svarta marknaden och inte oxynorm.