Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Har länge förundrats över just detta, så fort ett barn och även många vuxna sätter sig på en cykel så tar man på sig en hjälm men har samma unge eller vuxen en elsparkcykel så tycks ingen använda hjälm. Ser ibland en vuxen med ett barn framför sig på elsparkcykel där ingen har hjälm. Skulle en olycka ske så skulle dessutom hela munnen rensas på ungen då höjden är exakt vid styrstången.
Ofta ser man också både två och tre barn på samma elsparkcykel som susar fram.
Ja hjälm skall bäras på elsparkcykel också men folk är väl för lata för att ha en med sig överallt. De där jävla elsparkcyklarna är ett aber, de kör som galningar, trottoar, övergångsställen, korsar vägen helt jävla random. Det är fan ett under att inte fler avlider så som de kör. Hjälmtvång gäller upp till 15 år, vilket innebär att det avskaffas när du blir... straffmyndig.
Själv använder jag alltid hjälm för jag vill inte dö eller få en hjärnskada om det händer något. Jag blev stoppad av bolizen när jag bodde i Australien för jag cyklade utan hjälm. Hade glömt att kolla upp lagen om det, där är det mandatoriskt för alla.