2025-07-05, 06:39
Medlem
MrSkargards avatar
5 juli:

15.00: GAIS - Malmö FF
Öster - Mjällby

17.30: Hammarby - IFK Värnamo

6 juli:

14.00: Halmstads BK - AIK
IFK Göteborg - Sirius

16.30: Djurgården - Degerfors
Elfsborg - Häcken

7 juli:

19.00: IFK Norrköping - Brommapojkarna
2025-07-05, 06:55
Medlem
GAIS - Malmö FF: X
Öster - Mjällby: 2

Hammarby - IFK Värnamo: 1

Halmstads BK - AIK: 2
IFK Göteborg - Sirius: X

Djurgården - Degerfors: 1
Elfsborg - Häcken: 1

IFK Norrköping - Brommapojkarna: X
2025-07-05, 10:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Nånting säger mig såhär på morgonkvisten att Mjällby inte vinner mot Öster.

Rent önsketänkande kanske.
2025-07-05, 10:05
Medlem
Vi är först ut i omg med GAIS-MFF. Vi har trots begränsade framgångar gjort livet surt för MFF till och från under min livstid (sedan 1967). Kanske inte har så många vinster men en hel del kryss. Givetvis har vi inte mötts under perioder då ju vi varit i lägre serier men vår statistik i alla fall på hemmaplan är skaplig.

Inger kanske hopp åt MFFs konkurrenter då ju tabelläget gör att även oavgjort är en framgång för dem.
MFF torde dock vara högmotiverade , såg bra ut tyckte jag mot Mjällby men vår match mot Häcken tyckte jag borde om inte skrämma MFFare i alla fall göra att de närmar sig matchen med viss osäkerhet.

Tycker krysset borde vara första tecknet. Mycket öppen match som kan sluta hur som helst. Hoppas såklart på seger , för mig är ju fjolårets oavgjorda match med mersmak för oss någonting som ger mig hopp.
2025-07-05, 10:24
Medlem
baggebo1s avatar
Jag ser inte nån av matcherna idag som given. Alla är riktigt intressanta. GAIS som hittat riktigt fin form mot ett MFF som lämnat Rydströmfotbollen bakom sig. Mjällby i en måstematch mot Öster. Blev lite besviken på Mjällby senast faktiskt, även om MFF var riktigt bra. Man verkade lite ställda och hittade få sätt att komma ur Malmös grepp. Viktigt nu att slå tillbaka och visa att man verkligen hör till toppen. Sista matchen blir också intressant. Värnamo är inte så usla som tabellpositionen visar och på inget sätt kan Hammarby bara gå ut och spela av den matchen. Inget annat än vinst räknas givetvis för Mjällby och Hammarby men jag tror båda lagen får jobba för det idag och ser fram emot spännande matcher!
2025-07-05, 10:46
Medlem
Lite derbykänsla när Mjällby åker till Växjö (bara 11 mil). Mjällby har sålt över 700 biljetter, ungefär lika många eller fler än det brukar vara på Malmö borta.

Kanske sista matchen för Røjkjær. Enligt Hasse i dagens BLT blir det inga mer försäljningar i sommar, om det inte kommer ett monsterbud på Manneh. Moldes bud på Herman Johansson var så lågt att det inte ens diskuterades.

Stroud är avstängd idag vilket är ett stort avbräck. Vår bästa spelare i de senaste matcherna.
2025-07-05, 10:48
Medlem
Jeppe950s avatar
Är livrädd för detta Mjällby. Det finns såklart en möjlighet att sno poäng från dem eller till och med vinna, men med största sannolikhet lär vi torska med några mål.
2025-07-05, 12:27
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Skall bli intressant att se vad GAIS kan göra mot stora mäktiga Malmö FF. Malmö lär ju ha mycket boll så GAIS lär få springa utav bara helvete för att ha en chans .
2025-07-05, 12:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nånting säger mig såhär på morgonkvisten att Mjällby inte vinner mot Öster.

Rent önsketänkande kanske.
Hahaha ni AIK:are verkar ha fastnat i massa diverse önsketänkande kring Mjällby? 🤣

Mjällby vinner idag. 100%.
2025-07-05, 13:08
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha ni AIK:are verkar ha fastnat i massa diverse önsketänkande kring Mjällby? 🤣

Mjällby låter som att de är sponsrad av Head & Shoulders.Fulare namn får man leta efter.
2025-07-05, 13:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Med tanke på hur fel ute du varit i år blir jag nästan taggad på å lägga en slant på Öster
2025-07-05, 13:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Med tanke på hur fel ute du varit i år blir jag nästan taggad på å lägga en slant på Öster
Slösa inte bort dina pengar på omöjliga vad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in